קריירה ולימודים

מרצה באוניברסיטת ת"א כינתה את הדגל: "מחלה" והותקפה: "אויבת"

ד"ר ענת מטר טענה כי תליית דגלי ישראל באוניברסיטה הן: "מחלה", אבל עירית לינור יצאה נגדה בחריפות: "דלות מוסרית היא להיגעל מדגלי המדינה, אבל לקחת בכיף את כספי המדינה", ואיך הגיב שי גולדן?
מערכת ice |  6
בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב (צילום ד"ר אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
דוקטור ענת מטר, מהבכירות שבמרצות אוניברסיטת תל אביב, הצליח להרגיז לא מעט אנשי תקשורת לאחר שטענה כי תליית דגלי ישראל: "ככה נראית מחלה". מטר זכתה לגינויים רבים ולאמירות קשות על הסגנון שהציגה בנוגע לאחד מסמלי המדינה.
העיתונאית עירית לינור תקפה: "ד"ר ענת מטר היא מרצה בכירה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב. מעיון בוויקיפדיה אנו למדים שהיא פעילה ב"תעאיוש", ב-2010 חתמה על מכתב גלוי למוזיאון המדע של בוסטון, שחותמיו כינו את הטכניון "אוניברסיטה המכינה כלי רצח" וגינו את החלטת המוזיאון להציג תערוכה של המצאות ישראליות, בנימוק שהתערוכה היא אמצעי תעמולה להסחת הדעת מ"פשעי המלחמה של ישראל". במאי 2021 נמנתה עם החותמים על מכתב המופנה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בנוגע לשלטון הישראלי ביהודה ושומרון, ובו קריאה לבית הדין שלא לסמוך על הגופים הרשמיים של מדינת ישראל, ולחקור בעצמו את הנעשה".
 
עוד כתבה: "אני לא רופאה, וגם מטר לא, אבל אם מדברים על מחלות, אתרום שתי דיאגנוזות: האחת, מדינה שמשלמת משכורת מקופת הציבור למי שפועלת נגדה, היא אולי לא מדינה חולה, אבל גם לא מאה אחוז בקו הבריאות. השניה, לאחד מספריה נתנה מטר את השם "דלות המוסר". לא קראתי אותו, אבל נראה לי שדלות מוסרית היא להיגעל מדגלי המדינה, אבל לקחת בכיף את כספי המדינה".
שי גולדן הוסיף: "בתווך, בין יום השואה, יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי האיבה, ויום העצמאות - אולי השבוע הקדוש ביותר לחילונים (אם יש איזה מרכיב של קדושה בכלל בחילוניות האזרחית הישראלית, זה זה) נתקלת מרצה באוניברסיטת תל-אביב במפגן הזה ומרגישה חולה. ״מחלה״, היא קוראת לכך. ולא מבינה שהמחלה היא שלה. ואצלה. והבעיה הנפשית והאינטלקטואלית היא שלה. יש משהו באינטלקטואלים ישראלים חדשים מסוימים שעוין כל זיהוי של ארצם עם לאומיות וישראליות שמזהה את עצמה ככזאת. מדהים שיומיים אחרי יום השואה, וערב יום העצמאות, ד״ר ענת מטר וחבריה לא מבינים חלק ממה הם בכלל, ובשל מה הם מלמדים באוניברסיטה ישראלית במדינת ישראל בכלל. אנשים כמו ד״ר ענת מטר הם בכלל אויביה של ההשכלה והקידמה הישראלית. הם גם אויביה של הרוח הישראלית. הם בוודאות גם אויבי עצמם ועמם וארצם ומדינתם".
עוד טען: "חבורת מתאבדים השתלטה על האקדמיה בישראל. חבורת מתאבדים. לא נתאבד ביחד איתם. זה לא יקרה. אנחנו חפצי חיים וחפצי זהות, ואהבה ללאום שלך והחצנה גאה של זהותך אינם ״מחלה״, הם א״ב של אישיות וזהות ונוכחות במרחב אנושי. ולעניין זהות ״המחלה״ וזהות ״החולים״ לפי מטר, נשאיר זאת לעין הסבירה ולשכל הבסיסי להכריע. כך או כך: לא נתאבד. ולא ניתן לענת מטר וחבריה לקחת אותנו למקום אליו הם הולכים ברוח ובנפש ובמילה ובמעשה. נלחם במתאבדים בתוכנו. כי הם רוצים שנתאבד כולנו איתם. וזה לא יקרה. למעשה: נהפוך הוא".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    באמת?
    ישראל 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסתבר שלא סינואר הוא הבעייה שלנו, אלא הגברת מטר היא המסיתה האמיתית נגד היהודים. יאללה להעיף אותה, לשלול ממנה את האזרחות, להגלות אותה לעזה.
    סגור
  • 4.
    להעיף אותה מהאוניברסיטה ..עוכרת ישראל. (ל"ת)
    מירי 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • ישראל
    נופר ימית 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרוש ושלילת אזרחות לכל המסיטים והרוצחים. אין מה לחכות לרצח הבא. לעשות מייד ניקוי אורוות
    סגור
  • 3.
    מרצה
    אני 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    התבלבלתם המרצה ערבייה
    סגור
  • 2.
    מתי כבר יסגרו את המוסד הזה. .מתי....
    עופר 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איזה בושה שהמוסד הזה ממשיך לפעול בכספי ציבור...איזו בושה.
    סגור
  • 1.
    אל טל ואל מטר עליכם
    220VOLT 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אוניברסיטה ללא דגל וללא רגש
    סגור