קריירה ולימודים

אולטימטום לעסקים: פרסמו תוך חודש את פערי השכר אצלכם

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, במשרד הכלכלה והתעשייה, מזכירה: "דוחות אלו אמורים להגביר את השקיפות במקומות העבודה ולמגר את התופעה הקשה של פערי שכר מגדריים. שיתוף הפעולה שלכם/ן, כמעסיקים/ות, יביא לשינוי החברתי המיוחל ויעזור לכם למלא את החובה החוקית שלכם
מערכת ice |  1
משכורות בהייטק (צילום pixabay, freepik)
ב-25 באוגוסט 2020, התקבל תיקון מס' 6 לחוק שכר שווה, אשר נועד להגביר את השקיפות ולהביא לצמצום פערי השכר בשוק העבודה.  על פי התיקון לחוק, חלה חובה על גוף פרטי וציבורי אשר מעסיק מעל 518 עובדים/ות וכן על מעסיק המוטלת עליו חובה לפי חיקוק המנוי בתוספת הראשונה לחוק להפיק  2 דוחות (דו"ח פנימי ופומבי), מדי שנה, המפרטים את פערי השכר במקום העבודה בין גברים לנשים וכן למסור הודעה לעובד/ת בדבר פערי השכר בקבוצה אליה הוא/היא משתייכ/ת.
בנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה הבהירו: "נזכיר כי המעסיקים/ות, עליהם/ן חלה חובת הדיווח, נדרשים/ות למלא אחר הוראות התיקון לחוק לא יאוחר מה-1 ביוני 2022, לגבי השנה שקדמה למועד הדיווח. בכדי להקל על המעסיקים/ות בקיום חובת הדיווח ובמטרה להנגיש  את הוראות התיקון לחוק, פרסמה נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הנחיות למעסיקים/ות המבארות את אופן יישום תיקון החוק. כמו כן, פרסמה נציבות השוויון דוחות לדוגמא (פנימי ופומבי) וכן הודעה לדוגמא לעובד/ת".
 
עוד נמסר: "ההנחיות כוללות התייחסות לנושאים שונים וביניהם: על מי חל התיקון לחוק, ממתי חלה חובת הדיווח, מהו שכר העובד/ת שיש להציג בדיווח, אופן חישוב השכר הממוצע, מיהם/ן העובדים/ות שנתוניהם/ן יוצגו בדוחות, היכן יש לפרסם את הדוחות, האם חובת הדיווח כוללת גם את עובדי/ות הקבלן והעובדים/ות שמצויים בחל"ת ועוד".
מרים כבהא, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה והתעשייה: "התיקון לחוק שכר שווה, נכנס לתוקף ואתם, המעסיקות והמעסיקים, מחויבים לפרסם את הדוחות ולמסור את ההודעות לעובדים/ות כבר ביוני הקרוב. זכרו כי דוחות אלו אמורים להגביר את השקיפות במקומות העבודה ולמגר את התופעה הקשה של פערי שכר מגדריים. שיתוף הפעולה שלכם/ן, כמעסיקים/ות, יביא לשינוי החברתי המיוחל ויעזור לכם למלא את החובה החוקית שלכם. אני מזמינה אתכם/ן לפנות אל נציבות השוויון בכל שאלה בנושא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטבלאות צריכות לשקף עקרון:-שכר שווה-בתמורה לעבודה זהה!! (ל"ת)
    איתן 05/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור