קריירה ולימודים

תקנון קוקה קולה נחשף: מה אסור לעובדים לעשות?

איסור להתראיין, 'להיות פחות לבן' בהתנהגות וכמובן לא לשתות פפסי. אלו חלק מהתנאים שנחשפו על ידי עובדי החברה להעסקה בקוקה קולה, האם מדובר בתנאים חוקיים?
מערכת ice |  6
קוקה קולה (צילום pexels)
האם אסור בתכלית האיסור על עובדי קוקה קולה לשתות פפסי? עובד אחד בקוקה קולה, לכאורה, קיבל איסור רשמי כזה והוזהר כי שתיית פפסי היא משהו שעלול להביא לקבלת מכתב פיטורין, כך לפחות עולה מהטענות של כמה מעובדי התאגיד הרב לאומי, עם שווי שוק נוכחי של 282 מיליארד דולר.
לפי הודעה שפרסם גורם עלום שם המכנה את עצמו מייק סמית', נטען שלעובדים בענקית המשקאות אסור לשתות את המשקאות של המתחרות, בזמן שהם עובדים וגם מחוץ לשעות העבודה. סמית' פרסם: "עם קבלת ההעסקה, אתה למעשה חותם על הסכם הקובע שלא תרכוש או תצרוך מוצרים של מתחרים או תעמוד בפני סיום עבודה".
 
לדבריו, יש עוד כמה כללים, חלקם מוזרים, שעובדים חייבים לפעול לפיהם. הם מתוארים בקוד ההתנהגות של החברה בן 41 העמודים, אותו שיתף האתר.
מדיניות נוכחות קפדנית
לפי עובד קולה לשעבר שפרסם ב-Glassdoor: "יש להם מדיניות נוכחות קפדנית בטירוף. אין ימי מחלה ללא קנס אם לא תמסור להם הודעה של 48 שעות. מי יודע 48 [שעות] מראש אם אתה עומד לחלות בשפעת?"
עובדים לא יכולים לדבר עם התקשורת
עובד לשעבר של קוקה קולה, וואלאס ב' מקלור, אמר ב-Quora ש"אסור לצטט עובדים בשום מדיה", וציין שזו המדיניות שהייתה נהוגה לפחות בזמן שעבד שם. מקלור המשיך והצהיר בפוסט שלו שפירושו הימנעות מראיונות גם אם "אינך קשור לקוקה קולה על ידי הראיון או ההצהרה התקשורתית".
מטרידה יותר היא טענת העבר על התרבות הארגונית בקוקה-קולה של טורונטו סאן. היא טוענת שבסוף 2020 ותחילת 2021, טיטאן המשקאות דרש רבים מעובדיו לעבור תוכנית הכשרה בשם "התמודדות עם גזענות", שבין היתר, הכילה את הכיוון שעובדים צריכים לפעול להיות "פחות לבנים".
 
על פי הדיווחים הם גם קיבלו הוראה "להיות פחות מדכאים", "להקשיב", "להאמין" ו"לשבור את הסולידריות הלבנה. הסאן האמריקאי פנה לקוקה קולה כדי לאמת את האותנטיות של ההאשמות הספציפיות הללו. בחברה סירבו להגיב לפרסומים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רעל החיים
    אאא 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקה הכי רעיל שיש כמעט לא לגעת בקולה
    סגור
  • 5.
    עוד שנה גרוש והומלס (ל"ת)
    ארקדי 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    זה לא שטויות!!! (ל"ת)
    מור 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרסום ברשעות
    היהודי 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ל מוסג מאיפו הוצאתה את השטות הזאת בלי בדיקה אמיתית זה שקר ורוע כלפי החברה תתביש לך . לפחות לעשות בדיקה כטנה ולא לפי איזה עובד ממורמר.
    סגור
  • 2.
    איזה שטויות
    חחח 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כאחד ש... קשקוש מלא
    סגור
  • 1.
    יימח שמם של הבעלים של קוקה קולה
    יוגב 05/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לא שותה יותר רק פפסי
    סגור