שיווק ופרסום

קוקה קולה נגד פוטושופ? הצעד המטלטל בעולם הפרסום

תופעת הפוטושופ כנראה מסעירה מקומות נוספים מלבד ישראל הקטנה שלאחרונה עסקה בחקיקה נגד ריטוש בפוטושופ, זה הצעד שהכריז עליו משרד הפרסום הענק בבריטניה
מערכת ice | 
קוקה קולה נגד פוטושופ (צילום freepik, pexels, unsplash)
האם החברות הגדולות במשק הבינלאומי יתחילו לפעול באופן אקטיבי נגד תופעת הריטוש בפוטושופ? לפי פרסום של עיתונאי ישראל היום ערן סוויסה בעמוד האיסנטגרם שלו, אחת מחברות הפרסום הגדולה בעולם הודיעה על צעד משמעותי בתחום.
סוויסה, שגרם בעצמו לקידום חקיקה בנושא בישראל חשף כי, "המלחמה בפוטושופ: משרד פרסום ענק בבריטניה שמנהל בין היתר את התקציבים של סמסונג, בורגר קינג, קוקה קולה, פרסיל, אמריקן אקספרס ועוד, מודיע כי הוא מפסיק לעבוד עם משפיענים שמרטשים את הגוף והפנים שלהם".
נזכיר כי לפני חודשיים, הצעת החוק של חה"כ לימור מגן תלם, עברה בכנסת. מדובר בהצעת החוק שהגיעה בין היתר לאחר המאבק הוויראלי של כתב התרבות של "ישראל היום", ערן סויסה שבעצמו העלה עדכון על כך בדף האינסטגרם שלו בסטורי.
חה"כ עו"ד לימור מגן תלם הציגה את החוק במליאה: "הפרעות אכילה הן כבר מזמן לא עניין שנוגע למיעוט בלבד. אלא הן נוגעות כמעט לכל בית ובבית. אפשר להמשיך לעצום עיניים אל מול השינויים בחברה ובתרבות ואפשר לנקוט במעשה. ואני בחרתי לנקוט במעשה".
 
הצעת החוק מתקנת את חוק הפוטושופ משנת 2012 ומעניקה לו שיניים באמצעות סנקציות כלכליות כנגד פרסום תמונות שבוצעו בהן הצרת היקפים בתוכנות ריטוש ללא הבהרה על כך. מפרסמים שלא יכללו הבהרה בגוף המודעה ייקנסו בעשרות עד מאות אלפי שקלים. 
חה"כ מגן תלם הוסיפה: "הצעת החוק היא שינוי קטן שהוא עולם ומלואו עבור הנערה הצעירה שיושבת בבית. כשאני שומעת אמא בוכה בצד השני של הטלפון. כשנערה מספרת שמודל היופי של הרזון שהיא רואה בפרסומות, פוגע בדימוי גוף שלה ובביטחון העצמי, אני רוצה לדעת שעשיתי הכל בשבילם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה