כסף וצרכנות

סגרתם חופשה? החוק שלא יאפשר לכם לבטל אותה

לימור מגן-תלם מקדמת חוק שיאפשר לענף התיירות להציע לצרכנים עסקאות ללא אפשרות ביטול, במחיר מוזל. ח"כ מגן-תלם: "הסרת המגבלה בחוק תאפשר לעסקי התיירות להציע מחירים אטרקטיביים"
אביחי דלאל |  2
מלונות אילת ים המלח (צילום פייסבוק)
ח"כ לימור מגן-תלם מישראל ביתנו מקדמת הצעת חוק חדשה ומעניינת. ההצעה שהוגשה היום (שני)  ומטרתה, כך לדבריה של מגן-תלם, להקל על ענף התיירות שנפגע קשות במהלך השנתיים האחרונות ולהעניק לענף וודאות בתקופה זו.
לפי מגן-תלם, הדין הישראלי מגביל היום את יכולתו של ענף התיירות להציע עסקאות שאינן ניתנות לביטול, זאת בניגוד לנהוג במרבית העולם ובכלל זה במדינות המפותחות החברות בארגון ה-OECD. התיקון יאפשר לענף התיירות והמלונאות לסגור את הפער הקיים מול מלונות מתחרים בחו"ל, שכבר היום יכולים להציע עסקאות ללא זכות ביטול לצרכנים ישראלים, ובכללותם אתרי ההזמנות הדיגיטלים דוגמת אתר Booking.
בנוסף, על מנת למנוע פגיעה בצרכנים, ייקבע כי במידה וצרכן רכש עסקה ללא זכות ביטול, במחיר שאינו זול ממחיר השירותים עם זכות ביטול, תוחל זכות ביטול על פי חוק הגנת הצרכן על השירות שהוזמן.
ח"כ עו"ד לימור מגן תלם, ישראל ביתנו מסרה כי: "הסרת המגבלה בחוק תאפשר לעסקי התיירות להציע מחירים אטרקטיביים ותביא להגדלת מספר העוסקים בתחום התיירות ולהגברת התחרות בענף".
 
נזכיר כי באפריל האחרון,  בבית הדין לתחרות אישרו את הצו המוסכם בין חברת בוקינג לממונה על התחרות לשעבר, מיכל הלפרין. במסגרת הצו נקבע כי בוקינג לא תחזיק מעתה בטאבו על פרסום המחירים הזולים ביותר לחבילות נופש.  הצו המדובר נחתם בנובמבר 2020 ונקבעו בו הסכמות אליהן הגיעה הלפרין כממונה על התחרות. הסכמי חברת בוקינג עם בתי המלון מגבילים את המלונות המפרסמים אצלם בפרסום חבילות ועסקאות נופש כך שלא יוכלו לפרסם מחירים זולים יותר מאלו המתפרסמים באתר בוקינג.
כאמור, עם אישור הצו הוסרו מגבלות אלו וכעת יוכלו בתי המלון לפרסם מחירים נמוכים מהמחירים שפורסמו עבור עסקאות המלון בבוקינג. בוקינג נדרשה להסיר את המגבלות המוסכמות עם בתי המלון בתוך כחצי שנה מהיום.  ההוראות בצו אושרו במלואן על ידי בית הדין לתחרות ותוקפן יעמוד למשך ארבע שנים. חודד במתן הצו כי בוקינג לא תוכל למנוע כל הגבלה על הצעת מחיר טובה יותר לרכישת חופשה בבתי המלון ובכלל זה לא תוכל בוקינג להגביל את המחירים שיבחרו למסור בתי המלון בטלפון, בדלפקי הקבלה ובכל אמצעי מקוון כמו אתרי המלונות עצמם או לא מקוון.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ענף התיירות ממש לא נפגש בחצי שנה עשה מהש שעושים בשנתיים
    אזרח י 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפקעת מחירים בצורה מוגזמת . מחיר של מלון בארץ לזוג זה כמו חופשה של שבוע באירופה .
    סגור
  • 1.
    אין שכל אין דאגות
    מוטי 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חוק שמתאים לרוסיה וסין. יביא לרמאויית, יזמינו זול ואם ירצו לבטל יביאו אישורי מחלה מזוייפים.
    סגור