נדל"ן ותשתיות

רוצים מעלית בבניין? בקרוב זה יהיה קל יותר

הצעת החוק להקלה על התקנת מעלית עבור בעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים עברה בוועדת שרים לענייני חקיקה. השרה מירב כהן: "החוק נוצר מהבנה שאדם מבוגר או עם מוגבלות שמתקשה לטפס במדרגות לביתו פשוט לא ייצא מהבית ותופעה כזו חשוב למנוע"
מערכת ice |  1
גדעון סער (צילום מתוך כנס התאחדות קבלני השיפוצים)
הצעת החוק שהגיש שר המשפטים, גדעון סער, השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, וח"כ לימור מגן תלם להקלה על התקנת מעלית עבור בעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים עברה היום (ראשון) בוועדת שרים לענייני חקיקה.
כיום, כדי להתקין מעלית בבניין יש צורך בהסכמה של שני שלישים מהדיירים, דבר שהופך את האירוע ליחסית קשה להשגה.  כעת, במסגרת הצעת החוק  שאושרה בוועדת השרים, יידרש רוב רגיל בלבד, כלומר הסכמה של למעלה ממחצית מהדיירים המתגוררים בבניין. 
 

"מדובר בחסם משמעותי שאנו מבטלים כדי להקל על ציבור שלם. כיום בעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים נאלצים להיגרר בין בעלי הדירות ולשכנעם שמעלית בבניין נחוצה עבורם" אמרה ח"כ לימור מגן תלם והוסיפה כי "ישנה חשיבות בלתי ניתנת לשיעור להנגשת המרחב עבור בעלי מוגבלויות, במיוחד בביתם הפרטי ובסביבתם הקרובה. עבור בעלי מוגבלויות ואזרחים ותיקים שמתקשים בהתניידות, מעלית מהווה חלק משמעותי בהתנהלות בשגרה ובבריאות הנפש".
השרה לשוויון חברתי, מירב כהן: "החוק שלנו יאפשר התקנת מעלית גם ברוב רגיל של מעל מחצית מהדיירים, וזאת מתוך הבנה שאדם מבוגר או עם מוגבלות שמתקשה לטפס במדרגות לביתו פשוט לא ייצא מהבית ותופעה כזו חשוב למנוע  אני מודה לשותפי לדרך גדעון סער על התמיכה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפרסמו כמה עולה תחזוקת מעלית היום זה מספיק כדי להרחיק.. (ל"ת)
    אמיתי 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור