כסף וצרכנות

"הארכת התמ"א מחויבת המציאות": ראול סרוגו מתייחס לשיא הדירות

נתוני הלמ"ס לפיהם נמכרו לציבור הרחב למעלה מ-6,000 דירות שקבעו שיא היסטורי לא הפתיעו את נשיא התאחדות הקבלנים. וכמה דירות חדשות בשנה מייצרת תוכנית התמ"א?
אור בוקר | 
ראול סרוגו (צילום כפיר סיון)
על פי סקירת הלמ"ס, בנובמבר השנה נמכרו לציבור הרחב לא פחות מ-6,155 דירות חדשות - שיא היסטורי המהווה זינוק של 52% לעומת נובמבר 2020, אז נמכרו 4,027 דירות חדשות; נתונים נוספים מצביעים על כך שלעומת החודש הקודם (אוקטובר 2021) בו נמכרו 4,537 דירות חדשות, מדובר בעלייה של 35%. הסיבה נוגעת כמובן להעלאת מס הרכישה למשקיעים מ-5% ל-8%.
בחישוב שנתי מדובר בעלייה של 29% במכירת דירות חדשות, לאחר שבשנה החולפת נמכרו 53,028 דירות חדשות לעומת 41,004 דירות חדשות שנמכרו בתקופה המקבילה (דצמבר 2019-נובמבר 2020).
 
מי שהתייחס לפרסום הנתונים הוא נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו. "נתוני נובמבר לא צריכים להפתיע איש. הערכנו שזו תהיה התוצאה של העלאת מס הרכישה על המשקיעים וצדקנו", הוא אומר. "התנהלות שוק הדיור ממשיכה להצביע על כך שאין שום פתרון עומק למשבר הדיור, חוץ מהגדלה דרמטית של היצע הדירות. הגיעה השעה שרשות מקרקעי ישראל תפסיק לדווח על "שיווקי קרקע" ותתחיל לדווח את המספר האמיתי של עסקאות למכירת קרקע לדיור שהיא מבצעת. מעט מידי קרקע שמשווקת מבשילה בפועל לבנייה".
עוד הדגיש סרוגו את חשיבותה של תמ"א 38 והוסיף כי "במקביל, חייבת הממשלה להאריך מיד את תמ"א 38 בשלוש שנים, לאור הקפאון שנוצר בהתחדשות העירונית בשל חוסר וודאות בתחום זה. תמ"א 38 מייצרת כרבע מהדירות החדשות במשק בשנה. באוקטובר יפוג תוקף התמ"א וגם אם תאושר עד אז בכנסת תוכנית חלופית, הליך הטמעתה בשטח ימשך שנים. הארכת תמ"א 38 מחויבת המציאות להגדלת היקף הבנייה לדיור וחשוב יותר, להצלת חיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה