קריירה ולימודים

מכה לחיילים? זה המענק בשווי אלפי שקלים שעשוי להתבטל

חוק ממדים ללימודים צפוי שלא לעבור בשל התנגדות של האופוזיציה לכך שהוא מהווה מלגה של 66 אחוז בלבד, בעוד בליכוד דורשים 100 אחוז

מערכת ice |  3
חיילים (צילום Nasser Ishtayeh/Flash90)
יו״ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו פתח היום (שני) את דיון הוועדה עם חוק ממדים ללימודים: "בשבועות האחרונים יש חוק שמדיר שינה מעיני, חוק מלגת "ממדים ללימודים" שמאפשר לחיילי צה"ל, לוחמים ולוחמות, חיילים בודדים ובודדות,  לקבל מלגה של 66% משכר הלימוד לצורך קבלת השכלה אקדמית.
עוד הוסיף: "החוק הזה הוא תוצר של עבודה מאומצת, ישראל ביתנו הקצתה 100 מיליון שקל לבסיס התקציב,  כדי לקדם את החקיקה הזאת, אך ברגע האמת אנחנו שומעים מחברי כנסת מהליכוד ובעיקר מח"כ יואב קיש , דרישות לא הגיוניות שמטרתן לסכל את החוק. אנחנו מתקרבים לסוף שנת הלימודים, ואם החוק לא יעבור החיילים לא יוכלו לקבל את מלגת הלימודים". 
 
קושניר טען: "הדרישה של קיש מופרכת כי הוא מבקשת מלגה בסך 100%, אולם הסיבה שנקבע 66% במקור היא שאת היתרה הלוחמים יכולים להשלים עם הפיקדון הצבאי. יש פה ניסיון לעשות סיבוב תקשורתי על לוחמים ולוחמות, ואני פונה לאופוזיציה ובעיקר לליכוד, היום החוק צפוי לעלות להצבעה במליאה, ואני מאוד מקווה שתסירו את כל ההסתייגויות. כי אתם מסתייגים מהזכות של הלוחמים לקבל את המלגה, בבקשה שימו את השיקולים הפוליטיים בצד, יש לכם עוד הרבה מאוד מקומות להתנגח בנו, אל תתנגחו בלוחמים ובלוחמות".
בינתיים, בישיבת מפלגת הליכוד הוחלט להתנגד לכל הצעת חוק ממשלתית- כולל החוק ״ממדים ללימודים״ שנוגע למלגות למשוחררי צה״ל שאמור לעלות היום. ח"כים רבים ייעדרו מההצבעה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המדינה מחולקת ל 3- חרדים, ערבים וחילונים
    אזרחית ישראלית 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חייל צריך לקבל מלגת לימודים, למה ערביי ישראל מקבלים 100% מלגות לימודים על חשבון החיילים ?? האונברסיטאות מלאות בערבים שלא תורמים למדינה ועוד נגד המדינה, אפליה מתקנת לחיילים ולא לכאלו שלא תורמים למדינה כנ"ל גם ליהודים הלומדים בישיבות ולא תורמים למדינה.
    סגור
  • 2.
    הליכוד היו תומכים אם זה היה מחרדים לכספים, חיילים לא מע (ל"ת)
    חיילים לא מעניינים א 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ראינו את הצעירים הערבים שהפגינו למען חיסול מדינת ישראל
    חנוך 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שלא מתגייסים לצה"ל ולא לשרות לאומי, מקבלים אפלייה מתקנת, מילגות מהמדינה למכביר, העדפה במעונות מהאוניברסיטה ובסופו של דבר פועלים להחרמת האוניברסיטאות וכלל החברות בישראל ועומדים לצד מחבלים. לעומת צעירים יהודים שמשרתים את המדינה במשך 3 שנים ומקבלים תמורה אפסית.
    סגור