קריירה ולימודים

אמזון שוב מעוררת זעם רב בקרב עובדיה

למרות ביקורות קשות מצד ארגוני זכויות עובדים ופרטיות, החלה אמזון לשלב אמצעי מעקב אחר עובדים במדינה נוספת. "מעקב מוגזם, פולשני ומצמרר בטכנולוגיה אורווליאנית. לחברה היסטוריה איומה"
יאיר מור |  1
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
זעם רב התעורר השבוע נגד אמזון בבריטניה, לאחר שהחלה להתקין במשאיות המשלוחים שלה במדינה מצלמות לניטור הנהיגה של עובדי החברה.
לפי העיתון הבריטי טלגרף, החברה התקינה במשאיות מנגנון בעל שתי מצלמות – אחת הפונה החוצה אל הכביש, ואחת המופנית פנימה ומצלמת את תא הנהג, בדומה למצלמות הכפולות המותקנות בשנים האחרונות ביותר ויותר מוניות ברחבי העולם, וגם בישראל.
המצלמות מצוידות בתוכנה מבוססת בינה מלאכותית, שלדברי אמזון מבצעת "הערכה" של הנהגים ומסוגלת לדרג את רמת הבטיחות של הנהיגה שלהם ולדווח לחברה על התנהגות פרועה. זאת על בסיס ניתוח של התנהגויות כגון נסיעה במהירות מופרזת, עצירות חירום, אי ציות לתמרורי עצור, נסיעה ללא חגורת בטיחות, והתראה קולית לנהגים שמבצעים אחת מהעבירות הללו.
 
כמובן שההשגחה הזו על נהגים בזמן העבודה מעוררת ביקורת רבה. מנהלת ארגון הפרטיות הבריטי Big Brother Watch, סילקי קארלו, אמרה לעיתון כי מדובר ב"מעקב מוגזם, פולשני ומצמרר אחרי עובדים". לדבריה, "לאמזון היסטוריה נוראית של השגחה אינטנסיבית אחרי העובדים בעלי המשכורות הנמוכות ביותר שלה תוך שימוש בטכנולוגיות ריגול אורווליאניות, ולעתים קרובות מאוד לא מדויקות, ואז שימוש במידע הזה לרעתם. סוג זה של מעקב מכוון עלול למעשה להוות סיכון להסחת דעתם של הנהגים, וזה בלי להזכיר את הפגיעה במורל שלהם. זה רע לזכויות העובדים ונוראי לפרטיות במדינה שלנו".
ארגון זכויות העובדים המייצג את נהגי אמזון בבריטניה הוסיף כי "קיימת כבר טכנולוגיה להבטחת נהיגה בטוחה מצד הנהגים. אנו מתנגדים למצלמות המכוונות לפניהם של הנהגים בכל שנייה של כל יום עבודה. זהו מעקב. זה לא תורם לבטיחות הנהגים".
אמזון, מצידה, טוענת שלא מדובר בריגול. החברה מדגישה כי לאף אחד בחברה אין יכולת לצפות בנהגים בזמן אמת – אך המצלמות כן שולחות הקלטות ל"צוות בטיחות" בחברה במקרים מסוימים. "מטרת הצגת הטכנולוגיה הזו היא לשמור על הנהגים והקהילות בטוחים. אין סיבה אחרת מאחורי המהלך. ביצענו הערכה מקיפה של פרטיות המידע בהתאם לחוקים החלים", היא מסרה לעיתון. לפי נתונים שפרסמה החברה בארה"ב, שם כבר הטמיעה את הטכנולוגיה, השימוש בה הפחית את מעורבות הרכבים שלה בתאונות ב-48%, את כמות הנסיעות ללא חגורת בטיחות ב-60% ואת הנהיגה בהיסח הדעת ב-75%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני לא קונה כלום מאמאזון
    פטריוט 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שחסמו את נשיא ארה"ב.
    סגור