קריירה ולימודים

מחאת הסתדרות המורים מקוממת את יו"ר ארגון ההורים: "זה סקנדל, לא סופרים אותנו"

על רקע מחאת הסתדרות המורים וההשבתה היום במערכת החינוך, טוען יו"ר ארגון ההורים הארצי מירום שיף בשיחה עם ice: "השרה שאשא ביטון צודקת ב-100 אחוז"
אלעד ליפשיץ | 
מירום שיף (צילום בועז נודלמן)
על רקע מחאת הסתדרות המורים וההפגנה המתוכננת היום (שני), אומר יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, בשיחה עם ice, כי "השרה יפעת שאשא ביטון צודקת ב-100 אחוז". לדבריו, הוא אינו מקבל את מחאת הסתדרות המורים בהובלת המזכ"לית יפה בן דוד כנגד הרפורמה שמובילה שרת החינוך.
 
"הרפורמה של שרת החינוך מצוינת", מסביר שיף, "זה בדיוק מה שהילדים בישראל צריכים. מערכת החינוך כיום אינה מותאמת למאה ה-21, לכן, יש פה תהליך חשוב מאוד. כל מי שמתנגד, זה בעיקר מספרי הסיפורים".
מזכ"לית הסתדרות המורים בן דוד חושבת אחרת. יש היום השבתה והפגנה.
כמה שקורה זה סקנדל. אין שום סיבה בעולם לסיים את יום הלימודים בשעה אחת בצהריים, כאשר הפגנת המורים מתוכננת להתחיל בשעה שש. זו פגיעה בילדים, בחינוך המיוחד, זה פשוט חוסר רגישות נוראי. איזו סיבה יש לפגוע בציבור כל כך רחב? אם הייתה סיבה, אם היו מכריזים שביתה, אם היה פה איזה מהלך עוד הייתי יכול להבין. כל זה בשביל להגיע להפגנה בשעה שש? גם מורה מקריית שמונה יוכל להגיע אם הוא ירצה. אין סיבה הגיונית לדבר הזה".
בעצם משתמשים בילדים ובהורים כמנוף ללחצים נוספים?
"לא סופרים אותנו. בלי חוכמות. הסתדרות המורים עושה זאת, פשוט כי היא יכולה. הרי זה 15 יום להודעה לסכסוך. הם מרשים לעצמם לעשות מה שהם רוצים. אין ויכוח על כך שצריך להעלות את שכר המורים. אבל זו לא הדרך".  
אם כך, מהי הדרך?
"מי שחושב שרק להעלות שכר זה מספיק טועה. אם מדינת ישראל חשובה לנו והחינוך בראש מעייננו, אז צריך הרבה מעבר לעליית שכר. הבעיה הגדולה ביותר היא שאין מספיק מורים בסמינרים. אף אחד לא רוצה ללמוד הוראה. כמות הסטודנטים בלימודי הוראה יורדת משנה לשנה. והפער בין הפורשים לאלה שמצטרפים רק הולך וגדל".
 
פער מבחינה כמותית או איכותית?
"ברגע שאין ביקוש למקצוע, אז ברור שגם האיכות יורדת. דרישות הקבלה ללימודים יורדות וככל שהדרישה תרד, אז באופן טבעי הרמה תרד. כמו בכל דבר, ברגע שאין ביקוש, זה משפיע. איך אומרים, בסוף צריך מחנכת בכיתה והעיקר שיהיה לה דופק. אנחנו מכירים מקרים של מורים לא טובים, לא אלה האנשים שהיינו רוצים שיחנכו את ילדינו. לכן האינטרס שלנו, ההורים, הוא שלתלמידים יהיה את המורים באיכות הגבוהה ביותר ויעלו להם את השכר והאיכות תעלה".
מהו השינוי החשוב ביותר שיש לבצע לדעתכם?
"השינוי העמוק שצריך לעשות הוא שהשכר לא יהיה לפי ותק, אלא יתגמל לפי מצוינות. שנית, אני חושב שצריך לתת יותר כוח למנהלים, אפילו ברמת של לפטר מורה. אין סיבה במדינה מתוקנת שייקח שנה לפטר מורה, בצרפת זה לוקח 60 יום. שלוש - שתהיה התאמה בימי החופש, גם לנו ההורים יש אינטרס שכולנו נוכל לבלות עם ילדינו בחגים. אז למשל לקצר את החופש הגדול, לטובת ימים שיוחזרו בחגי תשרי.  לא שיפגעו, אלא פשוט לדאוג להתאמה בימי החופש. או במקום חופש באסרו חג, שזו המצאה ישראלית, נוסיף למורים חמישה ימי בחירה, וכך במקום שהמורה יצטרך לשקר שיש לו אירוע משפחתי, הוא פשוט ינצל יום חופש. הרי אי ההתאמה בימי החופש פוגע בעיקר במעמד שחייב לצאת לעבודה וכל הזמן מחפש פתרונות לילדים".
אתה חושב שבן דוד יכולה בכלל להוביל מהלך כזה?
"כמו שהיא התבטאה עד היום היא רוצה עליית שכר והיא דואגת בעיקר למורים הוותיקים, יותר מאשר לדור הבא של הצעירים".
אז מה יהיה המהלך הבא שלכם? הרי לך יש אחריות כלפי ההורים, כלפי התלמידים. אך תמנעו מעצמכם להיות כלי משחק?
"אני מנהל שיחות עם שרת החינוך. אני משוכנע שנצליח להוביל מהלך שבו עם הרבה סבלנות נרתום את כולם. נוכל גם לדאוג למורים גם לדאוג לילדינו וגם לדאוג להעלאת רמת החינוך במדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה