קריירה ולימודים

בשורת ענק לסטודנטים: חובות בגובה מיליארדים עתידים להימחק

אחרי שנים של סחבת, תפוח האדמה הפוליטי הלוהט של חובות הסטודנטים מגיע לשלב המעשים. הממשל האמריקאי הודיע שיבטל במלואן הלוואות למאות אלפי סטודנטים לשעבר ברשת מכללות שנסגרה עקב שחיתות
מערכת ice |  2
סטודנטים (צילום freepik)
הממשל האמריקני צפוי לבטל חובות על הלוואות פדרליות בסך של 5.8 מיליארד דולר, כך מסר אמש (רביעי) מיגל קרדונה, שר החינוך בממשל הנשיא ג'ו ביידן. זו הפעולה הגדולה מסוגה בתולדות משרד החינוך בארצות הברית, במסגרתה יבוטלו ויוחזרו במלואן (כולל הפרשים) הלוואות שניתנו לכ-560,000 סטודנטים לשם מימון לימודיהם.
ההלוואות יוחזרו לסטודנטים לשעבר בקולג'ים של רשת המכללות "קורינתיאן", שפעלה משנות התשעים בארה"ב ובקנדה ונסגרה בשנת 2015 בשל שחיתות רבה שנחשפה בה. סטודנטים שיש להם יתרה על החוב שלהם יקבלו גם החזרים על תשלומים שכבר ביצעו. עם זאת, סטודנטים ששילמו את הלוואותיהם לבית הספר לא יהיו זכאים להחזר.
 
השר קרדונה מסר בהצהרה כי כל סטודנט או סטודנטית מרומים שהידרדרו לחובות על ידי מכללות "קורינתיאן", יכולים להיות בטוחים שממשל ביידן-האריס ייתן להם גב וישחרר אותם מהלוואות הסטודנטים הפדרליות שלהם. "הרבה יותר מדי זמן, 'קורינתיאן' עסקה בניצול פיננסי סיטונאי של סטודנטים, והטעתה אותם לקחת על עצמם עוד ועוד חובות כדי לשלם על הבטחות שלעולם לא יקוימו", אמר שר החינוך.
בשיאה הייתה "קורינתיאן" מרשתות הקולג'ים הפרטיים הגדולות והרווחיות בצפון אמריקה, עם יותר מ-110,000 סטודנטים בכ-100 קמפוסים ברחבי ארה"ב. החברה נסגרה לפני כשבע שנים על רקע הונאה נרחבת שנמצאה לאחר תלונות רבות. חקירה פדרלית העלתה בין השאר כי עשרות קמפוסים ברשת מזייפים נתונים על הצלחת הבוגרים שלהם.
 
בחלק מהמקרים דיווחו בתי הספר כי תלמידים מצאו עבודה בתחומי הלימוד שלהם, למרות שלמעשה עבדו בחנויות מכולת או ברשתות מזון מהיר. מאות סטודנטים אמרו לחוקרים שלחצו עליהם להירשם עם הבטחות לתעסוקה משתלמת, אך בסוף מצאו עצמם עם סכומי חוב אדירים ומעט סיכויי עבודה. גורמים רשמיים פדרליים גם גילו שהחברה אמרה בטעות לסטודנטים שניתן להעביר את הזיכויים שלהם לקורסים למכללות אחרות.
ממשל הנשיא אובמה הבטיח בזמנו לבטל הלוואות לסטודנטים ברשת שרומו לגבי השמה בעבודה מקצועית בתחומם, אבל קרבות פוליטיים כמו גם הצפה בבקשות למחילה על חובות, יצרו פיגור של שנים בתהליך. אלפי סטודנטים לשעבר של הרשת כבר היו זכאים למחיקת חובות, אך הם נאלצו להגיש ניירת ולנווט תהליך הגשת בקשה שלטענת התומכים הוא מבלבל ואינו ידוע.
 
דווח כי הנשיא ביידן שוקל אף ויתור נוסף ורחב יותר להלוואות סטודנטים – נושא פוליטי וכלכלי חם בארצות הברית בשנים האחרונות. במסלול הקמפיין, ביידן בוחן אפשרת למחוק או להחזיר כ-10,000 דולר של הלוואות סטודנטים לכל הלווים. בבית הלבן סבורים כי פעולה כזו צריכה להגיע דרך הקונגרס, אך ביידן שוקל אם להמשיך בה באמצעות החלטה נשיאותית ביצועית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    באימא שלכם
    באימא 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אכפת לנו מאמריקה?! יופי שאתם מעדכנים אבל בתור סטודנטית ביאסתם לי את החיים עכשיו- כאילו בארץ אין שחיתות. נמאס מהכתבות שלכם עם כותרות מטעות.
    סגור
  • 1.
    זה חמוד, 10000 דולר לכל סטודנט
    פוקס 06/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל זה יותר סמלי כי זו טיפה בים. לא חושב שלממשלה האמריקאית יש מספיק כסף לשטח את הר חובות הסטודנטים שלהם. הסכומים הם פסיכיים. אולי שיתחילו לסבסד חינוך אקדמאי שהדור הבא לא יטבע באותו בוץ?
    סגור