קריירה ולימודים

אחרי יומיים של שביתה: העיצומים במערכת החינוך יוקפאו

מחר יתקיימו לימודים כרגיל, לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה על הקפאת העיצומים וחידוש המו"מ ביום ראשון: "לאור בקשתה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ולאחר פגישה עניינית שקיימתי היום עם הממונה על השכר באוצר"
מערכת ice | 
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)

מחר וביום ראשון הקרוב צפויים להתחדש הלימודים בבתי הספר היסודיים וגני הילדים, לאחר השבתה מלאה ביומיים האחרונים ועיצומים נוספים שהתקיימו במהלך השבוע. 


"לאור בקשתה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ולאחר פגישה עניינית שקיימתי היום עם הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן ופגישת המשך שתתקיים ביום ראשון הקרוב, החלטנו הקפיא את העיצומים החל ממחר". כתבה מזכ"לית הסתדרות המורים, בהודעה לעובדי ההוראה.
 


ההודעה מגיעה ברקע ביקורת ציבורית נרחבת, על הפגיעה ברווחתם של התלמידים וההורים, לצד העובדה שפיזור הכנסת ומעבר לממשלת חליפין, צפויים למנוע ממשרד האוצר את האפשרות להתחייב להסכמי שכר משמעותיים כפי שדורשת הסתדרות המורים.
 


"אנו תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל ממש לא מובן מדוע הם פועלים להשבתות פראיות בעיצומו של מו״מ שאף עומד להתקדם" נמסר, בהודעה של הנהגת ההורים הארצית לפני מספר ימים.

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בתחילת השבוע למו"מ ולדרישת האוצר להגדיל את השכר באופן כזה שיתגמל יותר מורים צעירים: "אני קורא ליפה בן דוד והסתדרות המורים, קחו פסק זמן ותפסיקו עם השביתות. אני מציע מיום ראשון להיכנס למו"מ רציף עד שנגיע להסכם" אמר.
 


לדבריו: "אין כזה דבר משא ומתן של 'take it or leave it' , אנחנו רוצים לדון על הכל, על שכר המורים והתאמת החופשים של מערכת החינוך והמשק הישראלי וכמובן גם על תגמול למצוינות ". ההצהרה כאמור, ככל הנראה מאבדת מתוקפה כאשר לא סביר כי יוכלו לקדם באוצר צעדים מהותיים על רקע פיזור הכנסת.

גם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שנחשבת לתומכת בצד של המורים במו"מ, הגיבה להחלטה להקפיא את השביתה : "אני מברכת את מזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד על שנעתרה לבקשתי להקפיא את העיצומים, בכוונתי להמשיך להוביל קידום מהיר של המשא ומתן כדי לחזק את מעמדם של המורים, גיוס צוותי הוראה ופתיחה מסודרת של שנת הלימודים תשפ"ג ", מסרה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה