נבחרת אייס

תקציב החינוך גבוה מתקציב הביטחון - לאן הולך הכסף?

המורים הטילו פצצה וביטלו את הלימודים, הורים רבים לא הגיעו לעבודה, מעסיקים תפסו את הראש ויפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים חגגה בחתונת בנה. אז מה לעזאזל עושים בממשלה עם התקציב שעקף בסיבוב את תקציב הביטחון? האוצר ואביגדור ליברמן צריכים לעשות בדק בית | סיון כהן
סיון כהן
סיון כהן |  9
סיון כהן, אביגדור ליברמן ויפה בן דוד (צילום ענבל מרמרי, פלאש 90)
הורים רבים לא הגיעו היום לעבודה, מעסיקים תפסו את הראש, סבים וסבתות נכנסו לכוננות ושלושת רבעי מדינה נכנסה להטרלה בעקבות הפצצה שהגיעה אתמול בשבע בערב (לא לפני חלילה) - ״מחר לא יתקיימו לימודים בבתי הספר והגנים״. 
בום. לך תתמודד אחרי שבוע שגם ככה היום מתחיל בעשר בגלל שביתות. בזמן שיפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים חגגה בחתונת בנה, הוריהם של הילדים שהפסידו כבר שנתיים לימודים בגלל הקורונה, הבינו שהם יפסידו יום נוסף. לא נורא, תתמודדו והמטרה מקדשת את האמצעים, אמרו להם. 
 
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון סיפרה שהאשמים הם שר האוצר ואנשי משרדו שלא מצאו במשך שבוע חצי שעה בלו״ז כדי להיפגש עם נציגי המורים וזו התוצאה. שהם לא מבינים שפה אחרת. 
שר האוצר ליברמן, שיחסית עוד עידן מאוד את האמירות שלו, הסביר שהסיבה היא לפני הכל תנאי למשא ומתן על לוח החופשות. אם לא מדברים על זה, אין מה לדבר. וזה מה שנקרא, ״רומן״ שנועד לכישלון אותו אפילו המומחים של חתונה ממבט ראשון לא יוכלו להציל. 
 
אל תשכחו ששר האוצר לא פספס אף הזדמנות בדרך כדי לעלוב במורים ולחבוט בהם משל היו חבורת פרזיטים נצלנים. אבל, תאמינו או לא, זה בכלל לא הסיפור. על הסיפור האמיתי אף אחד משום מה לא מדבר. 
מה הסיפור? מה לעזאזל עושים שם עם התקציב שעקף בסיבוב את תקציב הביטחון? קצת נתונים ברשותכם: בעשור האחרון תקציב משרד החינוך הכפיל עצמו, עד שלפני ארבע שנים הפך להיות התקציב הגדול ביותר במדינה. הוא ההוצאה הכבדה ביותר של הממשלה, שבהשוואה למדינות ה-OECD היא בין הגבוהות ביחס לתוצר המדינה. בתקציב 2021-2022 ההוצאה על החינוך מסתכמת ב-73.56 מיליארד שקלים וב-72.94 מיליארד בהתאמה, כולל תקציבי הפיתוח.
 
סכומים מטורפים לחלוטין. הייתם מצפים לראות איזושהי מגמת שיפור בהישגי הילדים?גורנישט מיט גורנישט. הכיתות בישראל ממשיכות להיות מהצפופות ב-oecd, הישגי התלמידים במבחנים הבינלאומיים לא השתפרו ולא רק שלא השתפרו הם אף הלכו אחורה. 
צר לי לאכזב את האמהות הגאות, לצערנו התלמידים בישראל מדורגים הרבה מתחת לממוצע העולמי במתמטיקה, מדעים וקריאה. אז אולי במקום לריב עם יפה בן דוד וחבורתה יתכבד שר האוצר ויחקור: לאן לעזאזל הולך כל הכסף? אולי ברגע שליברמן יפנה את המשאבים שלו למסלול המוזר שאליו זורמים שם מיליארדי שקלים, פתאום גם לוח החופשות לא ייראה כתנאי של ייהרג ואל יעבור במשא ומתן.
 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שרי חינוך בזיונרים
    אשי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כתבה מדוייקת תתכבד שרת החינוך ותעשה בדק בית.השאלה אם יש לה אומץ.
    סגור
  • 6.
    ליברמן
    יוליה 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליברמן רוצה לגזול את החופשות של המורים בכדי שיהיה לו מצע נוח לבחירות. אסור לתת לו לפגוע בזכויות המורים.
    סגור
  • 5.
    באמת שאלה טובה
    Hr 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם אכן התקציב ככ גדול דרושה חקירה מדוקדקת לאן הכסף הולך ומיהם הנהנים העיקריים שהרי כל הזמן יוצאים המורים נגד בענין שכרם העגום , החופשות לטענתם לא משמעותיות למרות שבחישוב גס מדובר ב3 חודשים לפחות, בהם גם אם המורים מכינים הכנות לשנה החדשה ועובדים על מערכי שיעור עדיין אלו 3 חודשים בהם הם לא נפגשים פיזית עם התלמידים. בכל דיסיפלינה אנשים עובדים שעות רבות לעיתים עד 8 או יותר בערב, נכון שעבודת ההוראה לא פשוטה כלל ובכל זאת ימי החופשה בקיץ, פסח ושאר החגים מאזנים מעט את השכר והקושי. עם זאת צריך בדק בית והטיית המשאבים למי שבפועל נושא במלאכה.
    סגור
  • לא מורים ולתלמידים
    אליאלי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מי מבזבז את הכסף שלא מגיע למורים ולתלמידים.
    סגור
  • 4.
    צודקת במאה אחוז
    אאא 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    התשובה שהכסף הולך לפקידים והפקידות וכל המערכת המסואבת. ליברמן לא יכול עליהם אז נתפס לחלשים. ככה גם בביטחון. מקצצים בדרג העובד בשטח במקום במשרדים שם המשכורות השמנות
    סגור
  • 3.
    היכן הולך תקציב נשרד החינוך
    רותי שפירא 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אכן מדוע לא בודקים לאן הולךהכסף? להערכתי חהמון אוכלי חינם. מניסיון הכרתי פעם אחת דעבדה במחחקה חהשתלמות מורים חצי משרה בביס לחינוך של אוניברסיטת הר הצוםעם וחצי משרה במשרד החינוך בירושלים פיקטיבית לגמרי. אז יכולה לתאר שהכסף הגדול לא מגיע לשיםור המורים ולמורים המסורים. נורא. וזה נמשך שנים בלי קשר לממשלת בנט
    סגור
  • 2.
    ליברמן&יפה בן דוד
    אני 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יש מצב שהם אחים תראו איזה תווי פנים זהים יש להם אותו אף אותם עיניים יש מצב שהוא מעביר לה כספים והיא בוררת קצת לכל כיס
    סגור
  • 1.
    כל תוספת הולכת רק למורים הותיקים תפרסמו משכורות מורים (ל"ת)
    טוני המרוקאי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מומחית ? או שונאת מורים
    אליאלי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי את שפועלת כנגד המורות תיתבישי לי
    סגור