קריירה ולימודים

השוק השחור של הסייעות: הקומבינה על חשבון הילדים נחשפת

אמא לילד עם צרכים מיוחדים חשפה בראיון כי הורים רבים נאלצים לשלם בניגוד לחוק לסייעות עבודות עירייה הפועלות כמשלבות בבתי הספר: " דיברה איתי מישהי שרוצה השלמה ל-8,000 שקל, אין עם י לדבר משלמים בשחור "
מערכת ice |  1
לימודים (צילום יוסי זמיר פלאש 90)
בזמן שסדר היום הציבורי נסוב סביב תנאי העסקת המורים, וההשפעה של שכרם על איכות מערכת החינוך, מסתבר שהם לא העובדים היחידים במערכת החינוך שנפגעים ובכך משפעים על טיבה. כך לפחות עולה מדבריה של אלינור- אם לילד בן 6 על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. 
"את הסייעת מגייסת הרשות המקומית ובד"כ הסייעות הן ללא הכשרה מקצועית או ניסיון והם מקבלות שכר מינימלי. נוצר מצב שהורים שרוצים סייעת בעלת נסיון, מתגייסים ומחפשים בעצמם. העירייה מקבלת אותה כעובדת מן המניין משלמת לה מינימום, וההורים משלמים תוספת" סיפרה הבוקר האם בראיון לקרן נויבך בכאן ב'. 
 
באייטם אותו הגדירה המגישה "השוק השחור של הסייעות", נטען כי הורים רבים נאלצים לעבור על החוק ושלם בעצמם לסיעות שנחשבות עבודות עירייה. "יש אבא שנתן לי מספר טלפון של מישהי שמתווכת בין ההורים שמחשפים סייעת. הוא אמר לי אל תגידי את המספר טלפון שאני נותן לך. זה תעשייה שלמה בטלגרם, בפייסבוק. כולם יודעים את זה ואין עם מי לדבר, משלמים להם בשחור".
 
עוד הוסיפיה: "היו כאלה שביקשו ממני 2,500 שקל, אתמול דיברה איתי דיברה איתי מישהי שרוצה השלמה ל-8,000 שקלים מישהי שרוצה השלמה ל-8,000 שקלים. אני צריכה להוסיף קרוב ל3,000 - 4,000 שקלים לסייעת מנוסה ומקצועית. כולם עושים את זה, זה תעשייה". 
 
לדבריה אין לה יכולת כלכלית להוסיף את התשלום, בעוד ההצלחה של שילוב של הילד מאוד תלויה בסייעת. "הילד שלי משולב כשנתיים במסגרת רגילה עם סייעת לא מקצועית ואני לא יכולה להגיד שהוא ישתלב, עשו לי טובה ומצאו לי סייעת שמנסה לעזור אבל זה לא זה. היא לא דוברת עברית טוב וגם אני בספק אם היא ידעה מה זה אוטיזם. הילד שלי עולה שנה הבאה לכיתה אלף ולא יכולת להצביע שיש לו חבר אחד", העידה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קצבת נכות לא מכסה כלום לילדים . (ל"ת)
    . 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור