קריירה ולימודים

שיימינג לעובדת בגלל "לבוש חושפני", כך הגיבה להשפלה

עובדת בחרה להתפטר אחרי שבמקום העבודה שלה קיבלה הערת קוד לבוש כשלטענתה, נשים רזות ממנו באותו מקום עבודה לא זכו לאותן הערות. 
מערכת ice |  1
תקיפה מינית (צילום pixabay)
עובדת לשעבר בחנות עישון בשם אביגייל קנטרברי יצאה באופן ויראלי את המנהלת לשעבר שלה, על כך שעשה לה שיימינג לכאורה על כך שלבשה קרופ-טופ במהלך המשמרת שלה - חולצה סקסית שלעיתים קרובות לובשת עמיתיה הקטנים יותר לעבודה ללא תוכחה.
"קיבלתי הערו קוד לבוש בעבודה הזו שאין בה קוד לבוש" קראה קנטרברי, בן 22, בעדות עכשווית של TikTok, שגרפה למעלה מ-404,000 צפיות. "אני גם האישה היחידה במידות גדולות שעבדה אצלם", הוסיפה הברונטית המבורכת, ממובייל, אלבמה, מרשת חנויות העישון - שאותה לא הצליחה לציין בהתלהמות הדיגיטלית שלה.
"מעולם לא הייתי באחד מהמקומות שלהם וראיתי בחורה גדולה יותר עובדת. זה תמיד היו בנות קטנות וקטנטנות, והן תמיד לבשו מה שהן רצו", המשיכה. מדיניות קוד הלבוש הנינוחה לכאורה של המותג היא זו שמשכה את קנטרברי לתפקיד.
"כשקיבלתי את העבודה הזו... התרשמתי שאני יכולה ללבוש קרופ-טופ עם כמה ג'ינס וזה לא עניין גדול", אמרה, בטענה שמעולם לא הודע לה על מגבלות כלשהן בלבוש עבודה.
עם זאת, כאשר קנטרברי קיבלה הודעת טקסט מנוסחת בחריפות מהמנהלת האלמונית שלה, היא נדהמה לגלות שהבעלים של החנות לא אישר את התלבושת החשופה שלה. "קיבלתי הודעת טקסט מהמנהל שלי, ובהודעת הטקסט נאמר, בעצם, בעל העסק ראה מה אני לובשת והוא רצה להגיד לי 'לכסות את הבטן'", אמר קנטרברי.
 

היא המשיכה ושיתפה צילום מסך של שרשור הטקסט, שבו המנהל מורה לה בפירוש "להתלבש יפה יותר" ו"לכסות את כל גופך".
קנטרברי - שבקטע התגובות של הסרטון שלה, טוענת שהיא לבשה חולצה כשהתקבלה לעבודה בחנות העשן - הודתה שהנזיפה "נכנסה לי מתחת לעור".
"'לכסות את הגוף שלי?'," היא שאלה בקליפ. "ראית את עובדי המלך האחרים שלך, אחי?" למחרת, כששאלה את חבריה לעבודה הדקיקים יותר - שלבשו חולצות מציצים ותחתונים צנומים - אם הם אי פעם קיבלו תביעות קוד לבוש, קנטרברי נדהמה לגלות שהיא העובדת היחידה שעברה הרצאות על המראה שלה.
צופי TikTok הזועמים הציפו את הערותיה במילות עידוד, כמו גם דיווחים דומים על אפליה גופנית שספגו באופן אישי במקום העבודה. "אז בעצם אתה יכול לתבוע על אפליה... וזה ברור שיש לך את זה בטקסט", כתב אחד מתומכי הסייבר.
"כן כאישה שהייתה רזה וגדולה. אני בהחלט יכול להבחין בהבדל איך התייחסו אלי. הם היו כל כך נחמדים אלי כשהייתי רזה, למרות ההערות התומכות, בסרטון נפרד, קנטרברי טענה שהיא גם קיבלה הרבה "תגובות של מלך השנאה באמת" מנשים שלדבריה כנראה מעולם לא התמודדו עם אפליה שמנה.
"אם מעולם לא הובחנת בגלל המידה שלך, אני מתפללת שלעולם לא תהיה, כי זו הרגשה איומה של המלך," היא ירקה. "אף אחד לא ראוי שיתייחסו אליו כך על סמך גודלו או הגזע שלו... אפליה היא אפליה. ומה שנעשה לי נופל לתוך קופסת המלך הקטנה הזו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עושים הגהה אחרי התרגום בגוגל. זלזול בקוראים (ל"ת)
    הגהה דחוף. פדחנים 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור