קריירה ולימודים

חיסכון של עשרות אחוזים בהוצאות: כך פועלת השיטה

אלעד מערכות משיקה לראשונה מודל HOTELING במשרדיה בעלות 3 מיליון שקלים וחסכה  30% מהעלויות השוטפות באמצעות הזמנת עמדת עבודה מותאמת, הזמנת חניה ותפריט צהריים מותאמים ליום ולשעות ההגעה למשרד

מערכת ice |  1
כלכלה (צילום vecteezy)
אלעד מערכות משיקה במשרדיה את  הצעד הבא בעבודה ההיברידית - מודל HOTELLING. השינוי הוטמע בהשקעה של כשלושה מיליון שקלים וחסך לחברה כ-30% מהעלויות השוטפות ועתידה לחסוך עד 20% נוספים בשנים הקרובות. את החיסכון השקיעה החברה ברווחת העובדים (ארוחת צהריים חמה במשרדים, כיבוד משודרג לארוחת הבוקר ועוד) כך אומר צביקי גולדברג, סמנכ"ל אסטרטגיה ותפעול בחברה.
השנתיים האחרונות הביאו חברות רבות לאמץ שיטות שונות לעבודה היברידית. חברות רבות החלו לאמץ את מודל הכיסא החם המבוסס על עבודה ללא מקומות ישיבה קבועים בהתאם לצרכי העובדים בכל סביבות ועמדות העבודה שבמשרדים. מודל HOTELLING הוא מהלך הוליסטי הכולל הטמעה של  3 אפליקציות המקיפות את כל צרכי העובד מיום העבודה במשרד.
כדי להזמין עמדת עבודה לפי צרכי העובד במשרד, הטמיעה החברה  אפליקציה ייעודיות, המאפשרות לעובדים לבחור את ימי ההגעה למשרד ולהזמין מקום עבודה מתוך מגוון מקומות הישיבה. כך יכול העובד, באמצעות אפליקציית hoteling desk לבחור ביום הגעתו האם ישב בעמדה עם מחשב רגיל, האם צריך מסך אחד או שני  מסכים  ואיזו עמדה יעדיפו – אופן ספייס או חדר סגור ישיבה סטנדרטית  או כסאות בר גבוהים והיכן. 
בנוסף, כשעובדים לא מגיעים למשרד באופן קבוע, אין טעם לשמור גם על חניות קבועות. החברה ביטלה את כל החניות הקבועות והגדילה משמעותית את מספר העובדים שיכולים לחנות בחניון המקורה מתחת למשרד ולהימנע מחניות מרוחקות יותר. האפליקציה גם מקצרת לעובדים את משך חיפוש החנייה בכך שמנווטת אותם ישירות לחנייה הכי טובה הפנויה.  
 
גם ארוחת הצהריים השתלבה במודל זה, וניתן לבחור אותה באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה על ידי עובדי החברה, שבוע מראש מתעדכן התפריט ונפתחת אפשרות להזמין ארוחות. האפליקציה מאפשרת בחירה של מנה עיקרית מתוך מגוון מנות שמשתנות מידי יום, כולל התאמה לכשרות מיוחדת, לטבעונים צמחוניים ואלרגנים.
השינוי דרש הערכות לוגיסטית רבה והרצה במקביל של מספר רב של פרויקטים בזמן קצר, מוסיף גולדברג. הפרויקט בוצע בשלב הראשוני במשרדי הסניף בתל אביב אך מתוכנן להמשיך לשאר הסניפים של החברה ברחבי הארץ. 
דגן הלוי מנכל אלעד מערכות: "ההחלטה התקבלה בעקבות דרישת העובדים לגמישות בעבודה והצורך של החברה בהגדלת מקומות הישיבה בעקבות צמיחה וגיוס עובדים חדשים.  גמישות עבודה בית משרד היא הצורך של עולם העבודה החדש. אלעד מערכות היא מובילה בשוק המחשוב הישראלי כבר מעל ל40 שנה ובזכות יכולותיה להגיב במהירות  לקצב השינויים ולהתפתח עימם. שיטת הכיסא החם מאפשרת לעובדים את הגמישות אליה התרגלו בתקופת הקורונה ומספקת לנו אפשרות לניצול טוב יותר של שטחי המשרד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עובדת ממורמרת מאז השיפוץ
    רועי 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובד על הפנים, המשרדים מרגישים כאילו אני עובדת בחברה זרה אין לי את הפינה שלי אין לי את הדברים שלי אין כלום. והאוכל דוחה.
    סגור