קריירה ולימודים

גוגל מסיימת עם העבודה מהבית: "חשוב שאנשים יהיו במשרד"

ענקית החיפוש האינטרנטי מחזירה את כל עובדיה לעבוד מהמשרד, המנכ"ל לשעבר, אריק שמידט, הסביר על נחיצות העבודה מהמשרד: "לא יודע איך אפשר לבנות ניהול נכון בישיבה על הספה בבית" 
מערכת ice | 
משרדי גוגל (צילום Magma Images)
לאחר יותר משנתיים של עבודה מרחוק ועיכובים רבים בחזרה למשרד, רוב עובדי גוגל חוזרים למשרד לפחות במשרה חלקית. אם תשאלו את מנכ"ל ויו"ר גוגל לשעבר אריק שמידט, אין דבר יותר משמח מזה.
"חשוב שהאנשים האלה יהיו במשרד, לדעתי", אומר שמידט, בן 66, ל-CNBC, בטענה שבמשך עשרות שנים, הסגנון במשרד הוכח כיעיל. "אני שומר מסורת". החל מיום שני, הסדר העבודה ההיברידית של גוגל יצא לדרך, כאשר רוב העובדים צפויים להיות במשרד לפחות שלושה ימים בשבוע. שמידט, שכיהן כמנכ"ל גוגל בין השנים 2001 ל-2011, עזר להפוך את הסטארט-אפ הצעיר דאז בעמק הסיליקון לרמת שווי של 1.9 טריליון דולר של היום, זוקף לזכותה של העבודה מהמשרד חלק גדול מההצלחה.
 
"בילינו עשרות שנים בשיחות האלה על אנשים קרובים זה לזה... הדיון ליד שולחן הקפה והולכים לקפה", אומר שמידט. "זוכר את כל זה? כל זה היה לא בסדר?". שמידט אומר שזה לא רק עניין של נוסטלגיה: יש דברים פרקטיים לעבודה ביחד באופן אישי. לדוגמה, הוא אומר ששיחות על מקצועיות - שעשויות להיות נחוצות במיוחד בחברות מלאות בעובדים צעירים - הרבה יותר קשה לנהל באופן וירטואלי.
כששמידט התחיל בגוגל, למשל, לחברה היו "הרבה מאוד סטודנטים שהתנהגו כאילו מקום העבודה הוא כמו קולג'", הוא אומר. "והייתי אומר להם, 'זה לא קולג'. זה דבר מקצועי, אתה לא יכול לעשות את זה. או, אולי זה לא חוקי. אז בבקשה תפסיק, עכשיו".
עובדים צעירים יותר, במיוחד אלה בין הגילאים 25 עד 35, יכולים גם להשתמש בהגדרות במשרד כדי לפתח בצורה יעילה יותר את סגנונות הניהול שלהם, אומר שמידט. מבחינתו, זה כולל למידה על נימוסי מפגש, מיומנויות הצגה, פוליטיקה במקום העבודה והתמודדות עם מתחרים, הן פנימיות והן חיצוניות.
"מבחינת הגיל שלהם, זה הזמן שבו הם לומדים", הוא אומר. "אם אתה מפספס את זה כי אתה יושב בבית על הספה בזמן שאתה עובד, אני לא יודע איך אתה בונה ניהול טוב. אני בכנות לא יודע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה