דיגיטל וטק

גוגל הסתבכה בענק: התביעה שתחשוף את שקר 'הגלישה בסתר'?

תביעה חדשה בטקסס מצטרפת לשורה של תביעות נגד אלפבית, בטענה כי: "גוגל אוספת באופן מטעה מערך של נתונים אישיים גם כאשר משתמש נכנס למצב גלישה בסתר"
מערכת ice |  4
עדכון גוגל (צילום pexels, vecteezy)
מנוע החיפוש של גוגל אוסף נתונים על משתמשים שחושבים שהם יכולים להיות אנונימיים אם הם משתמשים במצב "גלישה בסתר", כך לפחות טוען התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, ביום חמישי, שהגיש תביעת פרטיות מתוקנת נגד אלפבית, חברת האם של ענקית מנוע החיפוש.
טקסס, אינדיאנה, מדינת וושינגטון ומחוז קולומביה הגישו תביעות נפרדות נגד גוגל בינואר בבתי משפט במדינה על מה שהם כינו שיטות מטעה של מעקב אחר מיקום שפולשות לפרטיות המשתמשים.
 
ההגשה של פקסטון מוסיפה את מצב גלישה בסתר של גוגל לתביעה שהוגשה בינואר. מצב גלישה בסתר או "גלישה פרטית" היא פונקציה של דפדפן אינטרנט שלדברי Paxton מרמזת שגוגל לא תעקוב אחר היסטוריית החיפוש או פעילות המיקום.
בתביעה נאמר שגוגל מציעה אפשרות של "גלישה פרטית" שיכולה לכלול "צפייה באתרים אישיים ביותר שעשויים להעיד, למשל, על ההיסטוריה הרפואית שלהם, שיוך פוליטי או נטייה מינית. או אולי הם פשוט רוצים לקנות מתנה מפתיעה ללא מקבל המתנה הודע על ידי מטח של מודעות ממוקדות".
בתביעה נכתב "במציאות, גוגל אוספת באופן מטעה מערך של נתונים אישיים גם כאשר משתמש נכנס למצב גלישה בסתר". גוגל אמרה ביום חמישי שההגשה של פקסטון שוב "מבוססת על טענות לא מדויקות והצהרות מיושנות לגבי ההגדרות שלנו. תמיד בנו תכונות פרטיות במוצרים שלנו וסיפקנו בקרות חזקות לנתוני מיקום. אנו חולקים בתוקף על הטענות הללו ונתגונן על עצמנו במרץ כדי ליישר את השיא".
פאקסטון טענה בעבר שגוגל הטעתה צרכנים בכך שהמשיכה לעקוב אחר מיקומם גם כאשר משתמשים ביקשו למנוע זאת. לגוגל יש הגדרה של "היסטוריית מיקומים" והיא מודיעה למשתמשים אם הם מכבים אותה "המקומות שאליהם אתה הולך כבר לא מאוחסנים", אמר טקסס.
בינואר, שופט באריזונה קבע כי הטענות שגוגל רימתה משתמשים עם הגדרות מעקב לא ברורות של מיקום סמארטפון צריכות להישקל על ידי חבר מושבעים, ומסרב לזרוק תביעה שהוגשה על ידי התובע הכללי של המדינה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גוגל מעולם לא טענה שלא ניתן לאסוף עלייך מידע בסשן של
    גל 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינקוגניטו. מופיע בפירוש שמצב הגלישה הזה לא מגן מפני זה. הדבר היחיד שקורה זה שאתה רץ בסשן נפרד, שמנותק מהנתונים שקיימים במצב הגלישה הרגיל, שכל הנתונים נמחקים עם סיום הגלישה בחלונות הגלישה בסתר ושאין לתוספים גישה לחלונות אלה כדיפולט.
    סגור
  • 3.
    נמאס כבר לקרוא כתבות בעברית משובשת
    פלורה פלפורה 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לכם אפילו בן אדם אחד שיעבור על הכתבות המתורגמות האלה ? תת רמה.
    סגור
  • 2.
    תלמדו לתרגם. לא נעים לקרוא ככה כתבות (ל"ת)
    אביחי 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גוגל טרנסלייט
    גוגל 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כתבה נגד גוגל שכולה מתורגמת ברמת גוגל טרנסלייט מתורגמת ברמת גוגל טרנסלייט.
    סגור