קריירה ולימודים

בעקבות מבצע "עלות השחר": זה הסיוע שתממן המדינה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה על וכנית חירום למתן מענה נפשי מיוחד שיינתן עבור האזרחים הוותיקים בישובי עוטף עזה ודרום הארץ אך יהיה זמין לאזרחים ותיקים מכל הארץ, השירות יוענק באמצעות פסיכולוגים מוסמכים. המטרה: לצמצם את תחושת החרדה והבדידות
מערכת ice | 
מבצע "עלות השחר" (צילום shutterstock, פלאש 90)
השירות אותו מסבסד המשרד לשוויון חברתי יתחיל לפעול החל מהבוקר (ראשון) ויינתן כטיפול פרטני באמצעות קליניקות פרטיות של המטפלים המוסמכים של עמותות "עמך" ו"אלה", בשיטת טיפול טלפוני או מקוון דרך זום, שיחת וואטסאפ או שיחה טלפונית, שיינתנו על ידי פסיכולוגים קליניים ופסיכותרפיסטים.
הרקע להחלטה על מתן השירות מגיע לאור ההבנה כי המצב הבטחוני המורכב בדרום הארץ חושף את האזרחים הותיקים להתמודד נפשית לא פשוטה, כל זאת בנוסף לכך שעד לא מזמן מבוגרים רבים סבלו מבדידות בעקבות סגרי מגפת הקורונה. הסגר והבידוד החברתי שהוטלו על האזרחים הוותיקים במהלך משבר הקורונה חשף אותם לבדידות רגשית, למצב רגשי ירוד ולהיעדר סיוע ותמיכה חברתית. זהו מצב קשה במיוחד עבור מבוגרים החיים לבדם או מטפלים בבן זוג חולה. בסקר המיפוי שערך המשרד לשוויון חברתי בקרב אזרחים ותיקים עצמאיים במהלך גלי הקורונה של שנת 2021, השיבו יותר מ-3,700 נשאלים כי מצב החוסן הנפשי שלהם לא טוב. 
 
השרה לשוויון חברתי מירב כהן (יש עתיד): "לצד המאמצים שלנו לשמור על חיי התושבים בעוטף, חשוב לתת מענה גם לבריאותם הנפשית שעלולה להיפגע מהמתח שנובע מאינטנסיביות האירועים הביטחוניים. על כן החלטנו החל מהיום לספק בחינם שירותים נפשיים למבוגרים שנמצאים באזורים הרלבנטיים, באופן מיידי וללא צורך בניודם. השירות יסופק ע"י פסיכולוגים שמתמחים באוכלוסייה מבוגרת, וכמו כן בהתמודדות עם טראומה".
עוד הוסיפה: "במהלך הסיורים שלי בשטח פגשתי מבוגרים רבים שבחרו להשאר בבתים שלהם ולא להתפנות למלונות מתוך תפיסה שהכי טוב להם בבית. עלינו להבטיח שהם מקבלים הגנה בטחונית ונפשית בעת הזו. זה המקום להודות שוב לתושבים שמגלים חוסן יוצא דופן ומאפשרים לכחות הביטחון להשלים את משימתם. אני קוראת לכל מי שחווה קושי או מצוקה נפשית להתקשר למוקד שלנו"
אזרחים ותיקים שיהיו מעוניינים לקחת חלק בתוכנית יוכלו לפנות למוקד לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי בטלפון 8840 * שם עונה מוקדן ייעודי לאיסוף הפניות, והעברת פרטי הפונה לעמותות המטפלות ליצירת קשר
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה