משפט

הורשעה בהונאת מימון המונים ב-400 אלף דולר ונידונה למאסר

קטלין מקלור, בת 32, נידונה לשנת מאסר ועוד שלוש שנים על תנאי וחויבה גם לשלם פיצויים, בגלל מעורבותה בתרמית גיוס כסף כביכול עבור חייל הומלס ב-2018. היא ובן זוגה דאז נתבעו על ידי חסר הבית
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום pixbay)
אישה מניו ג'רזי שעזרה לרקוח סיפור מזויף על עזרה לחייל הומלס, שבזכותו הצליחה ב-2018 לצד בן זוגה דאז לגייס תרומות בסך 400,000 דולר דרך אתר GoFundMe (מימון המונים ברשת), נידונה ביום חמישי בבית המשפט הפדרלי לשנת מאסר אחת. 
קטלין מקלור, בת 32, חויבה גם לשלם פיצויים ולרצות שלוש שנים של שחרור בפיקוח עבור המזימה שלה ושל בן זוגה לשעבר, שנכשלה לאחר שבני הזוג נתבעו על ידי ההומלס.
כשהסיפור התפוצץ לפני כארבע שנים הוא זכה לכיסוי נרחב למדי, וגרם לאבדן אמון של רבים בפלטפורמות גיוס ההמונים. הסיפור הפרוע החל כשמקלור שיתפה סיפור מחמם לב על וטרן (לוחם משוחרר) חסר מזל, ג'וני בוביט, שמסר לה את 20 הדולר האחרונים שלו כדי למלא את המיכל שלה אחרי שנגמר לה הדלק באמצע הלילה.
 
היא והחבר שלה דאז, מארק ד'אמיקו, יצרו עמוד GoFundMe כדי לגייס כספים עבור הזר טוב הלב וכ-14,000 אנשים תרמו למטרה בשבועות שלאחר מכן.
אבל החשבון היה מתיחה. בני הזוג פגשו את בוביט כחודש לפני שהיא טענה שהוא מסר את הכסף האחרון שנותר לו. מקלור בדתה את הסיפור כדי לגרום לתורמים לשלם, ובוביט היה שותף וחלק מהמזימה.
השלישייה נהנתה מפירות ההונאה שלהם עד שבוביט תבע את מקלור וד'אמיקו, בטענה שהם "מפציצים" ברכישת פריטי יוקרה, רכב פנאי, ב.מ.וו ונסיעות לבתי קזינו. בוביט טען שהם חלקו איתו רק כ-75,000 דולר.
ד'אמיקו קיבל עסקת טיעון במחוז ברלינגטון ב-2019 והסכים לעונש של חמש שנות מאסר. בוביט נצטווה להיכנס לתוכנית גמילה מסמים. בדומה למקלור, שניהם מתוכננים לגזר דין באישומי מדינה נפרדים בחודש הבא.
מקלור הודתה בגניבה מדרגה שנייה במרמה כחלק מההסכם בבית המשפט העליון בניו ג'רזי ב-2019. היא אמורה גם לקבל גזר דין מטעם המדינה בחודש הבא, מה שעלול להביא לעונשי מאסר נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה