קריירה ולימודים

רשות המיסים במענקים לתושבי הדרום: אלו הזכאים

משרד החקלאות בשיתוף עם רשות המיסים הודיעו על מתווה פיצוי כספי מדורג לחקלאים ביישובי עוטף עזה אשר נפגעו כתוצאה ממבצע עלות השחר
מערכת ice |  1
סיוע לעסקים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, אוליבייה פיטוסי)

משרד החקלאות ופיתוח הכפר ורשות המיסים הודיעו היום (רביעי) על מתווה לפיצוי מהיר של החקלאים ביישובי עוטף עזה בשל הנזקים שנגרמו לגידולים החקלאיים בעת ימי מבצע "עלות השחר". במסגרת המתווה שגובש, נקבעו שלושה מסלולים שמטרתם להקל על החקלאים ולהעביר לחקלאים כספי פיצוי בהקדם האפשרי.


האחד, מסלול עבור חקלאים המחזיקים בשטחים הסמוכים ביותר לרצועת עזה, אשר ניזקו באופן משמעותי הן בעקבות הגבלות התנועה באזור ערב המבצע והן בעקבות המבצע. חקלאים אלו יקבלו פיצוי בהתאם למספר העובדים המועסקים, ובהתחשב בשישה ימים בהם הייתה השבתה מלאה של הפעילות.


השני, מסלול עבור חקלאים המחזיקים בשטחים יותר מרוחקים, בטווח של עד 7 ק"מ מהרצועה, אשר יקבלו תמיכה בהתאם למספר העובדים המועסקים, ובהתחשב בשלושה ימי מבצע בהם הייתה השבתה מלאה של המשק.


השלישי, יוענק פיצוי לחקלאים הנמצאים בסמוך לרצועת עזה שהשביתו את פעילותם במשך שישה ימים, בענפים המגודלים בשטח פתוח: בוטנים, אבטיחים לגרעינים, בננות ואבוקדו. מדובר במגדלים של ארבעה סוגי גידולים מרכזיים שנמצאים כעת בשיאה של עונת הגידול, וההגבלות התנועה שהיו בשטח וההשבתה המלאה של הפעילות, לרבות: השקיה דישון, ריסוס, עלולות להסב נזקים משמעותיים בהמשך לגידולם.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מענק
    שירה 08/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן
    סגור