קריירה ולימודים

העלאת שכר ושלל הטבות: המורים ירוויחו בענק, השביתה בוטלה

איום השביתה הוסר והחל ממחר תוכלו לשלוח את ילדיכם למוסדות החינוך, כאשר מדובר במענקים ושדרוגים בשכר אנשי ההוראה שהביאו לסיום המשבר
כפיר אדר |  24
יפעת שאשא ביטון, יפה בן דוד ואביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אורי לנץ, יונתן זינדל)
בתום דיון ממושך בין משרד האוצר, משרד החינוך והסתדרות המורים - הצדדים סיכמו הבוקר (רביעי) באופן רשמי את עקרונות ההסכם הקיבוצי החדש של עובדי ההוראה ואת השדרוגים שיביאו לכך ששנת הלימודים תוכל להפתח כסדרה
עיקרי ההסכמות כללו: העלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של -1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, ינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. כמו כן, העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקל.
לגבי התאמת לוח החופשות: מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה. יינתן סל גמולי תפקיד גמיש למנהל, כך שמורים מצטיינים יוכלו לקבל גמול בשווי 400-1000 שקל בגין ביצוע יוזמה ולקיחת תפקידים.  כמו כן, מתן אפשרות לחוזים אישיים למומחים מחוץ למערכת.
 
שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: גמול חינוך לא יפחת מ- 1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים, גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ- 1,100 שקל  או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים. גמול ניהול גן לא יפחת מ- 1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים, הגדלת גמול הייעוץ מ12% ל18%, הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים, העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל100% בהדרגה, ייעול בהליך הפיטורים, הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים. שקט ומיצוי עד 31.12.2026.
לאור ההסכמות, איום השביתה הוסר, סכסוך העבודה יבוטל וצווי המניעה יימשכו מביה"ד. הסכם מפורט, יסוכם בימים הקרובים. שר האוצר הודיע שנושא המקור התקציבי למימון ההסכם יובא לדיון והחלטה בממשלה ולאחר מכן תחל עבודת ניסוח ההסכם. בנוסף, משרד האוצר הודיע על כוונתו להאריך את ביה"ס של הקיץ עד ליום 31.7 והרחבה לכיתות ד׳.
שר האוצר, אביגדור ליברמן בירך: "שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה עם מערכת חינוך חזקה יותר ואיכותית יותר. לאחר חודשים ארוכים של משא ומתן הצלחנו להביא לשינויים עמוקים שלא נראו מעולם במערכת החינוך בישראל. בראש ובראשונה, שונה העקרון מתגמול אך ורק על פי ותק לתגמול גם על מצוינות, השקעה והישגים. ההסכמות כפי שהושגו שמות במרכז גם את המורים, אבל גם את התלמידים, ההורים ומתחשבות במשק הישראלי כולו. הצלחנו להביא לסנכרון ימי חופשה בין אלו של התלמידים לאלו של ההורים ומדובר בצעד ראשון בדרך לסנכרון עמוק יותר. ממחר, למנהלים תהיה גמישות ניהולית רחבה יותר שתתבטא בשימור עובדי הוראה איכותיים ומתוגמלים בהתאם. הצלחנו לצמצם באופן דרמטי את פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים באמצעות העלאה בעשרות אחוזים של שכר המורה המתחיל. אנחנו מסכמים תקופה מורכבת שבסופה אנחנו מעניקים ודאות להורים ולתלמידים לפחות לארבע השנים וחצי הקרובות. אני מודה לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, למזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דויד, להנהגת ההורים הארצית וכמובן לדרג המקצועי במשרדי שעשו לילות כימים, התעקשו על מתן מענה הולם לצרכים במערכת והתנהלו באחריות תקציבית בתקופה המאתגרת שהמשק הישראלי חווה. אני מאחל לכל תלמידי ישראל שנת לימודים פורייה ומוצלחת".
 
שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון מסרה: ״לאחר מאמצים רבים הצלחנו להגיע להסכם מיטבי שיאפשר את פתיחת שנת הלימודים ויבטיח את היציבות לשנים הבאות. הסכם זה, לצד תהליכים מקצועיים שקידמנו בשנה האחרונה, יחזקו את מערכת החינוך ויציעדו אותה קדימה. מערכת חינוך חזקה, יציבה, עם עובדי הוראה איכותיים היא אינטרס של כולנו למען עתיד הילדים שלנו. אני רוצה להודות לשותפיי להסכמות החשובות, שר האוצר, מנכ״לית משרד החינוך, מזכ״לית הסתדרות המורים והממונה על השכר באוצר וכל צוותי המשא ומתן.״
הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן המשיך: "מדובר בהסכם פורץ דרך עבור מערכת החינוך בישראל. ההסכם משנה מקצה לקצה את מעמד המורה המתחיל, מקדם את מנהלי ומנהלות בית הספר, הן בשכר והן בכלי גמישות ניהולית, מקדם מצויינות על-ידי סל גמולי תפקיד למנהל והעסקה על-ידי חוזים אישיים, ומשדרג את השכר של כלל המורים. ההסכם מקדם את התאמת ימי החופשה במשק ובנוסף שורה של נושאים שישפרו את איכות החינוך בישראל".
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד טענה: "אחרי מאבק ארוך הצלחנו להביא בשורה אמיתית לעובדי ההוראה, לשמר את תנאי ההעסקה שלהם ולשפר את שכרם לטובת מערכת החינוך. זה רק צעד ראשון שאנו מציינים בטיפול שורש שמערכת החינוך בישראל זקוקה לה".
 
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "ההסכם מביא בשורה לאנשי החינוך, עליית שכר משמעותית לכלל עובדי ההוראה בשירות המדינה, שמירה על אופק קידום לאורך כל שנות הקריירה, תוך מתן דגש מיוחד לעובדי הוראה המצטרפים למערכת.  בהסכם התייחסות ייחודית למנהלים שמובילים את מערכת החינוך, הקושר בין מעמדם והאחריות הרבה בתפקידם לשכר ראוי ומתגמל. ההסכם תומך ביעדי החינוך, נותן פתרון ליועצות, רכזים חברתיים, מורות מחנכות המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים. ההסכם מקדם מצוינות בית ספרית לצד גמישות למנהל. אני מאוד לשותפיי הנאמנים בהסתדרות המורים ובמשרד האוצר על עבודה מאומצת ונחושה שהובילה להישג זה".
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    העלאת שכר מינימום לככל עובדי המשק
    איקס 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי זה יקרה סוף סוף העלאת שכר המינימןם לכל עובדי המשק
    סגור
  • 22.
    העלאת שכר מינימום לככל עובדי המשק (ל"ת)
    איקס 09/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    מדוע לוח החופשות לא מעודכן כבר השנה?
    חני 09/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ?
    סגור
  • 20.
    שביתת המורים
    אתי 09/2022/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המורות קיבלו וקיבלו, אבל החינוך בביהס ימשיך להיות בינוני ומטה. העלאת המשכורת לא תעשה את המורות טובות יותר! בקיצור לתלמידים ממש לא דאגו
    סגור
  • 19.
    שקר. לא לנסות לעבוד עלינו
    לילך 09/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעיפי ההסכם מראים שההסכם גרוע ועושה רע למורים. מורים לברוח ממשרד החינוך. שהיא תמשיך להתייבש!!!!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    לחלק גדול מהמורים מגיע העלאת שכר ולחק מגיעה ...מכתב פיט
    גיל 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולחלק מגיעה מכתב פיטורים ובעיטה בתח.. לא יודעים ללמד ובטח לא לחנך שישארו בבית עדיף
    סגור
  • 17.
    יואיל הכותב )עיתונאי???( לחשוף את הכנסתו החודשית
    בעל של חתן של מורה 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה פתאום? כל קריינית/ן טלויזיה וכל מגיש ידען בתקשורת מלין על אחד המקצועות הקשים בארץ האלימנ והמתפגרת ) מלשון פיגור = נסיגה - בלי פוליטיקלי קורקט אידיוטי. משטר הנותן למיגזריו הקואליציוניים במשך עשרות שנים אחרי סחיטה באיומים (מומ קואליציוני בשפת הפוליטיקלי קורקט), מחליש את ההשכלה הבריאות והביטחון של מדינתי האהובה. פסטיבלי אוכל זימרה וזימה של פח גדול... הם התמצית שהגתה הגאונה בת מתנולוביץ: העם צריך לחם ושעשועים. צודקת זה העם אלה פניו פני הכלב. מזל שמדי פעם קמה ממשלה המנסה לתקן ומוכשלת בידי החמדנים, אך מצליחה טיפה פה הבכם טיפה שם הפצצת הכור הסורי ועוד להנשים את ישראל הציונית הדמוקרטית האהובה.
    סגור
  • 16.
    קלון
    מולייר 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה למדינת ישראל כל מי שיש לו ועד חזק קיפל את שר האוצר רק החלשים נרמסו ברגל גסה ללא העלאה ולא הטבות אות קלון על מצחה של ממשלת ישראל .
    סגור
  • 15.
    חצרוני חצוף
    פנחס 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עים על הכבוד למורים מה אבי בית מזכירות לא רואים להתפרנס בכבוד מי שומע אותנו אנחנו השקופים ש השקופים אני כועס ממורמר על חוסר הגינות מיצג כול הגורנים
    סגור
  • 14.
    שכונה , בנוהל
    איאיאי 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב פלסטר במקום לטפל במחלה בהצלחה בשביתה הבאה... ליברמן , משא ומתן אתה לא יודע יחלשלוש מסכן
    סגור
  • 13.
    30 שנה דבוק לכסא ובוחר את עצמו. עייף שחוק
    רן ארז לך כבר לך 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נראה לכם שאדם מבוגר קרוב לגיל 80 שאינו מלמד בפועל מעניין אותו מה קורה עם ציבור המורים השבוי בידיו?המהירות בה הודיע על שביתה וביטול בנשימה אחת כנראה מערבת צ'ופר אישי לכאורה שקיבל מליברמן...די צא כבר לפנסיה עשית לביתך עד לנינים שלך על גבינו. כל חודש משלמים חברות בארגון כפוי ומקבלים כלום ושום דבר. תן לצעירים לנהל אותנו. היכן מבקר המדינה לדרוש שקיפות לנעשה בכספינו? מורה שאין לו כרטיס אשראי ספציפי לא רשאי להטבות ובכל זאת משלם דמי ארגון. מי קיבל הטבות על זה? התפקיד שלו היחיד במדינה בלי רוטציה וזה מתכון בדוק לשחיתות. מורים הפסיקו לשלם דמי ארגון וכך תגרמו לשינוי פנימי ולארגון אלטרנטיבי..ריקון מתוכן באמצעותכם בלבד כמו מרי צרכני. אין שירות אין תמורה...
    סגור
  • 12.
    ביזיון
    אזרחית 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רע בשביל 9 חודשי עבודה שנתיים, ו5 ימי עבודה שבועיים
    סגור
  • 11.
    עכשו שהגננות יכריזו שביתה,ויקבלו את מה שהמורות קבלו כי
    בן הארץ 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגננות עובדות קשה יותר מהמורים ובטלני הכנזת אוכלי החינם שקובעים לעצמם את שכרם ותנאיים השערוריתיים
    סגור
  • 10.
    המורים הפסידו בענק יקשקשן.
    צדק 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יפה בן דויד תתפטרי!!!
    סגור
  • 9.
    עבודה בעיניים
    המשלח 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואיפה כל הכסף להשקעה בתלמיד ולא רק בשכר של המורים???
    סגור
  • 8.
    ביזיון.לפנסיונרים לא נשארו פירורים
    דוד 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביזיון
    סגור
  • 7.
    המורים הוותיקים לא מקבלים כלום !
    אנה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    התוספת היא רק עבור עליה הדרגה, ממש עשו מאיתנו צחוק. לפי ההסכם הישן שכרי אחרי 25 שנה היה צריך לעלות ב 1000 שח מדרגה 7 לדרגה 8 (לפי מחשבון אופק חדש) , אם התוספת היא רק על עליה בדרגה (זו פעם ראשונה שאני רואה זאת) הוסיפו לי 100 שח בלבד !!! למורה בדרגה 9 אין דרגה לעלות, אז היא לא תקבל כלום. דווחו על כך !!!
    סגור
  • 6.
    מה עם הפנסיונרים?
    אנקה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמוה בעיניי שלא הזכירו בכלל את הפנסיונרים בהסכם השכר. הפנסיה שלנו תישחק הרבה יותר. בושה,בושה,בושה
    סגור
  • 5.
    כמורה אני אומרת שהכול שקר אחד גדול
    אור. נ 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בתלוש הנוכחי הורידו לי 4000 ₪ והחזירו מקדמה שינקו בהמשך בתשלומים. כנגד השביתה ביוני. הכול אחיזת עיניים על מי אתם עובדים!!!
    סגור
  • 4.
    תקווה גדולה
    זהבית 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 1
    נהדר הכי חשוב שהשכר יהיה עבור מורים ששווים את זה ולא עבור כול עקרת בית שהחליטה להיות מורה וכול אחד ואחת שסיים איזה סמינר מורות שקולט את כול הנפלטים ממקצועות אחרים שהשכר יהיה הוגן עם מורים שנרצה לראות במערכת החינוך
    סגור
  • תגובה מביכה כל המורים מלומדים ומשתלמים כל הזמן
    מורה אקדמאית 09/2022/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    במקומך הייתי מבררת את מי קלטו כש9300 מורים עזבו את המערכת...אגב באתר השלטון המקומי מפרסמת ילדה עם סימון 66.6 כי קולטים כל דכפין להיות סייע/ת...בכייה לדורות עם כמות הסאדיסטים ו/או הפדו.פילים שיקלטו בכמויות...וכולם שותקים.
    סגור
  • 3.
    הסכם יחצני ופוליטי
    משה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההישג היחיד להורים שקט משביתות עד 1.09.2026 ובעיקר למתג את המקצוע מורה בכדי למשוך כח אדם חדש, מעבר לזה לא דאגו לכלום בושה
    סגור
  • 2.
    וסייעות רגיל, וחינוך מיוחד במשכורת משפילה!
    חוצפה 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הסייעות הן חלק בלתי נפרד מהחינוך המיוחד, ומשתכרות על משכורת מעליבה, ותנאים משפילים. תניה התפטרות המונית. המערכת לא תמשיך להתקיים בלעדיהן!!
    סגור
  • 1.
    הסכם עם החורים לא ישנה את החינוך
    דניאל 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מערכת החינוך מקובעת ומיושנת, את הכסף שהקופה הציבורית תשלם למורים, לא ישנה כלום: לא יהיה חינוך חינם, לא יהיו רק 23 תלמידים בכיתה, לא תשונה מערכת החינוך, לא נגיע לחינוך כמו בדנמרק או סינגפור, עדיין ההורים ישלמו על ספרי הלימוד, לא יהיה מחשב לכול תלמיד, לא יהיו ארוחות לתלמידים, לא ילמדו עד 5 אחה"צ ולא תוחזרנה האחיות לבית הספר. אז מה השתנה???? בעצם כלום, זה רק עולה לכולנו יותר!!!!!!!!
    סגור