24/7

בית הדין דחה את הבקשה לצו מניעה נגד שביתת המורים

לאחר שבית הדין לעבודה דחה את בקשת המדינה לצו מניעה לשביתה, המדינה החליטה לפנות בשנית. הדבר נעשה ללא ידיעת המשרד החינוך שרותח וגם בהסתדרות לא מרוצים
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
האחד בספטמבר אמור להיות יום חגיגי בו התלמידים לבית הספר וההורים חוזרים לשגרת העבודה, אך עדיין לא ברור אם שנת הלימודים תיפתח מחר או לא. המדינה הגישה בקשה להוציא צווי מניעה לשביתה בטענה כי "המשא ומתן מתנהל בתקופת בחירות. הממונה על השכר נדרש להציג את הסכם בהתאם למגבלות המשפטיות. הסתדרות המורים דחתה את ההצעות והציגה דרישות 'מחוץ לתחום הסבירות' שהממשלה היוצאת יכולה לפעול בו. הצדדים לא מצליחים להתכנס לכדי הסכמות במשא ומתן".
 
בית הדין לעבודה דחה את בקשת המדינה לצווי המניעה, אך הפרקליטות הגישה אתמול בלילה (רביעי) את הבקשה בשנית. בקשת המדינה הגיעה ללא ידיעת משרד החינוך ושרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הבהירה כי "הבקשה להוצאת צווי מניעה אינה על דעתה". מי שאמור לפנות לבית הדין להוצאת צווי מניעה היא היועצת המשפטית של משרד החינוך, אך במקרה הנ"ל המדינה החליטה לעקוף אותה.

בנוסף, התאחדות התעשיינים הגישה עתירה לבין הדין הארצי לעבודה נגד שביתת המורים. ההסתדרות הגיבה על כך "יש לדחות את העתירה של התאחדות התעשיינים על הסף. התזמון של הגשת הבקשה בשעה שהצוותים מדווחים על התקדמות במשא ומתן מעלה חשד של ניסיון לחבל בהסכמות או לכפות על הסתדרות המורים את עמדת משרד האוצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה