קריירה ולימודים

אינפלציה, קורונה, מלחמת רוסיה-אוקראינה: המנכ"לים במשק מסכמים שנה

בכירים בארגונים וחברות מובילות במשק על האתגרים מהשנה החולפות והמטרות לשנה החדשה בתום שנה מלאה באתגרים ותפניות בשוק המקומי והעולמי
מערכת ice | 
עסקים (צילום vecteezy)

תקופת החגים היא בישראל מהווה זמן לסיכומים, חשבון נפש וכן מבט לעבר השנה החדשה. כשמדובר על בכירים בחברות וארגונים מובילים במשק – הם אלו שבעת משבר צריכים לקחת את המושכות ולהוביל את הספינה בין הגלים הסוערים וכך גם להעלות חיוך על פניהם כשההצלחה בזכות המאמץ הקבוצתי מתגלה. שוחחנו עם דמויות מרכזיות במשק על האתגרים מהשנה החולפות והמטרות לשנה החדשה. 

רונן יהושע, מנכ"ל מורפיסק (Morphisec): "בשנים האחרונות העולם מביא עימו אתגרים חסרי תקדים. בין אם מדובר על המגיפה העולמית, משברים כלכליים, התרחבות הדיגיטל, שינויים ברגולציה, תחרות על עובדים וסוגיות רבות נוספות. אלו אתגרים ניהוליים מורכבים אשר נעים החל מגיוס עובדים ועד הטמעת טכנולוגיות מתקדמות. במרכזם של האתגרים האלו בולט הצורך להתמודד עם שינוי מיקוד החברה - ניהול האסטרטגיה העסקית בסימן Customer Focused, שינוי המוביל לצמיחה, לתהליכיים אפקטיביים ולבדיקה מתמדת של תהליכי עבודה. כל זאת כמובן נעשה לצד הבנת עולם העבודה החדש תוך כדי תנועה. לאחר שהמציאות התעסוקתית נעשתה בעיקר מרחוק. קיים צורך להמשיך ליצור לכידות קבוצתית שמושתת על בניית אמון העובדים והבנת המוטיבציות שלהם". 
 
מטרות לשנה החדשה
"החברה מיצבה את עצמה בזכות ההון האנושי כמובילה בתחומה הן מבחינה מקצועית והן מבחינת שילוב והכלה. אנו נמצאים במסלול צמיחה תמידי והמטרה היא להמשיך בהתרחבות בסניפים השונים וכמו כן מבחינת מוצרים טכנולוגיים חדשים תוך 'מחשבה מחוץ לקופסה'". 

רונן יהושע. צילום: עידו לביא

רן הראל ומתן פרטמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים ב- RM GROUP, השקעות ויזמות נדל"ן גלובליות: "ברמה העסקית הקורונה שהייתה האירוע המרכזי שהגדיר את חיינו בשנתיים וחצי האחרונות, כבר נמצאת מאחורינו אך זו הציבה בפני חברות וארגונים רבים אתגרים מאקרו כלכליים הקשורים לאינפלציה הצומחת והעלאת הריבית אשר מייצרים אי ודאות גדולה בשווקים בטווח הקצר. מצב זה הצריך ועדיין מצריך מאיתנו להיות עם היד על הדופק, בין אם מדובר בפרויקטים קיימים או השקעות אסטרטגיות חדשות. יחד עם זאת, השנה החולפת הותירה את עולם התעסוקה עם מודל עבודה חדש – היברידי ולשמחתנו גם מול כל שינויים אלו, הצלחנו לזקק ולגבש את ה-DNA של החברה בתקופה זו".
מטרות לשנה החדשה
"ראש השנה, כשמו כן הוא, המועד הטוב ביותר לחשבון נפש שבו אנחנו חושבים על השנה החולפת ועל היכן נרצה להיות בשנה הבאה. בפן האישי-ניהולי, המטרה שלנו היא תמיד להיות טובים יותר ולהשתפר, גם שיפור קטן מדי יום הופך בהתמדה לשינוי גדול ולצמיחה לארוך זמן. בשורה התחתונה, התוכניות עליהן אנחנו עובדים, התכנון מול הביצוע בהשקעות השונות, הפיתוח העסקי והפרויקטים שאנחנו צפויים להשלים ידועים מראש, כך שנשאף לעמוד בכל היעדים ואפילו מעבר לכך".

רן הראל ומתן פרטמן. צילום: יח"צ

רו”ח אבגד מור, מנכ”ל קבוצת קולמקס: "השנה האחרונה, כמו עבור חברות רבות בשוק ההון, הייתה שנה מעניינת ומאופיינת בתנודתיות חזקה בשווקים. השפעות אחרונות של הקורונה, מלחמת רוסיה אוקריאנה, והשפעות מאקרו כלכליות בעולם, עליית שערי ריבית, מחירי סחורות אנרגיה ותובלה שחוו לא מעט שינויים בשנה זו. הקבוצה הצליחה בשנה האחרונה להביא בשורות משמעותיות לשוק הישראלי, הרחבת המוצרים הנסחרים בזירה באמצעות חוזה הפרשים, ואף השקת ממשק ידידותי למשתמש. הקבוצה מעניקה שירות הן במניות והן בחוזה הפרשים, ובכך מאפשרת ללקוח לבחור את המסלול הרלוונטי עבורו, בהתאם למאפייני הסיכון סיכוי בהתאם לבחירתו, ואופי המסחר.
"לאור הצלחת הפעילות בשנה האחרונה, בחרנו להרחיב את כוח האדם באופן משמעותי, השקענו משאבים רבים בתשתיות טכנולוגיות אשר שיפרו את רמת השירות והשקענו ביצירת כלים ידידותיים לסוחרים במירב הנכסים הנסחרים. כמו בכל שנה, גם השנה מיקדנו את תשומת הלב האסטרטגית של החברה בלקוח. יחד עם המעבר לעולם הדיגיטלי, אנו בוחרים במודע לשמור על מגע אישי עם סוחרים ולא לוותר על הקשר הבינאישי".
מטרות לשנה החדשה
"השנה החדשה עומדת בסימן חדשנות, טכנולוגיה ופשטות. אנו לקראת עלייתו של קמפיין משמעותי בשוק הישראלי שפונה אל הקהל הצעיר יותר, בו אנו מתכננים להגיע אל הסוחרים הצעירים ולהציג את היתרונות המשמעותיים של פלטפורמת המסחר שלנו. כמו כן, אנו מתכננים להשיק אפליקציית מובייל חדשה שתאפשר לסוחרים מכל הסוגים לבצע פעולות מכל מקום בעולם ובמהירות שיא. אנו סמנו לנו, כמטרת על לשנה החדשה, לאפשר לסוחרים חדשים להרגיש בבית אצלנו ולהנות ממסחר אינטואיטיבי, ידידותי למשתמש ונגיש".


אבגד מור. צילום: משה פאוסטר

בת חן ישועה, מנכ"לית רשת מלונות מטיילים: "האתגר שלי לשנה החולפת היה לסיים להקים את המבנה הארגוני לצמיחה שהחברה שלנו עומדת לעשות. גייסנו אנשים מתאימים, בנינו תוכנית שמכילה צמיחה וביצענו את כל ההכנות הפנים ארגוניות בכדי שנוכל לקלוט מלונות חדשים באופן אחראי וזאת על מנת לא לגרום לזעזועים בחברה".
מטרות לשנה החדשה
"המטרה המרכזית שלי היא להמשיך בתנופת הצמיחה שאליה נכנסה החברה. לקלוט מלונות נוספים ולהיכנס להרחבה של ארבעה מלונות אחרים. כמו כן להמשיך ולחזק את המותג, להגדיל את קהילת המטיילים שלנו מ 120.000 איש ל 170.000 עד סוף השנה".


בת חן ישועה. צילום: ליאת מנדל

אריאל גייפמן, מייסד שותף וCRO בחברת דילטייל (Dealtale): "עבורנו, אחד האתגרים החשובים והמרכזיים היה כיצד להפוך מסטרטאפ צעיר לארגון שהינו חלק מחברה אמריקאית מובילה. הרכישה של דילטייל על ידי חברת ויאנאי (Vianai) בשנה החולפת יצרה עבורנו הזדמנויות משמעותיות לגדילה, אך במקביל, היה עלינו לשנות הרבה ממה שעשינו בעבר כסטארטאפ ולהתחיל לחשוב בקנה מידה הרבה יותר גדול - איך מגיעים ללקוחות גדולים ובמהירות, בד בבד עם הרחבת יכולות המוצר שלנו בצורה משמעותית. אם בעבר האתגר היה לעשות דברים בצורה ממוקדת ו-""Lean, כעת האתגר שלנו הוא כיצד לחשוב, לתכנן ולממש בגדול". 
מטרות לשנה החדשה
"המצב הכלכלי בעולם צפוי להשפיע על לקוחותינו וכפועל יוצא גם עלינו. המטרה המרכזית שעומדת לפתחנו בשנה הקרובה היא היערכות אסטרטגית של ייעול המוצר, תהליכי המכירה והתמיכה בלקוחותינו והתאמתם למציאות חדשה שבה יש צורך להצדיק כל הוצאה על טכנולוגיה. זהו אתגר שיעמוד לפתחם של ארגונים רבים ואני סבור שחייבים לנקוט בגישה פרואקטיבית על מנת להמשיך לצמוח בסביבה עסקית וטכנולוגית, בפרט בתקופות מאתגרות".


אריאל גייפמן. צילום: תומר לשר

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה