קריירה ולימודים

תוספת שכר וקרן השתלמות: אלו העובדים שירוויחו בגדול

הסכם קיבוצי פורץ דרך בחברות הרפואה נפרומר ופרזניוס מדיקל קר ישראל. עובדיהן הישראלים של החברות הבינלאומיות לשירותי דיאליזה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם יחול על כ-500 עובדים, בהם אחיות/ים, עובדות/ים סוציאליים, כוח עזר רפואי ועוד, והוא כולל בין היתר תוספות שכר וקרן השתלמות
מערכת ice |  4
עובדים בבידוד (צילום freepik)
ההסתדרות, הנהלת פרזניוס מדיקל קר ישראל, הנהלת חברת נפרומר ונציגות העובדים חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי ראשון בחברה שיחול על למעלה מ-500 עובדים. ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי בחברה ומשפר את תנאי עבודתם והעסקתם של העובדים אשר התאגדו בהסתדרות בשנת 2018.
ההסכם כולל בין היתר: תוספות שכר, שדרוג ועדכון ערך שעת עבודה ושכר מינימום מפעלי, תשלום קרן השתלמות והגדלת רכיבי השכר הפנסיוניים. בנוסף, העובדים יקבלו תוספת על עבודה במשמרות, תוספת על אחריות משמרת ותוספת ניהול לפי גודל המכון. כמו כן, העובדים ייהנו מסל רווחה ותרבות ויקבלו שי לחג.
נפרומר היא חברת בת של חברת פרזניוס מדיקל קר העולמית, המספקות שירותי רפואה ודיאליזה ופועלת ב-50 מדינות. לנפרומר 28 מכונים בפריסה ארצית, ממחניים  שבצפון ועד דימונה שבדרום. החברה מספקת טיפולים לכל חברי קופות החולים. בחברה מועסקים אח/יות, עובדים/ות סוציאליים/ות, דיאטנים/ות, עובדי/ות משק, כוח עזר ועובדים/ות מנהליים/ות. ישראל היא המקום הראשון והיחיד בעולם שבו נחתם הסכם קיבוצי לעובדי נפרומור (פרזניוס), ולפיכך הוא גם חסר תקדים בחברה.
יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל: "אני שמח על התאגדות העובדים שהביאה להסכם בחברה גלובלית בתחום הרפואה. ישראל היא המדינה היחידה שבה יש לחברה הסכם קיבוצי וזהו הישג חסר תקדים. תודה להנהלה, לוועד העובדים ולנציגות ההסתדרות עדה קרמרסקי ועו"ד זינב מנסור שהביאו לחתימת ההסכם. זו שעתה היפה של ההסתדרות בכל הנוגע לדאגה לעובדים בתקופה מאתגרת זו".
סמנכ"לית משאבי אנוש בפרזניוס מדיקל קר סיון קורין: "מדובר בהישג היסטורי בחברה. לאחר משא ומתן ארוך עם המון הכלה, סובלנות וסבלנות הגענו להסכם שמיטיב עם העובדים. ההנהלה המקומית והגלובלית עשתה מאמצים רבים כדי להגיע להסכם טוב מתוך ראייה לטווח ארוך. אני מודה לנציגי החברה שלקחו חלק במו"מ, לחברי הוועדה ולנציגי ההסתדרות על שיתוף הפעולה".
יו"ר ועד העובדים חוסיין חטיב: "אני מברך את עובדי החברה על ההגעה למעמד זה. ההסכם לא היה מתקיים אלמלא האמון וההחלטה המשותפת של כולנו להתארגן, והוא בשורה של ממש. בתהליך ארוך, ומתוך אינטרס של טובת העובדים, בוססה תשתית של מערכת יחסי אמון שהביאה לתוספות שכר וכעת להסכם קיבוצי ראשוני.
"כל אלו לא היו אפשריים בלי הרוח הגבית שקיבלנו מכלל עובדי החברה, מההסתדרות והעומד בראשה ארנון בר-דוד, הסתדרות המעו"ף בראשות גיל בר-טל, רמ"ט וראש חטיבת הבריאות בהסתדרות זינב מנסור, ובאופן מיוחד עו"ד עדה קרמרסקי שליוותה אותנו מההתחלה. אני רוצה להודות לחברי ועד העובדים וליועצים שליוו אותם - עו"ד יעל שילוני ואבי מנקס ממשרד עו"ד שילוני, ולאגף כלכלה של ההסתדרות ואגף הפנסיה שטרחו במקצועיות גדולה לטובת כולנו. לסיום אודה גם  להנהלת החברה על שיתוף הפעולה".
ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף עו"ד זינב מנסור: "ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית בחברת פרזניוס העולמית, הוא מביא לשיפור תנאי עבודתם ושכרם של עובדי החברה המסורים, וללא ספק מהווה בשורה שתשנה לא רק את מעמד עובדי פרזניוס ישראל אלא את פני החברה העולמית כולה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הכרת תודה
    רונה 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עם סייעות בגנים העובדות יותר קשה מהגננות מגיעות ראשונות הולכות אחרונות ...עליהן אף אחד לא מסתכל ...מקבלות שכר בושה..ואם לא המסייעות ההורים ישבו בבית עם הילדים...איפה ההערכה
    סגור
  • 3.
    חבל. החברות הללו ייסגרו תוך זמן קצר
    שמעון 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל דריסת רגל של ההסתדרות בעסק רווחי מחריבה את העסק כמו סרטן ראה המקרה עם אמדקוס שהבינה שבצורה פשוטה שצרכי העובדשווים כסף לדוגמא תוספת ימי חופשה או שעות כאלו ואחרות באו בהצעה לעובדים לקבל תוספת של כה2000שח לנטו בצורה רוחבית ובעטו את ההסתדרות החוצה
    סגור
  • 2.
    מה עם תומכי הלמידה(סייעים) בבתי הספר
    אפי 12/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם ימשיכו הסייעים להיות עבדים . האם אנחנו הסייעות/ים נמשיך להיות המיץ של הזבל בהסתדרות? אני לא צריך לומר שאנחנו מקבלים משכורת עוני וגם עם 90 אחוזי משרה ומבחינת העירייות זה מאה אחוז משרה בושה לכם בהסתדרות יודעים לגבות את הכסף מהתלוש בזמן ולא מטפלים בעיקר הגוף שמממן אותכם . אני מתבייש בארנון אני מתבייש בכל פקידי ההסתדרות ובמיוחד מהוועדים בעיריות שיושבים במשרדים ומנהלים בשלט רחוק בושה וחרפה לחינוך
    סגור
  • 1.
    חוסר עניין
    עוז 12/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אתם חושבים שזה מעניין את כל הציבור ???
    סגור