קריירה ולימודים

אושר בטרומית: השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות

מוצע לתקן את חוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה להטבות הניתנות לחקלאות
מערכת ice | 
חקלאות (צילום אדמה בעמ)
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, תיקון - השוואת ההטבות בתעשייה להטבות בחקלאות, של חברי הכנסת רם בן ברק ומטי צרפתי הרכבי, והצעה דומה של ח"כ אלון שוסטר. 34 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכספים.
מוצע לתקן את חוק לעידוד השקעות הון בחקלאות באופן שיצור הקבלה בין ההטבות הניתנות לתעשייה להטבות הניתנות לחקלאות. במסגרת כך מוצע לעדכן את שיעורי המענקים שניתן לקבל מכוח החוק, להשוות את שיעורי המס המופחתים לשיעורי המס הקבועים בחוק לעידוד השקעות הון בתעשייה, לאפשר את קבלת הטבות המס והמענקים בתנאים נוחים יותר (בדומה להסדר הקבוע בעניין זה בחוק לעידוד השקעות הון בתעשייה), ולנתק את הקשר הקיים כיום בין הטבות המס לפי החוק לבין הזכאות לקבלת מענק לפיו.
 
בדברי ההסבר נכתב: "במדינות המפותחות ננקטים באופן מסורתי ועקבי צעדי מדיניות שנועדו לתמוך במגזר החקלאי ולחזקו. צעדים אלה נובעים מההכרה בחשיבותה הלאומית של החקלאות ומהרצון למנוע הידרדרות של המגזר הכפרי, זניחת קרקעות, אבדן תעסוקה והשתנות הנוף החקלאי.
לעיסוק בחקלאות תועלות ומשמעויות החורגות מהייעוד המסורתי של אספקת תוצרת חקלאית. התועלות הציבוריות של החקלאות נובעות מתרומתה בתחומי ההתיישבות, החברה, התרבות, התיירות, האקולוגיה והסביבה. תועלות אלה כוללות תועלות כלכליות (ערך הייצור החקלאי, הערך של נדל"ן הצמודים לנוף חקלאי, ערכי תיירות, פנאי ונופש), תועלות מערכתיות (שימור שטחים פתוחים), תועלות למשק המים (חלחול מי גשמים וקליטה של מי נגר), תועלות סביבתיות, תועלות אקולוגיות וכן תועלות חברתיות ותרבותיות."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה