קריירה ולימודים

משבר בשביתת הענק: ההסתדרות הלאומית תוקפת "סכנה קיומית"

תגובת נגד לשביתה לראשונה מההסתדרות הלאומית המאגדת בתוכה מאות ועדי עובדים במשק בהם אלקטרה, חברות הוט ויס, מכבי שירותי בריאות ועוד. יו"ר ההסתדרות הלאומית קורא להידברות ועצירת הרפורמה, אך תוקף את השביתה של ההסתדרות הכללית בחריפות
מערכת ice | 
יואב שמחי יו"ר ההסתדרות הלאומית (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, תומר נויברג)
ההסתדרות הלאומית יוצאת היום (שני) נגד שביתת המשק של ההסתדרות הכללית, וזאת על אף קריאתם לעצירה מיידית של הרפורמה במשפט וחזרת ראש הממשלה נתניהו מפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.
כזכור, היום בשעות הבוקר הודיעה ההסתדרות על החלטה היסטורית לסגירת כלל המשק, וזאת בהודעה משותפת יחד עם בכירי המעסיקים בישראל כדוגמת הראל ויזל, ליאורה עופר, ומנכ"לי הבנקים. לאחר ההצהרה הלוחמנית של ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על סגירת המדינה וזאת אם החקיקה על הרפורמה המשפטית לא תיעצר, החלו הגופים השונים אחד אחרי השני להודיע על סגירת מקומות התעסוקה.
 
ההסתדרות פרסמה לפני שעה קלה את רשימת מקומות העבודה שישבתו הכוללים את: הכנסת, עיריית ירושלים ותל אביב, כלל משרדי הממשלה, התעשייה האווירית, רכבת ישראל ואגד, בתי החולים, האוניברסיטאות, המוזיאונים, הבנקים ועוד. לכך מצטרפים גם קריאות של המגזר הפרטי כמו קניוני עזריאלי, עופר, מרכזי ביג, חנויות פוקס, רשות שדות התעופה, ישראייר, ארקיע, אל על ועוד. 
בתגובה לכך, יצאה ההסתדרות הלאומית נגד ההחלטה להשבית את המשק באופן טוטאלי, ובמכתב של יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, הוא מזהיר מפני ההשלכות: "אירועי הבוקר אשר כוללים שביתות והשבתות מעמידים את המשק, ערב חג הפסח, בסכנה קיומית וחובה על כולנו דווקא בעת קשה זו לשמור על עמודי התווך של המדינה. כולנו בקונפליקט בין הצורך לתמוך בהדברות בין הצדדים לבין הזכות האישית של כל עובד ועובדת להמשך ביטחון תעסוקתי".
לדבריו, "בנסיבות האלו, החליטה ההסתדרות הלאומית לא לאפשר שביתה של מקום העבודה דבר אשר יוביל להעצמת הפילוג והפגיעה הכלכלית בחוסנה של המדינה. חשוב לנו להבהיר, כי במקום עבודה אשר המעסיק החליט על השבתה העובדים יהיו זכאים לשכר מלא".
יש לציין כי שמחי מבהיר במכתב כי ההסתדרות הלאומית, אשר מייצגת למעלה מ 150 אלף חברות וחברים במשק הישראלי, קוראת לראש הממשלה נתניהו ולממשלה להודיע על עצירה מיידית של חקיקת הרפורמה המשפטית וחזרה בו מפיטוריו של שר הביטחון גלנט, ולקבל את מתווה הנשיא הרצוג "לקיים הידברות. לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות צריך לאחד ולא לפלג – אחים אנחנו, אין לנו ארץ אחרת".
תחת ההסתדרות הלאומית מאוגדים מאות ועדי עובדים בולטים במשק בהם הוט, יס, מכבי שירותי בריאות, אלקטרה, איגוד נהגי התחבורה הציבורית, כתר ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה