קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורה אדירה: גם אתם זכאים לפטור מתשלום?

אושר בטרומית: פטור מכפל תשלום דמי ביטוח לאומי על הכנסה שמקורה בעבודה מחוץ לישראל
מערכת ice | 
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי, תיקון - פטור מכפל תשלום דמי ביטוח לאומי, של חבר הכנסת שמחה רוטמן, אליה הוצמדה הצעה של ח"כ מירב בן ארי. 51 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע לקבוע פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי על הכנסה שמקורה בעבודה מחוץ לישראל ושמשולמים בעדה דמי ביטוח סוציאלי במדינה האמורה. הסדר זה לא יחול על מי שנשלח מטעם מעסיקו הישראלי לעבוד בחו"ל או על מי שעובד כעצמאי לסירוגין בישראל ובחו"ל - לגבי הכנסה שהוא לא משלם בעדה דמי ביטוח סוציאלי בחו"ל.
 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהתאם לפקודת מס הכנסה, תושב ישראל חייב במס על הכנסה שהופקה או שנוצרה מחוץ לישראל, לרבות תשלום דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. פועל יוצא מכך הוא שתושב ישראל אשר מרכז חייו בישראל, אך מקור הכנסתו העיקרי הינו מחוץ לישראל, משלם כפל דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות, למעט מדינות עמן חתמה מדינת ישראל על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי. במדינות אלו, תושב אשר ישלם דמי ביטוח סוציאלי אצלן, יהיה פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי בישראל וישלם רק דמי ביטוח בריאות בישראל.
ישנן מדינות רבות איתן אין למדינת ישראל אמנה בעניין זה, וביניהן ארצות הברית. משכך, תושב ישראל אשר מרכז חייו בישראל אולם עיקר עבודתו ומקור הכנסתו העיקרי הוא בארצות הברית, נדרש לשלם כפל של דמי ביטוח לאומי – הן לרשויות בארצות הברית והן לרשויות בישראל.   הצעת החוק מבקשת לצמצם את הפער בין מעמד העובד במדינה שאינה חתומה על אמנה בדבר ביטחון סוציאלי עם מדינת ישראל לבין מעמדו של מי שעובד במדינה שכן חתומה על אמנה כאמור."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה