כסף וצרכנות

מענק חדש של 21,000 שקל: תנאי הזכאות החדשים נחשפים

מענק רבעוני למשפחת החטופים ינתן גם לאחים ולילדים בני 18-21: עד כה ניתן המענק, שגובהו 21,000 שקל ברבעון, לאחים ולילדים של חטופים ונעדרים מגיל 22 ומעלה. יו"ר הוועדה ח"כ הרב אייכלר בירך על הנס של שחרור שני החטופים הלילה בעזה
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ הרב ישראל אייכלר אישרה היום [שני] לקריאות שניה ושלישית הצעת חוק להרחבת הזכאות למענק הרבעוני למימון הוצאות - גם לאחים ולילדים של חטופים ונעדרים בני 18-21.
הצעת החוק המקורית של ח"כ ינון אזולאי וח"כ ישראל אייכלר ועוד חכי"ם רבים ביקשה להסדיר את זכאותם של אחים וילדים בני 21, שנשללה עד כה עקב תשלומים אחרים שהם או הוריהם מקבלים מכוח חוק התגמולים לבני משפחה, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה או חוק משפחות חיילים שנספו במערכה, עד גיל 22

 כעת הוסיפה ועדת העבודה והרווחה כי הזכאות למענק, שגובהו 21,000 שקל ברבעון, תורחב יותר ותוענק לאחים ולילדים של חטופים ונעדרים בני 18-21, בקיזוז סכום התגמולים האחרים שהם או הוריהם מקבלים בעדם בגין קרבתם לחטוף או הנעדר 
יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר התייחס לשחרור החטופים הלילה, ואמר: "ממצרים לא יצא אף עבד בחיים במשך שנים רבות ולכן שהקב"ה הוציא את עם ישראל ממצרים בשלמות ובבריאות. כל אחד מהיוצאים הרגיש את יד השם.לכן נאמר אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים. בדרך הטבע כמעט בלתי אפשרי לחשוב על סיטואציה שבה נכנסים לתוך בית, שולפים שני אנשים ויוצאים, כל השומרים שותקו כמו הפסלים של מצרים. יהי רצון שאותו נס יקרה לכל החטופים. 
לאחר מכן הוסיף כי "הנושא של החטופים בליבנו, אנחנו עוסקים בכך באופן יום יומי ועושים כל מה שאפשר עבורם ועבור המשפחות. יש דברים שבהם כולנו מאוחדים והמקרה הזה הוא אחד מהם, לא הייתה אף התנגדות של חברי כנסת או גורמים מקצועיים לתיקון הזה ואני מברך את כולם על העבודה ועל שיתוף הפעולה. 
ח"כ ינון אזולאי, שיזם את הצעת החוק יחד עם יו"ר הוועדה, בירך ואמר: "הצורך בהרחבת הזכאות עלה בדיון הקודם, קידמנו את זה יחד ואני מודה ומעריך את העבודה המשותפת שנעשתה על ידי הוועדה ושל כלל הגורמים בנושא. כמובן שהלב שלנו לא שלם כל עוד יש שם חטופים ותפקידנו לעשות הכל כדי שיחזרו לכאן בריאים ושלמים.
ח"כ לשעבר חיים ילין, תושב בארי בירך גם הוא על התיקון והדגיש כי ישנן סוגיות נוספות שיש לטפל בהן, על מנת להטיב עם נפגעי המלחמה, בהם גם בוגרים בני 30-40 שאיבדו את הוריהם ב-7 באוקטובר שכיום אינם מוכרים על ידי המדינה. גם נציגי משפחות החטופים בירכו את הוועדה על תיקון החוק, וביקשו להודות על הנס הגדול של שחרור שני חטופים הלילה בעזה. הם הביעו תקווה לשחרור על החטופים במהרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה