כסף וצרכנות

הכינו את הארנק: המע"מ מזנק, כך זה ישפיע על הכיס

למרות הדיונים בועדת הכלכלה על חוק שיבלום העלאות מחירים, אמש הוחלט להעלות את המע"מ בישראל, מה שישפיע אוטומטית על הסכומים שתשלמו. אלה הסכומים שיתווספו לחשבון
שירה יום טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) את הצעות ההחלטה בדבר צו מס ערך מוסף, שיעור המס על עסקה ועל יבוא טובין ובדבר צו מס ערך מוסף, שיעור המס על מלכ"רים ומוסדות כספיים. 47 חברי כנסת תמכו, אל מול 29 שהתנגדו.  
על פי הצווים האמורים, שעליהם החליטה הממשלה ואושרו בחודש שעבר על ידי ועדת הכספים, החל מה-1 בינואר 2025 יעלה שיעור המע"מ באחוז אחד, כך שהמס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יעמוד על 18% במקום 17% כיום. 
מחיריהם של סלי המזון בישראל נמצאים בעלייה מתמדת בשנים האחרונות ובמיוחד בתקופת המלחמה, זאת למרות ניסיונות הממשלה לבלום את המגמה שכבר עכשיו ידוע שצפויה להמשיך, עם כוונתם של חברות ומותגים להעלות מחירים בחודשים הבאים.
לצד כל אלה, מתווספת למחירי המוצרים העלייה במס הערך המוסף, שאמנם תיכנס לתוקף בשנה הבאה, אך ניתן לצפות שתגרום לעליות מחירים נוספות שכן גם היצרנים עצמן יספגו עלויות נוספות בתהליכי היצור, מלבד להעלאה האוטומטית במחיר מוצר.
סל מזון נכון לתקופה הזו, עומד על מחיר של כ-1,100 שקלים ברשתות הדיסקאונט. המשמעות היא שעוד לפני שקלול עליית המחיר שיספגו מוצרים בהמשך, מדובר בעוד עשרות שקלים בחודש למשק בית, בעקבות ההחלטה להעלות את המע"מ, ומדובר רק בקטגוריית מוצרי הצריכה.
 
לפי חוק מס ערך מוסף על עסקה בישראל ועל יבוא טובין מוטל מס ערך מוסף בשיעור מסוים ממחיר העסקה או הטובין, ומכוח כך קובע צו ערך מוסף כי שיעור המס על עסקה בישראל ועל יבוא טובין יהיה 17% ממחיר העסקה או הטובין.
כחלק מהתוכנית המאזנת לשנת 2024 התקבלה החלטת ממשלה לעניין העלאת שיעור המע"מ משנת 2025, כאשר השיעור יעלה כאמור באחוז אחד ויעמוד על 18% במקום 17%. כמובן שעבור המדינה מדובר בהכנסות של מיליארדים מדי שנה שיעזרו במחיקת הגרעון שנגרם בעקבת המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה