כסף וצרכנות

רשות המסים מטלטלת את שוק הסיגריות האלקטרוניות: מיליוני שקלים הועלמו

רשות המסים ערכה מבצע ארצי נרחב לאכיפת המיסוי של סיגריות אלקטרוניות ומצאה עדויות להעלמות מס של עשרות מיליוני שקלים
מערכת ice |  2
סיגריות אלקטרוניות (צילום freepik, shutterstock)
במסגרת המאמץ להגדלת גביית המס על סיגריות אלקטרוניות, ערכה אתמול רשות המסים מבצע ביקורת נרחב, במסגרתו נבדקו חנויות לממכר סיגריות אלקטרוניות ברחבי הארץ. בנוסף, נבדקו יבואנים ויצרנים בתחום. 
על נוזל למילוי סיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות מוטל מס קניה של 145% + 5.66 שקל למ"ל, אך לא פחות מ-10.04 שקל למ"ל. מפעילות הביקורת עולה חשד לממכר של סיגריות אלקטרוניות תוך התחמקות מתשלום מס קניה המוערך בעשרות מיליוני שקלים, בין היתר באמצעות ייבוא של חומרים פטורים ממס המשמשים להרכבת נוזל המילוי וערבובם בארץ.    
 
במהלך הפעילות התגלו ממצאים שונים התומכים בחשדות אלו, כמו אריזות המכילות נוזל לעישון ללא תוויות ולהן צורפו גלילי תוויות בנפרד, תוויות הרשומות באנגלית וללא כתוב בעברית, ובקבוקים שעליהם נרשמו כל הרכיבים המרכיבים את הנוזל המשמש לעישון. בנוסף, נתפסו מוצרים מוגמרים ומסמכים רבים אשר תומכים ומאששים את החשדות. כל הממצאים הועברו להמשך טיפול ביחידת מס קניה. 
בפעילות השתתפו עובדי היחידה הארצית לבלו ומס קניה, לצד עובדים מ-9 משרדי מע"מ שונים, עובדים של בתי המכס באשדוד, חיפה וירושלים וחוקרים ממשרדי חקירות מכס ומע"מ בחיפה, תל-אביב וירושלים. פעילות זו מהווה שלב ראשון של האכיפה בתחום זה, ובהמשך תערך בדיקה אצל עוסקים נוספים בתחום, לצורך ביסוס הרתעה בענף והבטחת תשלום מס קניה ומע"מ החלים על מוצרים אלו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עעע
    ממסד של עבריינים מדר 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממסד של עבריינים מדרגה ראשונה לןקחים פרוטקשן
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד.פחחחחח
    שאול 03/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו להעלות את המחירים וזו תהיה התוצאה שלכם. רק עושקים את הציבור. בגלל המעשנים.
    סגור