כסף וצרכנות

עד 25 אלף שקל: זו המהפכה שמקדמת רשות המסים החל מה-5.5

על פי החוק, עסקים יוכלו לנכות את המע"מ בחשבונית מס מעל 25,000 שקל (לפני מע"מ) רק אם החשבונית קיבלה מספר הקצאה ייעודי מרשות המסים. את מספר ההקצאה יוכלו לקבל באמצעות המערכת הממוחשבת של רשות המסים, כאשר המטרה העיקרית היא להילחם בתופעת החשבוניות הפיקטיביות
מערכת ice |  5
עבירות מס-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
בימים אלו רשות המיסים מקדמת את "חוק החשבוניות", אשר יגביל עסקאות בשווי של יותר מ-25 אלף שקל, בכך שאלו יידרשו לאישור מראש של רשות המיסים. המהלך נועד להיאבק בתופעת החשבוניות הפיקטיביות אשר החמירה בשנים האחרונות. ראשי ארגונים במגזר העסקי ניסחו לדחות את כניסת החוק או אף לבטלו לחלוטין בטענה שמדובר ב"נטל" עבור כלל בעלי העסקים בישראל, אך הדבר לא צלח והחוק צפוי לצאת בפועל.
חשוב לציין כי רק בתקופה האחרונה נחשבו חשבוניות מזויפות בשווי של יותר ממיליארד דולר, כאשר מדובר בעיקר על ארגוני פשיעה אשר השתמשו בהן ובכך ניסו להונות את רשויות המס. מנהל רשות המיסים, שי אהרנוביץ, מסר ל-ynet: "לא תהיה עוד דחייה מעבר ל-5 במאי. החוק ימנע את המשך ההונאה באמצעות חשבונות פיקטיביים והוא מהחשובים שחוקקו כאן".
 
אז בואו נעשה סדר, מה המשמעות של החוק החדש? החוק עצמו נכנס לתוקף כבר ב-1 בינואר 2024 אך בשל המלחמה נדחה ל-5 במאי 2024. השיטה: הנפקת מספרי הקצאה לחשבוניות שמונפקות, וקביעה כי דרוש מספר הקצאה בשביל לנכות את המע"מ המופיע בחשבונית מעל לסכום מסוים. מספר ההקצאה יעזור לרשות המיסים לזהות ולמנוע עסקאות החשודות כפיקטיביות בטרם ניכוי המע"מ בוצע.
את מספר ההקצאה ניתן לקבל בקלות. במידה ובעל העסק משתמש בתוכנה דיגיטלית לצורך ההנפקה של החשבוניות, ברגע שייכנס לאזור האישי שלו באתר רשות המיסים כל חשבונית שהוא ינפיק תקבל מספר הקצאה שיוטבע עליה. באם הוא משתמש בפנקס ידני – הוא יוכל לבקש את מספר ההקצאה ולהוסיף אותו בכתב יד.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מיסים
    אם תרצו 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מורים פרטיים , מעצבי שיער, שיפוצניקים, מתווכים, מורי נהיגה, קבלנים, כווווולם עובדים במזומן....המיסוי גבוה מידי ועצמאים קטנים יעלימו כל עוד יוכלו .....כי בקושי שורדים.
    סגור
  • 4.
    גזלנים גביית יתר תחזירו לתושבים (ל"ת)
    מומי 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    שקרים
    פנסיונרית 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בונות ציפורניים,פדיקורסטיות,ספריות,סופרים,שעובדים מהבית
    סגור
  • 2.
    לא מנקים מעמ - מנכים מעמ (ל"ת)
    עידו 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    הכסף השחור נמצא במגזר החרדי ואצל הערבים
    ישראלי 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כך שכל טריק אחר לא יעזור
    סגור