כסף וצרכנות

מחירי שמן הזית בישראל ממשיכים לטפס - האם נזכה בקרוב להוזלה?

לא רק בישראל סובלים מהתייקרות דרמטית במחירי שמן הזית - אלא בכל רחבי העולם. המגמה הזו מגיעה על רקע משבר האקלים שמקשה על הגידולים של החקלאים, ומביאה לירידה דרמטית של ייצוא שמן הזית מהיצרניות הגדולות כמו ספרד, איטליה ויוון
מערכת ice |  3
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הצרכן הישראלי בוודאי הבחין בכך שקיים מחסור בשמן זית שגרם לעלייה במחירו, אך נראה כי המגמה הזו לא צפויה להיפטר בקרוב – ואף להחריף. אמנם מדובר במגמה שמלווה אותנו מאז מלחמת חרבות ברזל, אך נראה כי בכל העולם סובלים בדיוק מאותה תופעה. אז מה הסיבה האמיתית לכך?
כפי שפורסם באתר CNBC, קייט הולנד, אנליסט בכיר בתחום המזון, אמר כי מזג האוויר הקיצוני בעולם "השפיע באופן משמעותי" על ייצור שמן הזית בדרום אירופה בשנים האחרונות, במיוחד במדינות הים התיכון כמו ספרד, איטליה ויוון. ספרד נחשבת לספרית של יותר מ-40% משמן הזית העולמי, כשהיא מספקת בין 1.3-1.5 מיליון טונות של שמן זית בכל מסיק, ואילו ב-2022 עד 2023 היא סיקה רק כ-666,000 טון לשוק.
 
במהלך החודשים מרץ ואפריל ירדו גשמים "מועילים" באירופה שהובילו לייצור מוגבר של שמן זית, מה שלכאורה אמור להוריד את מחירי השמנים. עם זאת, חשוב לציין כי הירידה תהיה ככל הנראה מוגבלת ובהמשך המחירים ישובו לעלות בשל העובדה כי משבר האקלים לא נעלם וימשיך ללוות אותנו במידה לא ינקטו פעולות משמעותיות בנושא.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סוף סוף ניפטר משמן טורקי מזוייף (ל"ת)
    סמי 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    שמן זית
    עוז 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק לידיעתכם.שמן הזית של חביב מהגליל .לא מפרט בצורה אמיתית את מקום היצור של השמן שלו. על הבקבוק נירשם שהשמן רק ממולא על ידו וארץ היצור לא רשום בכלל. מתכוון לשמן שמוצג באושר עד.
    סגור
  • 1.
    שמן זית
    מוטי 05/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    80% ממדינות בעולם לא צורכים שמן זית וכולם חיים וחיים טוב רק בישראל זה נהיה טרנד .
    סגור