כסף וצרכנות

יוקר המחיה? אמון הצרכנים חוזר לימי טרום המלחמה

ברקע גל עליות המחירים שהתחיל החודש, דווקא החודש הקודם הצליח לרשום נתון מעודד בשיעור אמון הצרכנים עם עליה משמעותית שמקרבת את המדד לנתוני ספטמבר 2023
שירה יום טוב | 
עלייה באמון הצרכנים (צילום UNSPLASH)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (חמישי) את מדד אמון הצרכנים, שחושף עלייה נוספת במדד האמון, עד לצמצום הירידה שחלה מתחילת המלחמה במדד האמון האחרון שנרשם לפני שפרצה.
באפריל, מדד אמון הצרכנים עלה ל-20%-, כאשר מדובר בפעם הראשונה ששיעור אמון הצרכנים כמעט חוזר לרמתו כפי שהיתה בנתון האחרון שנרשם לפני המלחמה - נתון ספטמבר 2023, שעמד על -18%. 
נתוני העבר הראו עלייה בשנה שעברה עד פרוץ המלחמה: בינואר 2023 מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-. בפברואר ובמרץ המדד עמד על 17%- ועל 20%-, בהתאמה. באפריל ובמאי המדד עמד על 19%- ועל 18%-, בהתאמה. ביוני מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-, וביולי עמד על 18%-. באוגוסט ובספטמבר המדד עמד על 20%- ועל 18%-, בהתאמה.
 
ב-7 באוקטובר 2023 פרצה מלחמת חרבות ברזל, בעקבות האירועים הקשים ביישובי עוטף עזה . באוקטובר מדד אמון הצרכנים ירד ל-24%-, בנובמבר ירד ל-29%- ובדצמבר המדד עלה ל-25%-. בשל המלחמה, ביישובים הממוקמים עד 20 ק"מ מרצועת עזה ובאופקים, איסוף הנתונים נערך באופן חלקי בחודשים אוקטובר ונובמבר.
 

בינואר 2024 מדד אמון הצרכנים עמד על 28%-. בפברואר ובמרץ המדד עמד על 27%- ועל 25%-, בהתאמה.

בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 27%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים שאצלם ערך המדד עלה ל-17%-. בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 36%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית  שאצלה ערך המדד עלה ל-16%-.
בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 21%-, בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית המדד עומד על 23%-, ובקרב בעלי תעודה אקדמית – ערך המדד עלה ל-16%- אחרי שבמרץ עמד על 25%-.
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין פלוס 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, כך הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, כך הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. מדד קרוב לאפס מצביע על היעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה