כסף וצרכנות

אייר פראנס: "המחירים יהיו יותר נוחים, גם לישראלים וגם לאירופאים"

לפני כשבועיים חזרה אייר פראנס לטוס לישראל. עכשיו מנסה חברת התעופה להחזיר גם את KLM. בריאיון ראשון לאחר החזרה, מספר לנו אלון נטע המנהל המסחרי של חברות התעופה אייר פראנס ו-KLM בארץ על הביקוש הגדל, על התכניות ועוד
ענת סימן טוב | 
אלון נטע המנהל המסחרי של קבוצת אייר פראנס KLM (צילום spotter.tlv)
חברת התעופה KLM הודיעה אמש (חמישי) כי תשוב לפעילות ביוני הקרוב. בהודעה זו, היא למעשה משלימה את חזרת שתי החברות הם ואייר פראנס.  קבוצת אייר פראנס KLM לאחר תקופה מאתגרת, החזירה גם את אייר פראנס  לפעילות מלאה בשוק הישראלי. אלון נטע, המנהל המסחרי של אייר פראנס וKLM בריאיון ראשון לאחר חזרתם, משתף את תחושותיו על החזרה לישראל, אתגרים ותוכניות העתיד.
איך הייתה תחושת החזרה לארץ והחזרת החברה לפעילות?
"התחושה הייתה מצוינת. אנחנו שמחים וגאים לחזור לפעולה בארץ, במיוחד לאור השנה הקשה שעברנו. במהלך התקופה הזאת הצלחנו להישאר נאמנים לשליחות שלנו, גם כשחברות אחרות חדלו לטוס. החזרת הטיסות, במיוחד עם המטוסים החדשים שלנו, היא הישג גדול עבורנו, ומסמלת את ההתחדשות של החברה בשוק הישראלי."
הייתם בין הראשונים שהחזירו טיסות לישראל. איך הייתה תחושתכם כשפעלתם כחלק מהחלוצים?
"הייתה תחושת גאווה גדולה, אך גם אחריות רבה. החזרה הייתה אפשרית בזכות שיתוף הפעולה עם מערכת התעופה, ההשקעה שלנו בשילוח הטיסות וההבנה של הצורך להחזיר את התקשורת ולהבטיח פתרונות לנוסעים. ההחלטה לחזור לטוס והחזרת המטוסים החדשים היא צעד חשוב מבחינתנו, והחשוב יותר – הוא מייצג את ההתחזקות שלנו בשוק המקומי."
יש לכם כבר תוכניות לקיץ הקרוב? 
"אנחנו מתחילים לראות תוצאות חיוביות, ובימים האחרונים מכירת כרטיסים מתקדמת בקצב מהיר. יש לנו תוכניות לשדרג את היעדים שלנו ולחזק את הקיבולת הקיימת. אנחנו עבדנו מאוד קשה כדי להחזיר את חברת KLM לפעולה, וזהו יעד חשוב במיוחד עבורנו, כי אמסטרדם הינו יעד משמעותי לישראלים. וזה קרה אתמול, KLM יחזרו ב-1 ליוני. . בנוסף, אנחנו גם עובדים על הגדלת הקיבולת בטיסות לצרפת, במיוחד ליעדים כמו פריז, והכוונה היא להגדיל את טיסות העסקים ואקונומי גם יחד."
מהם האתגרים במהלך התהליך?
"אנחנו כבר חזרנו לטוס לישראל, אפילו ללא KLM, למרות האתגרים. בנוגע ל-KLM, העניין היה טכני – מדובר בזמינות המטוסים והצורך לתכנן טיסות מראש. יציבות היא קריטית בתעופה, ולכן אנחנו צריכים לוודא שהמטוסים יהיו זמינים ויעילים כלכלית.  מדובר כאן גם בעניין טכני של זמינות המטוסים. המטוסים שלנו בדרך כלל מתוכננים לעמוד על קווים בינלאומיים אחרים, כך שאנחנו לא יכולים פשוט להזיז מטוס לישראל ללא תיאום מראש. אנחנו בדרך כלל מתכננים את הטיסות שנה-שנתיים קדימה, כך שאין הרבה גמישות בשוק התעופה. בנוסף, יציבות היא קריטית בתעופה, ולכן אנחנו צריכים להבטיח שהמטוסים יהיו זמינים ושההכנסות ממלאות את הצורך הכלכלי."."
 
האם תתרחבו בטיסות ליעדים חדשים בקיץ הקרוב ולקראת פסח?
"אנחנו מתמקדים בעיקר בחיזוק היעדים הקיימים, כמו פריז ואמסטרדם, אבל בהחלט יש לנו תוכניות להרחיב את הקיבולת לארצות הברית ודרום אמריקה. המטרה היא לאפשר לישראלים חיבור טוב יותר ליעדים ברחבי העולם."
שירותים ייחודים?
"אנחנו משקיעים במערך שירותים מותאמים אישית לכל נוסע. יש לנו היום את האפשרות להציע מגוון רחב של חוויות טיסה - החל מטיסות זולות יותר, עם חבילות בסיסיות וללא שירותים נוספים, ועד לטיסות פרימיום וביזנס, שם נוסע יכול להנות מכל השירותים היוקרתיים ביותר. אנחנו מאפשרים לנוסעים לבחור את החוויה המתאימה להם ביותר, כך שלמשל אם מישהו מעוניין לטוס בזול, יש לו את האפשרות לבחור כרטיס במחירים אטרקטיביים, אך אם מישהו מעוניין בשירותים גבוהים יותר, כמו מושבים נוחים, מזוודות נוספות ויתרונות נוספים, הוא יוכל לשלם יותר ולהנות מהשירותים המובילים. זו גמישות שמאפשרת לנו לשרת את כל סוגי הנוסעים."
מאז שהודעתם על החזרה לישראל, האם כמות ההזמנות גדלה?
" בהחלט, אנו רואים עלייה חדה בביקוש, במיוחד לכרטיסים לפריז. טיסות יוצאות מלאות, וזה מראה על תחייה מחודשת של השוק האווירי אחרי תקופה ארוכה ללא טיסות."
הישראלים מזמינים מחברות תעופה זרות או שמא חוששות מביטולים?
" נכון להיום, ישנם הרבה ביקושים ויש הזמנות קדימה. כמובן, אף אחד לא יכול לחזות את העתיד בצורה מושלמת, אבל אני מאמין שהשוק הולך לכיוון חיובי, וכולנו מצפים ליציבות. החזרה לפעילות בנתה מחדש את האמון בשוק האווירי, ואנחנו גם רואים זאת בשדה התעופה."
איך אתם מתמודדים עם התחרות בשוק התעופה המקומי והבינלאומי?
"אנחנו מתמודדים בעיקר על קווים כמו פריז, אך המטרה שלנו היא להציע טיסות לכל הלקוחות. אנו מציעים מחירים אטרקטיביים, שדרוגים נוספים וגמישות בטיסות, כך שנוסעים יכולים לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבורם."
למה המחירים השנה גבוהים יותר מאשר בשנה שעברה?
"מדובר בתוצאה של עליה בביקושים והפחתה בהיצע הטיסות, בעיקר בשוק הישראלי. הרבה חברות צמצמו את טיסותיהם או עצרו לחלוטין. אנחנו מציעים כרטיסים במחירים אטרקטיביים, ונראה שנחזור לאיזון במהלך השנה הקרובה."
האם אתה חושב שעם הזמן המחירים יתאזנו?
"כן, אני מאמין שכאשר ההיצע יגדל והיציבות תחזור לשוק, המחירים יתאזנו. חברות הלואו קוסט יחזרו לפעול, והקווים יתמלאו, כך שהמחירים יהיו יותר נוחים, גם לישראלים וגם לאירופאים."
 
מה התוכניות של קבוצת אייר פראנס KLM ל-2025?
"אנחנו ממשיכים לחזק את הקווים לפריז ולהרחיב את היצע הטיסות ליעדים נוספים. 2025 תהיה שנה של צמיחה עם הרבה שדרוגים ושירותים חדשים. אנחנו גם נשקול הצעות טכנולוגיות שיאפשרו ללקוחות שלנו חוויית טיסה משודרגת יותר."
קבוצת אייר פראנס KLM מראה נחישות ונחישות בשובה לפעול בשוק התעופה הישראלי. עם תחום שצפוי להתייצב ולהתחדש, המגוון של הטיסות והשירותים שמציעה החברה מאפשר לכל נוסע למצוא את הפתרון המתאים לו ביותר, תוך שמירה על מחירים אטרקטיביים וגמישות מרבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה