כסף וצרכנות

לא תיירים, עדיין לא ביזנס: המחלקה שעושה מהפכה בשמיים

כשהטיסות מתארכות והמחירים נוסקים, נוסעים רבים בוחרים בפשרה חכמה: מחלקת ה-Premium Economy מציעה שדרוג משמעותי לנוחות – בלי לשבור תכנית חיסכון. עכשיו גם חברות התעופה מצטרפות לטרנד שמייצר רווחים וממלא מושבים

ענת סימן טוב | 
טיסות (צילום shutterstock)
בזמן שמחירי הטיסות ממשיכים לעלות והביקוש לטיסות ארוכות לא פוחת, יותר ויותר נוסעים מחפשים אלטרנטיבה שמשלבת בין מחיר נגיש לנוחות. מחלקת ה-Premium Economy, שממוקמת בין מחלקת התיירים למחלקת העסקים, הופכת לאחד הטרנדים הבולטים בענף התעופה. 
מדובר במחלקה שמציעה חוויית טיסה משודרגת: מושבים רחבים יותר עם מרווח רגליים, תפריט אוכל מגוון ושירותים עדיפים, במחיר נמוך משמעותית ממחלקת עסקים. החברות מצידן מבינות את הפוטנציאל ומוסיפות מטוסים עם מחלקה כזו, כדי לענות על הביקוש.
חברות תעופה בינלאומיות כמו דלתא ו-Singapore Airlines מדווחות על עלייה בהכנסות מהמחלקה הזו. לפי פרסום של ה-Wall Street Journal, ב-דלתא נמכרים היום כ-75% ממושבי מחלקת העסקים במחיר מלא — לעומת שנים בהן היו מחולקים בעיקר כשדרוגים. המגמה הזו מחלחלת גם למחלקת Premium Economy, שנמצאת בצמיחה מתמדת.
ההסבר פשוט: נוסעים מחפשים לשדרג את תנאי הטיסה שלהם, בעיקר בטיסות ארוכות, מבלי לשלם את המחירים הגבוהים של מחלקת העסקים. Premium Economy מציעה בדיוק את זה — תוספת של כמה מאות דולרים לעומת מחלקת תיירים, תמורת נוחות, פרטיות ושירות טוב יותר.
 
על פי הערכות בתעשייה, ההכנסות ממחלקות פרימיום ימשיכו לצמוח בשנים הקרובות, וצפויות לעבור את מחלקת התיירים עד שנת 2027. כל עוד הביקוש לטיסות ממשיך, והנוסעים רוצים לקבל תמורה טובה יותר למחיר שהם משלמים — מחלקת ה-Premium Economy תישאר כאן, ותלך ותתפתח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה