כסף וצרכנות
"הבדלים קטנים בין הצעות הופכים לאלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה"
בנק ישראל מדווח על זינוק בהלוואות ברבעון הראשון והמגמה לא תיעצר ברבעון הקרוב. יובל שליו, מנכ"ל ALLinALL: "צרכנים בודקים הלוואות מתוך מצוקה"

עלייה חדה נרשמה בביקוש להלוואות צרכניות מצד משקי הבית בישראל, כך עלה מסקר קציני האשראי של בנק ישראל לרבעון הראשון של 2025. בבנק ישראל מעריכים שהמגמה תימשך גם ברבעון השני וכי זו משקפת את ההתמודדות של משקי הבית עם יוקר המחיה.
עם פריחת ההלוואות, האופן שבו אנחנו מקבלים החלטות עשוי להיות ההבדל בין יציבות כלכלית להחמרה במצוקה הפיננסית. במילים אחרות, כבר אי אפשר להתחמק מבחינה מדוקדקת של תנאי ההלוואות ומיחזור התחייבויות פיננסיות במידת הצורך. את הבדיקה, אומר יובל שליו, מנכ"ל ALLinALL, פלטפורמה טכנולוגית לניהול אשראי חכם, כדאי לבצע לפחות פעם בשנה או כשיש שינוי משמעותי – כמו עליית ריבית, שינוי בתעסוקה או סיום של התחייבות.
הביקוש לאשראי עולה – מה זה אומר בפועל? איך אתם רואים את זה אצלכם?
שליו: "אנחנו עדיין בתחילת הדרך, אבל כבר עכשיו הופתענו מכמות הפניות שקיבלנו עוד לפני שהשקנו את האתר באופן רשמי או עשינו כל קידום שיווקי. זה מעיד על צורך חזק בשוק לפתרונות מהירים, פשוטים ונגישים יותר".
שליו: "אנחנו עדיין בתחילת הדרך, אבל כבר עכשיו הופתענו מכמות הפניות שקיבלנו עוד לפני שהשקנו את האתר באופן רשמי או עשינו כל קידום שיווקי. זה מעיד על צורך חזק בשוק לפתרונות מהירים, פשוטים ונגישים יותר".
הפלטפורמה שלכם מתבססת על נתוני הבנקאות הפתוחה, אבל אנחנו לא שומעים יותר מדי על הרפורמה. למה זה ככה, לדעתך?
"זו רפורמה תשתיתית, ולכן לא מרגישים אותה ביומיום. הציבור לא תמיד יודע שיש לו כיום זכות מלאה לגשת למידע שלו ולעשות בו שימוש לצורך השוואת הצעות. אנחנו רואים בזה מהפכה שקטה, שדורשת גם שינוי תודעתי וגם כלים פשוטים שיעשו את זה נגיש".
"זו רפורמה תשתיתית, ולכן לא מרגישים אותה ביומיום. הציבור לא תמיד יודע שיש לו כיום זכות מלאה לגשת למידע שלו ולעשות בו שימוש לצורך השוואת הצעות. אנחנו רואים בזה מהפכה שקטה, שדורשת גם שינוי תודעתי וגם כלים פשוטים שיעשו את זה נגיש".

יובל שליו, מנכ"ל ALLinALL (צילום: יח"צ)
מה אתם יודעים על הלקוחות שהבנקים לא רואים?
"כל עוד הלקוח נותן לנו הרשאה, אנחנו יכולים לראות את כל התמונה, גם מהבנקים וגם מגופי מימון אחרים. זה נותן פרספקטיבה רחבה יותר, לא רק צילום של עובר ושב אלא הבנה עמוקה של ההתחייבויות, ההכנסות וההתנהלות הכספית בפועל".
"כל עוד הלקוח נותן לנו הרשאה, אנחנו יכולים לראות את כל התמונה, גם מהבנקים וגם מגופי מימון אחרים. זה נותן פרספקטיבה רחבה יותר, לא רק צילום של עובר ושב אלא הבנה עמוקה של ההתחייבויות, ההכנסות וההתנהלות הכספית בפועל".
הצרכן הופך למודע יותר או רק נואש יותר?
"יש עלייה במודעות, אבל היא עדיין מלווה בלחץ כלכלי. לא מעט צרכנים בודקים הלוואות מתוך מצוקה, אבל הרבה מהם גם לומדים להשוות, להבין את התנאים ולשפר את מצבם הפיננסי".
"יש עלייה במודעות, אבל היא עדיין מלווה בלחץ כלכלי. לא מעט צרכנים בודקים הלוואות מתוך מצוקה, אבל הרבה מהם גם לומדים להשוות, להבין את התנאים ולשפר את מצבם הפיננסי".
מה הדבר הראשון שהיית עושה אם היית מחפש הלוואה אטרקטיבית?
"בודק ומשווה לא רק ריבית אלא גם עמלות, מסלולים, אפשרות לפירעון מוקדם, והאם זה באמת מתאים לתזרים האישי שלי. לפעמים ההבדלים הקטנים בין הצעות הופכים להבדלים של אלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה".
"בודק ומשווה לא רק ריבית אלא גם עמלות, מסלולים, אפשרות לפירעון מוקדם, והאם זה באמת מתאים לתזרים האישי שלי. לפעמים ההבדלים הקטנים בין הצעות הופכים להבדלים של אלפי שקלים לאורך חיי ההלוואה".
עוד ב-
היית מנסה למחזר הלוואה גם אם בחיים שלך לא השתנה כלום?
"לפעמים רק עצם הבדיקה מובילה להצעה טובה יותר – וזה לגמרי שווה את זה".
"לפעמים רק עצם הבדיקה מובילה להצעה טובה יותר – וזה לגמרי שווה את זה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה