כסף וצרכנות

הוט וסלקום על המוקד: חשש לפגיעה בתחרות

רשות התחרות שלחה היום מכתבים להוט וסלקום על החשש מהמלך שלהם שעשוי להשפיע על המשק
ענת סימן טוב |  1
צילום Magma Images, shutterstock, freepik
התחרות על NEXT עולה שלה. המותג NEXT בו קיימים תכני טלוויזיה והוא מקביל לנטפליקס הישראלי, הגיע לרשות התחרות בעקבות כך שגם סלקום מעוניינת לשווק אותו חוץ מהוט.
הממונה על רשות התחרות, עו"ד מיכל הלפרין, שלחה היום מכתבי חששות לחברות הוט וסלקום בעקבות בקשתן לקבל פטור מהסדר כובל, במסגרתו סלקום תשווק את חבילת הטלוויזיה של המותג NEXT של הוט. על פי הודעת הרשות, ההסכם בין החברות מעורר מספר חששות מהותיים בנוגע להשפעותיו על התחרות במשק.
בין החששות שציינה הממונה: הפחתת התחרות בתחום שיווק וייצור חבילות טלוויזיה, הגברת כוח המיקוח של החברות מול ספקי תוכן, והפחתת התחרות בתחומי פעילות נוספים שבהם פועלות שתי החברות – ובראשם תחום תשתיות הסלולר. לפי הרשות, שיתוף הפעולה בין הוט וסלקום עלול להוביל להעמקת התיאום ביניהן ולפגוע באפשרויות הבחירה של הצרכנים.
בשלב זה, הוט וסלקום יזומנו לשימוע ברשות התחרות, במסגרתו יוכלו להשמיע את עמדותיהן ולהתייחס לחששות שהציגה הממונה. לאחר השימוע תחליט הרשות אם לאשר את העסקה, לדחות אותה או לאשר אותה בתנאים.
המהלך מגיע על רקע מגמות שינוי בשוק התקשורת, לאחר שגם פרטנר, שהייתה שחקן משמעותי בשוק הטלוויזיה, חתמה על הסכם עם חברת yes להפצת שירותי הטלוויזיה שלה – מהלך שנתפס כמהלך של יציאה מהתחרות הישירה בשוק זה. שיתוף הפעולה בין סלקום להוט נתפס כניסיון של סלקום למלא את החלל שנותר בשוק, אך ברשות מזהירים מפני פגיעה כוללת ברמת התחרותיות והיצע השירותים לצרכנים.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם בחמישה שקלים לחודש לא מתחבר להוט !!!
    רק לא הוט 06/2025/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקוח הוט = עסקה עם השטן . איך אפשר להיות לקוח של הוט חוסר אמינות / שירות נוכלים שיטת מצליח
    סגור