כסף וצרכנות

רשתות השיווק בישראל בכוננות שיא: זה התרחיש אליו הונחו להיערך

בצל הדיווחים על תקיפה אפשרית באיראן, הרשתות קיבלו הזמנה לשיחת זום דחופה ביום ראשון. בינתיים הציבור החל לאגור מזון לשהייה בממ"דים ונרשמה עלייה ניכרת בביקוש לקופסאות שימורים ובקבוקי מים 
ענת סימן טוב | 
קניות בסופר (צילום freepik)
השיח הציבורי בימים האחרונים סביב התקיפה הצפויה באיראן, ובפרט העדכונים השוטפים בשעות האחרונות, מגבירים את תחושת הלחץ בקרב האזרחים. רבים החלו לפקוד את רשתות המזון ולהצטייד בפריטים חיוניים לשהות ממושכת בממ"ד – בעיקר שימורים, מים וציוד בסיסי.
למרות שעדיין לא מדובר בהיסטריה או בעומסים חריגים, גורמים בענף מדווחים על עלייה ניכרת בפעילות – בשיעור של עד 20% – בהשוואה לימי חמישי רגילים. הרשתות מציינות כי נרשמה גם עלייה ברכישת ציוד ייעודי לממ"דים ומקלטים.
בחלק מהרשתות מדווחים על תנועה ערה וחריגה יחסית לימי חמישי שגרתיים, אם כי יש מי שמייחסים את הפעילות דווקא לאופי הצריכה הקבוע לקראת סוף השבוע. כך או כך, בשעות שבהן רוב הציבור עדיין בעבודה, מסתמנת מגמה של עלייה בביקושים – מגמה שעשויה להתחזק בהמשך היום והימים הקרובים.
במקביל לדיווחים מהרשתות, משרד הכלכלה העביר פנייה לרשתות השיווק לקראת היערכות אפשרית למצב ביטחוני חירום, נוכח תפקידן כגופים חיוניים. בהודעה שנשלחה נכתב: "היי, מעדכנת שביום ראשון יתקיים זום בראשות הנהלת משרד הכלכלה בנושא היערכות רשתות השיווק לתרחיש ביטחוני. בשורות טובות ושבת שלום".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה