כסף וצרכנות
המיזם החדש של מותג העל שאנל: מהפכה סביבתית או תרגיל שיווקי?
בית האופנה שאנל משיק פלטפורמה למיחזור, אולם המהלך נתקל בביקורת קשה ברשתות. המבקרים טוענים שמדובר במהלך שיווקי שנועד להסתיר כשלי איכות
מותג היוקרה שאנל הודיע באחרונה על השקת Nevold, פלטפורמה חדשה שמטרתה לשלב אופנה בת קיימא בתפיסת העיצוב של מותג העל הצרפתי באמצעות שימוש מחדש בטקסטילים שלא נוצלו או בבגדים קיימים. על פי דיווחים, עלות המיזם החדש תעמוד על 50-80 מיליון אירו. עם זאת, לצד ההשקה נשמעת גם ביקורת חריפה ברשתות.
מאחורי השם האלגנטי "Nevold" (קיצור של Never Old) מסתתר ניסיון לשווק מוצרים שלא שרדו את השימוש הראשון תחת מסווה של קיימות, טוענים המבקרים, רובם לקוחות בעבר או בהווה של בית האופנה. כך, למשל, נמתחה ביקורת על השימוש של שאנל במושג "חיים ראשונים של המוצר".
לטענת המבקרים, תחת המילים היפות מסתתרת מציאות שבה פריט יוקרה מתקלקל במהירות. בסרטון בנושא טען הדובר כי תיק שרכש מהמותג התפרק כעבור 20 דקות בלבד של שימוש, ובבוטיק נאמר לו שמדובר בפריט שכבר "סיים את חייו הראשונים". המבקרים טוענים כי מעבר לזה שהמוצר התקלקל מהר (כשל באיכות), המותג לא היה שקוף עם הלקוחות לגבי הנושא. במקום להודות בכך שמדובר במוצר פגום או להחליפו, שאנל בוחרת להשתמש במונחים שיווקיים שמטשטשים את הבעיה ובכך לכאורה ממזערים את חומרת התקלה בעיני הציבור.
כך, לדברי המבקרים, המונח "חומרי גלם שלא הגיעו למוצר הסופי" הוא למעשה דרכו של בית האופנה להודיע לצרכנים כי מעתה ישולבו בתהליכי הייצור חומרי גלם מעודפי ייצור או תקלות ייצור.
עוד ב-
עוד טוענים המבקרים כי השקת הפלטפורמה מגיעה לאחר תקופה של טענות חוזרות ונשנות על ירידה באיכות המוצרים של המותג ומחדדים כי השקת מיזם המיחזור לא תפתור את סוגיית האיכות, אולם עלולה להסיח את הדעת מהביקורת המהותית. המבקרים חוששים כי שאנל עוברת לעסוק באחריות סביבתית ונמנעת מלטפל בבעיה המרכזית, לתפיסתם, שהיא איכות המוצר והכשלים המערכתיים שהובילו לדעיכה ההדרגתית במוצרים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.כל המותגי העל זה בלוף אחד גדולמירי 06/2025/24הגב לתגובה זו0 0משלמים רק על השם, איכות בינונית ומטה, קרובת המשפחה שלי קנתה תיק אמיתי של דולצ׳ה אנד גאבנה עם אבזם משובץ פנינים , הפנינים נפלו וגם היו עשויות מפלסטיק,אין שום אחריות על הפגם הזה. אחר כך קנתה תיק איב סן לורן מעור , אחרי זמן קצר כולו היה מלא שריטות ממגע הכי קל. לחברה אחרת שקנתה תיק לואי ויטון ירד הצבע מהידית כבר בחודש הראשון של השימוש. הכי חוצפה שהחברות האלו לא לוקחות אחריות, לא מחזירות כסף, במקרה הטוב שולחות לתיקון ואחר כך זה שוב מתקלקל. הן לא שומרות על מאגר הלקוחות כי יודעות שתמיד יהיו פריירים שייקנו בגלל השם המפואר כדי להשוויץ אז לא איכפת להם אם לא תהיו מרוצים ולא תקנו מהם יותר . עדיף לקנות תיק בלי שם מפואר אבל באיכות טובה עם אחריות.סגור



