כסף וצרכנות

הישראלים מבזבזים יותר: עלייה של 4.3% בכרטיסי האשראי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני השימוש בכרטיסי אשראי וחושפת את השימושים החדשים של הצרכנים
ענת סימן טוב | 
כרטיסי אשראי-אילוסטרציה AI
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את נתוני השימוש בכרטיסי אשראי לחודשים מרץ עד מאי 2025, והתמונה שעולה מהם חושפת כמה הפתעות – ובעיקר את התחומים שבהם הישראלים עדיין מוציאים כסף, ואת אלה שנסוגים לאחור.
לאחר תקופה של חוסר ודאות כלכלית וביטחונית, נראה שהציבור בישראל חוזר לבזבז – אך בזהירות. סך ההוצאות בכרטיסי אשראי רשם עלייה מתונה של 1.3%, אך כאשר בוחנים את הנתונים לעומק, מגלים שהצריכה השתנתה. תחום המזון והמשקאות – הכולל גם שירותי אוכל – בלט בעלייה של 4.3%, מה שמרמז על חיפוש אחר נוחות, פינוק או חזרה חלקית לשגרה. גם בתחום השירותים נרשמה עלייה משמעותית של 5.8%, בעיקר עקב גידול בהוצאות על שירותים מוניציפליים, ביטוחים, וגם בילויים – אם כי בזהירות.
מנגד, תחום מוצרי התעשייה הציג ירידה של 1.1%. בתוך הקטגוריה הזו, ההוצאה על רהיטים ירדה ב-0.3%, והלבשה והנעלה רשמו ירידה של 0.7%. הירידה הזו מצביעה על מגמה של צמצום צרכני בתחומים שנתפשים פחות חיוניים – אולי ביטוי לחשיבה מחדש על סדרי עדיפויות.
במקביל, ענף שירותי התיירות, הטיסות והאירוח – שעד לא מזמן נהנה מהתאוששות מסוימת – רשם ירידה חדה של 8%. המשמעות ברורה: הציבור עדיין חושש מלטוס, או בוחר לדחות הוצאות מהותיות הקשורות לנופש ובילויים מחוץ לבית.
הנתונים מצביעים על שוק צרכני שמתעורר באיטיות, אבל גם משנה כיוון. ההוצאות עוברות מהקניון למטבח, מהארון למקרר – וממקומות בילוי לחיפוש אחר שקט וביטחון. ככל שהמצב יתייצב, ייתכן שנראה תיקון גם בענפים שכרגע מדשדשים, אבל נכון לעכשיו – הארנק הישראלי נפתח בזהירות, ובחוכמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה