כסף וצרכנות
20% הפרש במחירי סל שישי: מי באמת זולה ומי גובה ביוקר?
כמדי שבוע Ice בודק ומוצא איפה סל המזון המשתלם ביותר לארוחת שישי. השבוע גילינו פערים מפתיעים
סל שישי הוא סל גדול עבור הצרכנים ומכיל דברי טוב לסופ"ש, גם במחיר. מבדיקה עדכנית באמצעות אתר פרייסז לקראת סוף השבוע מצאנו פערים ניכרים במחירי סל קניות גדול ברשתות השיווק – סל שכולל את כל מרכיבי הארוחה לשישי ולסוף השבוע: בשרים, עופות, ירקות, פירות, מאפים, שתייה, מוצרי חלב ועוד. מדובר בסל צריכה אמיתי למשפחה ישראלית ממוצעת, וההבדלים בין הרשתות, גם כשמדובר בדיוק באותם מוצרים, מגיעים למאות שקלים.
הרשת הזולה ביותר שנבדקה היא רמי לוי שיווק השקמה, עם עלות כוללת של 1,125.85 שקל לסל. במקום השני, ובפער קטן יחסית של 12.95 שקל, ניצבת רשת קרפור היפר – עם סל במחיר של 1,138.80 שקל. זהו שינוי מעניין ביחס לנתונים הקודמים, שבהם רשת יוחננוף הייתה זו שתפסה באופן עקבי את המקום השני. הפעם, נראה כי קרפור הוזילה מחירים או שמרה על יציבות יחסית, בעוד שיוחננוף הציגה עליות נקודתיות במספר קטגוריות, והתרחקה מעט מהצמרת.
בצדו השני של המדד נמצאת רשת ויקטורי, שיצאה היקרה ביותר בסקר, עם עלות כוללת של 1,349.49 שקל לאותו סל בדיוק. מדובר בפער של 223.64 שקל לעומת רמי לוי – כמעט 20% יותר עבור אותם מוצרים.

בין הפערים מצאנו היו תפוחי עץ חרמון שנמכר בעלות מוזלת ברשת רמי לוי בעלות של 10.90 שקלים לק"ג, ובמחיר היקר בעלות של 14.90 שקלים לק"ג ברשת ויקטורי.
עוד פער נמכר נמצא בטחינה גולמית בארכה 500 גרם שנמכר בעלות מוזלת של 5.90 שקלים ברשת ויקטורי, ובעלות יקרה של 16.30 שקלים ברשת שופרסל דיל.
עוד ב-
הבדיקה מבהירה כי בחירה נבונה של הרשת יכולה להוזיל משמעותית את הוצאות המשפחה בסוף השבוע, ולהשאיר ביד צרכנים סכום לא מבוטל שניתן להשקיע בדברים אחרים. בסופו של יום, אין כמו לדעת שקונים טוב ועם הראש על הכתפיים, במיוחד כשמדובר בסל שישי שכולו חגיגה של טעמים וערכים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



