כסף וצרכנות
רמי לוי ראש בראש מול האחים אמיר: זו רשת הפארם המשתלמת ביותר
באמצעות אתר פרייסז השוונו ובדקנו בקנייה גדולה איזו רשת פארם מבין השלוש הגדולות, היא המשתלמת ביותר. כל הפרטים
הפארמים משמשים לצרכן את הקניות ההיגיינה, תינוקות ומוצרים דומים שאנו צריכים. לרוב, היתרון הגיאוגרפי שלהם נותן לנו להיכנס אליהם לרכישות כאלו.
בדיקה חדשה שנערכה באמצעות אתר פרייסז בין שלושת הפארמים הגדולים בארץ סופר פארם, גוד פארם ובי פארם, חושפת פערי מחירים משמעותיים בין רשתות הפארם הגדולות בישראל, וממחישה שוב עד כמה חשוב לבצע השוואת מחירים – גם כשמדובר במוצרים שגרתיים לכאורה.
לשם הבדיקה, ערכנו סלים סלים גדולים המכילים 42 מוצרים ממגוון מחלקות ברשת הפארמים כמו ספריי גהנה לשמש, תחבושות, דיאודרנט, שמפו, טיטולים, דייסה ועוד. מדובר במוצרים שנרכשים לעיתים תכופות ומשפיעים ישירות על התקציב החודשי של משפחות רבות.
מתוצאות הבדיקה עולה כי רשת גוד פארם, שבבעלות איש העסקים רמי לוי ובשיתוף אדם פרידלר ואוהד סנדלר, הציעה את סל הקנייה הזול ביותר – 1,076.10 ש"ח.
לעומתה, סופר-פארם, הרשת הגדולה בישראל יצאה עם הסל היקר יותר שעלותו הגיעה ל-1,261.45 ש"ח. המשמעות: פער של 185.35 ש"ח בין שתי הרשתות, המהווה הפרש של 17.2% עבור אותם המוצרים בדיוק.
לעומתה, סופר-פארם, הרשת הגדולה בישראל יצאה עם הסל היקר יותר שעלותו הגיעה ל-1,261.45 ש"ח. המשמעות: פער של 185.35 ש"ח בין שתי הרשתות, המהווה הפרש של 17.2% עבור אותם המוצרים בדיוק.
הפערים הניכרים שמצאנו היו למשל בדיאודורנט ג'ל פרש ראש כחול לגבר ספיד סטיק שנמכר בעלות המוזלת של 15 שקלים ברדת גוד פארם ובעלות של 34.20 שקלים ברשת סופר פארם. מדובר בפער של 127%.
מצאנו גם פער בתחליב רחצה דאב שנמכר בעלות של 14.75 שקלים ברשת בי פארם בעלות המוזלת, ובעלות של 28 שקלים ברשת סופר פארם. פער של 88%.
דאב מלפפונים שנמכר בעלות של 11 שקלים ברשת גוד פארם במחיר הזול, ובמחיר היקר בעלות של 15.50 שקלים ברשת בי פארם, פער של 36%.
עוד פער ניכר, דייסה לתינוק בטעם וניל נמכרת בעלות של 13.90 שקלים במחיר הזול ברשת בי פארם ובעלות של 16.90 שקלים ברשת סופר פארם, פער של 21%.
עבור משפחות עם ילדים, בהן קניית מוצרים כמו טיטולים, מגבונים, שמפו לתינוק וסבונים היא חלק בלתי נפרד מהשגרה, ההבדלים הללו לא מסתכמים בביקור אחד בחנות.
לפי ההערכות, מעבר לקנייה עקבית ברשת פארם זולה יותר עשוי לחסוך למשק בית מאות שקלים בכל חודש, ואלפי שקלים בשנה – סכום משמעותי בכל קנה מידה.
לפי ההערכות, מעבר לקנייה עקבית ברשת פארם זולה יותר עשוי לחסוך למשק בית מאות שקלים בכל חודש, ואלפי שקלים בשנה – סכום משמעותי בכל קנה מידה.
עוד ב-
הבדיקה משקפת מגמה ברורה: הצרכן הישראלי הפך מודע יותר למחירים, ובעידן של עליות מחירים, אינפלציה ורשתות חברתיות – גם הפארמים נאלצים להיכנס לתחרות מחודשת על ליבו וכיסו של הצרכן.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



