כסף וצרכנות

רצועת עזה מפתיעה: כך נראים החיים מאחורי קמפיין ההרעבה

בעוד שחמאס ממשיך לטעון למצור הרסני ורעב מתפשט, התמונות שמגיעות מתוך הרצועה מציירות תמונה שונה. אז מה באמת קורה בעזה?
מערכת ice | 
חלוקת אוכל עזה (צילום עלי חסן, פלאש 90)
בעיצומו של קמפיין בינלאומי מתוקשר שבו ניסה חמאס לשכנע את העולם כי תושבי עזה על סף רעב, נחשפת כעת מציאות נוספת ובעלת גוון שונה לחלוטין. למרות הנזקים שספג שוק הזהב המרכזי בעיר עזה, חלק מהחנויות ממשיכות לפעול ואף משווקות את תוצרתן באינסטגרם ובפייסבוק, עם מבצעים, עיצובים יוקרתיים ומשלוחים בכל רחבי הרצועה.
על פי התיעוד שפורסם בערוץ 14, לא מדובר רק בזהב. בתי קפה, מסעדות, מכוני קוסמטיקה, חנויות בשמים ואפילו אולמות אירועים ממשיכים לפעול באזורים מסוימים ברצועה. עסקיהם מכוונים לקהל מקומי ומציגים פעילות ענפה, הרחק מעיניהם של אמצעי התקשורת המערביים.
 
בחנות תכשיטים מוכרת, לדוגמה, הופיעה ההודעה: "פנקי את עצמך – הזהב הרוסי האיכותי ביותר הגיע. משלוחים לכל המחוזות ברצועת עזה". וגם בתחום הקולינרי, בתי הקפה מעטרים את הרשתות החברתיות בתמונות של מנות מתוחכמות ואווירה מוקפדת. קפה "אלעאצמה" במחנה נוסיראת טוען: "איכות שטרם נראתה במרכז הרצועה", ומציג מדי יום סטוריז עם תפריטים וצילומים מהשטח.
 
תיעודים נוספים ממשיכים להגיע מח'אן יונס, דיר אל-בלח ואזורים בעיר עזה עצמה, מקומות שלפי דיווחים לא נפגעו כלל או רק חלקית במהלך הלחימה, ומזוהים כמעוזים של חמאס. שם, כך נראה, הכלכלה הפנימית לא נעצרה. התמונות שמופצות שם אינן נועדו לעיתונות זרה – אלא לקהל המקומי שרוצה לקנות וליהנות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה