כסף וצרכנות
מקדונלד'ס מוזילה מחירים: שינוי באסטרטגיית התמחור
מקדונלד'ס העולמית החליטה לבצע שינוי בתמחור ובתפריט שלה עקב החלטה אסטרטגית. האם זה יגיע לישראל? כל הפרטים
רשת מקדונלד'ס הודיעה כי תוזיל את מחירי ארוחות הקומבו שלה, זאת לאחר שבראיון פומבי שהתקיים לאחרונה הודה מנכ"ל הרשת כי מחירי התפריט הגבוהים הפכו לבעיה והתחייב לטפל בכך.
כזכור, הרשת בתחילת החודש שידרגה את האפליקציה הפופולרית שלה עם שני פיצ'רים חדשים ומתקדמים: "שלמו לי" ו-"McDonald's Wallet", שמייעלים ומפשטים את חווית הרכישה, במיוחד עבור משפחות בחופשת הקיץ, ומעניקים ללקוחות גמישות ונוחות מרבית.
על פי גורמים המעורים בתוכניות החברה, מקדונלד'ס הגיעה להסכמה עם זכייניה בארצות הברית לתמחר שמונה מארוחות הקומבו הפופולריות ביותר שלה במחיר שיהיה נמוך בכ-15% ממחיר הרכישה של המוצרים בנפרד. הרשת אף תספק תמיכה כספית לזכיינים שיסכימו ליישם את ההוזלה. המחירים המעודכנים צפויים להיכנס לתוקף במהלך החודש הבא.
בנוסף, מקדונלד'ס מתכננת להרחיב את הצעות הקומבו שלה עם עסקאות נוספות – ביניהן עסקת בוקר ב-5 דולרים ומבצע שכולל ביג מק ומקנאגטס ב-8 דולרים. במהלך החודשים הקרובים תחזור גם תווית המותג "Extra Value Meals" תחתיה הושקו בעבר ארוחות משתלמות.
בהצהרה שפרסם מנכ"ל מקדונלד'ס העולמית, כריס קמפצ'ינסקי, במהלך שיחת הרווחים של החברה באוגוסט, הוא התייחס לתחושות הצרכנים ואמר כי המחירים בתפריט הליבה של הרשת משפיעים באופן המשמעותי ביותר על האופן שבו הצרכנים תופסים את ערך הארוחה. לדבריו, התחזקת תחושת היוקר אצל לקוחות רבים היא אחת הסיבות המרכזיות לשינוי האסטרטגי.
מאז תקופת הקורונה והאינפלציה שפרצה בעקבותיה, רבים מהלקוחות החלו לראות במקדונלד'ס פחות מקום נגיש לארוחה מהירה וזולה, ויותר כרשת יקרה שמתקרבת במחיריה לארוחות במסעדות ישיבה. לדבריו של המנכ"ל, לקוחות רבים רואים כיום מחירים של למעלה מ-10 דולרים לארוחת קומבו, תופעה שפוגעת בתפיסת הערך של המותג.
"הדבר שהכי משפיע על האופן שבו צרכנים תופסים את הערך של מקדונלד'ס הוא לוח התפריט", אמר קמפצ'ינסקי. "כשהם מגיעים למסעדה ורואים את המחירים, שם מתקבלת ההחלטה ושם גם נוצרת התחושה". לדבריו, מדובר באתגר מהותי שהרשת צריכה לטפל בו באופן מידי.
בשנה שעברה עורר סערה מקרה נקודתי בו נמכרה ארוחת ביג מק עם תוספות במחיר של 18 דולרים באחת מתחנות הדרכים בארצות הברית. הסיפור הפך ויראלי, גרר ביקורת רבה ברשתות החברתיות, והוביל למכתב חריג מצד נשיא מקדונלד'ס ארה"ב שטען כי מדובר בחריגה נדירה מהמחירים הרגילים, ולא במדיניות גורפת.
בעקבות התגובות, הרשת שמה דגש מחודש על הרחבת תפריט הערך שלה, וכן על שיפור מוצרים נוספים כמו שדרוג מקלות העוף והוספת משקאות חדשים. חבילת ערך ב-5 דולרים שהושקה בשנה שעברה תרמה לייצוב המכירות, ולדברי החברה הוכיחה שהצרכנים מחפשים שילובים משתלמים גם אם מדובר באוכל מהיר.
גם שיתופי פעולה עם מותגים מוכרים, כמו זה האחרון עם סרט האנימציה "מיינקראפט", הוכיחו את עצמם כמשמעותיים לצמיחה ומיתוג מחדש, וסייעו למקדונלד'ס לסיים שני רבעונים רצופים של ירידה במכירות.
עוד ב-
בישראל, שם פועלת הרשת תחת זכיינות מקומית, לא בוצע מהלך דומה, אך ייתכן שמגמות דומות ייושמו גם כאן. עבור הצרכן הישראלי, הסוגיה דומה: השאלה אם רשת מזון מהיר מצליחה לספק תמורה הוגנת למחיר הופכת רלוונטית במיוחד בימים של יוקר מחיה ורגישות כלכלית
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.גם את האיכות דביל? (ל"ת)ליטאי 08/2025/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.סתם מנכ"ל אידיוט! (ל"ת)ליטאי 08/2025/21הגב לתגובה זו0 0סגור



