כסף וצרכנות

ראש השנה בפתח: זו הרשת שמוכרת את הדבש הזול ביותר

ראש השנה בפתח, ועמו גם חשיפת מחירי הדבש ברשתות השיווק, בעקבות חלוקת מכסות הייבוא לרשתות שזכו במכרז. אז מי מציע את הדבש הזול ביותר השנה?

ענת סימן טוב | 
דבש (צילום shutterstock)
התחרות על הסל הזול ביותר לקראת החגים פועלת אצל כל רשתות המזון בימים אלו. שיא המאבק מורגש במיוחד במחירי הדבש, כאשר כל רשת מנסה להציע את המחיר הנמוך ביותר לצד הכמות הגדולה ביותר.
כזכור, רשתות המזון קיבלו גם השנה מכסות לייבוא דבש והתחייבו למחירים מוזלים, בהתאם לתנאי המכרז ולכמויות שייבאו. הרשתות שזכו במכסות הגדולות ביותר הן רשת רמי לוי ורשת יוחננוף, כל אחת עם מכסה של 80 טון. רמי לוי התחייבה למחיר של 17.80 שקל לק"ג דבש, ואילו יוחננוף התחייבה למחיר של 18.90 שקל לק"ג.
הרשת הבאה בגודלה מבחינת מכסת הייבוא היא רשת ויקטורי, שזכתה ב-68 טון והתחייבה למחיר של 19.90 שקל לק"ג. לאחר מכן, רשת קרפור זכתה ב-52 טון דבש והתחייבה למחיר של 18.70 שקל. גם רשת אושר עד זכתה במכרז עם מכסה של 48 טון והתחייבות למחיר של 18.90 שקל לק"ג.
בבדיקה שערכנו,  מצאנו מי מהרשתות אכן ייבאה את הדבש ומהם המחירים בפועל אצל מי שזכה במכרז וגם אצל מי שלא.
המחיר הנמוך ביותר לדבש נמצא דווקא ברשת נטו חיסכון, שלא זכתה במכרז כלל ולא קיבלה סבסוד, אך הצליחה להציע דבש במשקל של 900 גרם במחיר המשתלם ביותר מבין כל הרשתות בעלות של 11.90 שקל ל-900 גרם.
אחריה, רשת אושר עד, שהתחייבה למחיר של 18.90 שקל, אשר מוכרת בפועל את הדבש במחיר מוזל יותר של 16.90 שקל לק"ג.
בהמשך, רשת רמי לוי מציעה את הדבש בדיוק לפי מחיר ההתחייבות  שלה, 17.80 שקל לק"ג. רשת יוחננוף, שזכתה במכסה זהה לזו של רמי לוי, מוכרת את הדבש במחיר של 18.90 שקל לק"ג. גם רשת ויקטורי עומדת בהתחייבות, והדבש נמכר אצלה במחיר של 19.90 שקל לק"ג.
לעומת זאת, רשת קרפור, שזכתה גם היא במכסות ייבוא, איננה מציעה דבש ממותג פרטי בייבוא, אלא דבש ממותגים אחרים שמחירו הממוצע עומד במבצע בעלות של 18.90 שקל לק"ג. כלומר, הרשת אינה ייבאה את הדבש שזכתה בו במכרז.
רשתות שופרסל וטיב טעם, שלא זכו במכרז, מציעות דבש במחירים נמוכים יותר מהממוצע ברשתות אחרות. שופרסל דיל, תחת המותג הפרטי שדה יהודה, מוכרת דבש במחיר של 29.90 שקל לק"ג. רשת טיב טעם מציעה דבש במחיר של 30.90 שקל לק"ג.
לסיכום, התחרות על מחיר הדבש לקראת החגים רק מחריפה, ודווקא הרשתות שלא זכו במכרז מפתיעות במחירים תחרותיים במיוחד. נראה כי בשוק המזון הישראלי, כל האמצעים כשרים במאבק על לבו וכיסו של הצרכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה