כסף וצרכנות
משנה למנכ"ל טרמינל X: "אנחנו נתחיל למכור ריהוט"
בעיצומה של עליית יוקר המחיה, טרמינל X מדווחת על גידול דו־ספרתי בפעילות, רכישת שלוש חברות חדשות, כניסה לעולמות התכשיטים, עיצוב הבית, והביוטי והכל בקצב מסחרר. אלון לוריא, משנה למנכ"ל, עונה בראיון ישיר: על מחירי המוצרים, איך המשלוחים החינמיים הצטמצמו, למה עדיין יש פערי מחירים מול אתרי חו"ל, ומה הכיוון האמיתי של החברה לשנה הקרובה.
"סך הכל גדלנו במספרים יפים מאוד. גם ביחס לקיץ הקודם, שהיה גם הוא תקופה חזקה באי קומרס הישראלי ובפרט אצלנו בטרמינל X. כנראה שהלקוחות אוהבים את מה שיש לנו להציע, והם רוצים לקנות. אנחנו ממשיכים להרחיב את ההיצע ולשפר את השירות, גם בתחומים המוכרים וגם בכניסה לתחומים חדשים. העונה הזו הייתה טובה, טובה מאוד
בדו"חות של שנת 2025, דיווחנו על גידול של 17%. זה כולל גם את טרמינל X וגם את החברות הבנות שרכשנו. זו גדילה משמעותית, במיוחד כשמביאים בחשבון ששנת 2024 הייתה שנה טובה וחזקה. עלייה כזו בדוחות פיננסיים היא לא מובנת מאליה, והיא תוצאה של הרבה מאוד פעולות שאנחנו עושים כל הזמן".
"טרמינל X הוא אתר קניות שמרגיש קצת כמו קניון אונליין. יש בו הכל, כמעט כל דבר שאפשר לחשוב עליו. באופן טבעי, תחום ההנעלה והביגוד הוא עדיין החזק ביותר. אנחנו מובילים משמעותית בקטגוריות האלה, והלקוחות מזמינים המון, במיוחד סניקרס".
"נכון. אחד השינויים המשמעותיים הוא ההתרחבות לקטגוריות חדשות וגדולות. למשל, תחום התכשיטים. זו קטגוריה שפתחנו אליה את הדלת בצורה משמעותית בשנה האחרונה, והיום אנחנו מחזיקים את שלושת המותגים הגדולים בעולם: פנדורה, סברובסקי, וקייט ספייד, לצד מגוון רחב מאוד של מותגי תכשיטים ישראליים. אני לא חושב שיש מקום נוסף בארץ, ואולי גם לא בעולם, שמחזיק מגוון כזה של מותגים ומוצרים בתחום הזה. יש הכל: זהב, יהלומים, כסף, תכשיטי יוקרה ותכשיטים יומיומיים. זו קטגוריה מאוד מעניינת ומשמעותית עבורנו. בנוסף, ההום סטיילינג כיום יש באתר מעל 5,000 מוצרים שונים שמספקים מענה מצוין גם לילדים וגם למבוגרים. החל מכוסות, צלחות וסכו"ם ועד מגבות, מצעים, שטיחים ועוד וגם בתחום הביוטי. התרחבנו מאוד. הבאנו המון מותגים ומוצרים חדשים, כולל מוצרים מקצועיים לטיפוח שיער, כאלה שבדרך כלל נמכרים במחירים גבוהים מאוד. אנחנו מדברים על מוצרים איכותיים, כאלה שבדרך כלל אפשר למצוא רק אצל אנשי מקצוע. זה תחום שאנחנו מתחילים להיכנס אליו יותר ויותר. אנחנו הולכים להגדיל משמעותית את ההיצע באתר. זה חלק ממה שהופך את טרמינל X לשחקן משמעותי בכל התחומים האלה".
"מהיום הראשון של טרמינל X, המשלוחים היו מהיום להיום או ליום למחרת. מבחינתנו, זה היה עיקרון מרכזי מההתחלה, ואנחנו כל הזמן שואפים לייעל ולהאיץ את הקצב. השירות הזה לא פשוט. לא כל חברה מצליחה להפעיל אותו, כי הוא מורכב לוגיסטית. במשך תקופה ארוכה נתנו משלוח חינם בכל הזמנה מעל 100 או 150 שקל. כיום, המשלוח חינם בכל הזמנה מעל 250 שקלים, ורוב ההזמנות בטרמינל X עוברות את הרף הזה, כך שהרוב המוחלט של הלקוחות עדיין נהנים ממשלוח חינם, ובסטנדרט הגבוה ביותר, שליח שמגיע עד הבית באותו יום או למחרת. בנוסף, השירות של החלפת פריטים עם שליח עד הבית, גם זה ממשיך להיות זמין. נכון שפעם זה היה לגמרי בחינם, והיום חלק מהחברות כבר גובות על זה תשלום, אבל אצלנו השירות עדיין ניתן חינם בכל הזמנה מעל 500 שקלים. כשמדובר בהחזרה דרך הדואר, זה תמיד בחינם".
"לא העלינו מחירים. אנחנו מתמחרים כמו השוק, לפעמים גם מתחת למחירי השוק. יש אצלנו מבצעים והטבות באופן קבוע, כל יום אפשר להיכנס לאתר ולמצוא קטגוריה או מותג בהנחה. בנוסף, יש את חנות ההטבות שלנו, דרים קארד, שמאפשרת לצבור נקודות ולהשתמש בהן להנחות נוספות. אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לבנות חוויית קנייה טובה, שירות מצוין, ולתת הצעת ערך גבוהה במחירים נגישים".
"נכון. לא היו עליות מחירים באתר. למרות ששוק הקמעונאות עבר הרבה שינויים בשנים האחרונות, כמו תנודות בדולר, שינויי מחירים בהובלה העולמית, שיבושי שרשרת אספקה, אנחנו הצלחנו לשמור על רמת מחירים יציבה".
"במקרה של סקימס, הפערים בדרך כלל לא משמעותיים. לפעמים את תראי מחיר נמוך, אבל צריך לזכור שמדובר במשלוח מחו"ל, עם זמן הגעה של שבועיים, תוספות של מכס, תשלום על משלוח, ואין שירות לקוחות או אפשרות החזרה נוחה. טרמינל X משקיעה הרבה כסף כדי להביא את המותגים הכי עדכניים לישראל, עם שירות, תמיכה, אחריות, ומהירות שאין בחו"ל. אנחנו מתמחרים בצורה הכי זולה שאנחנו יכולים, מבלי לוותר על חוויית שירות מעולה".
"בפועל, ברוב המקרים, ההפרשים מאוד קטנים אם מחשבים את הכול. אצלנו את מקבלת משלוח מהיר, החזרות נוחות, שירות לקוחות, מענה בכל שעה, אפשרות להחלפה עד הבית זה שווה הרבה. בנוסף, עם נקודות דרים קארד, מועדוני לקוחות ומבצעים יומיים, המחיר בפועל יוצא משתלם מאוד".
"אנחנו מתקדמים לעבר תחומים הרבה יותר כבדים וגדולים ממה שהתרגלנו להציע עד היום. למשל, ריהוט משמעותי ומורכב יותר. זה לא רק עוד כיסא או שולחן קטן, אלא מוצרים שבאמת דורשים לוגיסטיקה אחרת לחלוטין".
"נכון, תחום הריהוט מורכב ומאתגר. אנחנו יודעים את זה ולא נכנסים בזהירות רק מתוך חשש, אלא מתוך הבנה עמוקה של הדרישות. לא מדובר במשלוח של חולצה, אלא במשלוח של שידה, מראה או רהיט כבד עם הובלה והתקנה. זו רמת שירות אחרת לגמרי. אנחנו עובדים כל יום על פתרונות, מפתחים יכולות חדשות, בודקים מערכות לוגיסטיות, שיטות שילוח ודרכי תיאום שיאפשרו לנו לעמוד ברמה הגבוהה שאנחנו מחויבים לה. אנחנו שואפים לא רק למכור רהיטים, אלא לעשות את זה כמו שצריך. עם אחריות, עם שירות, עם מהירות ועם חוויית קנייה שלקוחות מצפים לה מטרמינל X ".
"האסטרטגיה של טרמינל X היא התמקדות באונליין. אנחנו אתר אונליין בראש ובראשונה, חד משמעית. נכון להיום, לטרמינל X יש שתי חנויות עודפים, וכרגע אין כוונה לפתוח חנויות נוספות. לעומת זאת, אצל החברות הבנות שלנו: SEESTARZ, סטרונגפול, עדה לזורגן ועוד אנחנו כן מתחילים תהליך של פתיחת חנויות פיזיות. זה נובע מתוך הבנה שיש לזה ערך מוסף בהגברת החשיפה למותג ובהחדרת התוכן למודעות של הלקוחות. אבל חשוב להדגיש שגם שם, כמו אצלנו, האסטרטגיה היא אונליין קודם. האתר הוא המרכז. חנויות פיזיות או הופעות בעולם האמיתי הן תוספת משלימה, לא המהות. אנחנו לא שואפים למצב שבו החנות היא העיקר והאתר תומך בה, אלא להפך. האונליין הוא הבסיס, וכל דבר מעבר לכך בא לשרת אותו".
עוד ב-
מהן התוכניות לשנה הקרובה?
"המטרה המרכזית היא להמשיך לצמוח ולהתחזק. להתפתח עוד, לרכוש עוד מותגי איקומרס חזקים נוספים בישראל ואולי גם בעולם. אנחנו שואפים להוסיף עוד קטגוריות חדשות, וגם להעמיק ולבסס את הקטגוריות שכבר פתחנו בהן פעילות, כמו תכשיטים, עולם הבית, ספורט מקצועי וטיפוח שיער מקצועי. יש עוד המון עבודה, גם במה שכבר התחלנו לעשות. יש מקום לשיפור, להתרחבות ולהשקה של תכנים חדשים בכל אחת מהקטגוריות הללו. בנוסף, יש רעיונות ומושגים חדשים שאנחנו עובדים עליהם מאחורי הקלעים. כאלה שעדיין לא נחשפו אבל הם בהחלט על הפרק".
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה



