כסף וצרכנות
Wizz Air על הקמת בסיס בישראל: "אנחנו לא מגיבים לספקולציות נעדכן בבוא העת"
ריאיון מיוחד עם אנדראש ראדו, ראש מערך התקשורת ב-Wizz Air העולמית, בו הוא חושף האם יוקם בסיס בישראל, מה יקרה עם מחירי הטיסות שעולים ועוד
Wizz Air, חברת התעופה הבינלאומית הגדולה ביותר בישראל, מהווה גורם מכריע בשוק הטיסות במחיר נמוך. החברה מחברת את תל אביב ל-21 יעדים שונים ומציעה כ-2 מיליון מושבים בשנה, אך לאחרונה עומדת במרכז סוגיות אסטרטגיות רחבות, מהשעיית קווים וסגירת בסיסים באירופה, ועד לספקולציות על הקמת בסיס בישראל. אנדראש ראדו, ראש מערך התקשורת העולמי של Wizz Air, מפרט על השיקולים התפעוליים, מבהיר את עמדת החברה בנוגע למחירים ושירות לקוחות, ומדבר על מחויבותה לישראל, גם תחת מגבלות ביטחוניות.
מה קרה עם הקו לאבו דאבי, למה עצרתם אותו?
"אנו בוחנים כל העת את רשת הקווים שלנו כדי להבטיח אופטימיזציה של המטוסים והמשאבים. הקו לאבו דאבי הושעה כחלק מתהליך קבוע, עקב שינויים בדינמיקת השוק ובדפוסי הביקוש. אנו חושבים האם לחדש הקו בעתיד אם תנאי השוק יהיו נוחים יותר".
כזכור, לפני יותר מחודש סגרה וויז אייר את הבסיס בוינה ואת יעד זה, שבמרחק די קרוב לבסיס האם בבודפשט.
למה סגרתם את הבסיס בוינה? מה ההשפעות של זה?
"את הבסיס בוינה השקנו ב-2018, והגענו למעמד חזק של 5 מטוסי A321neo שהפעילו 28 קווים. לצערי, עלויות התפעול והמיסים בשדות התעופה עלו משמעותית מאז הקמת הבסיס. בגלל שהמיקוד האסטרטגי שלנו הוא בשווקי הליבה במרכז ומזרח אירופה ומטרה לשמור על תעריפים נמוכים. בשל עלויות אלה, הפעילות מוינה הפכה לא תואמת יותר למודל העסקי שלנו כחברת תעופה שהעלויות שלה נמוכות במיוחד".
"את הבסיס בוינה השקנו ב-2018, והגענו למעמד חזק של 5 מטוסי A321neo שהפעילו 28 קווים. לצערי, עלויות התפעול והמיסים בשדות התעופה עלו משמעותית מאז הקמת הבסיס. בגלל שהמיקוד האסטרטגי שלנו הוא בשווקי הליבה במרכז ומזרח אירופה ומטרה לשמור על תעריפים נמוכים. בשל עלויות אלה, הפעילות מוינה הפכה לא תואמת יותר למודל העסקי שלנו כחברת תעופה שהעלויות שלה נמוכות במיוחד".
שרת התחבורה מירי רגב, הצהירה כי היא בתהליכים מתקדמים עם WIZZ AIR להקמת בסיס ראשון בישראל, מחשבה שעוברת על החברה כבר תקופה. הקמת בסיס בישראל עשוי להוסיף יעדים נוספים והוזלת מחירים. אך ישנן חברות תעופה ישראליות שלא מתחברות לעניין ואף תוקפות את מירי רגב, שזו פגיעה בהן. עם זאת, WIZZ AIR עד היום לא אישרה זאת, ואף נראה שזה עדיין לא משהו שנמצא על הפרק.
שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה שתפתחו בסיס בישראל זה נכון?
"אנחנו בוחנים כל הזמן הזדמנויות לצמיחה, אך איננו מגיבים לספקולציות. כל עדכון רשמי בנושא יפורסם בבוא העת".
"אנחנו בוחנים כל הזמן הזדמנויות לצמיחה, אך איננו מגיבים לספקולציות. כל עדכון רשמי בנושא יפורסם בבוא העת".
אם תפתחו בסיס זה יוסיף יעדים? יוזיל את המחיר?
"הקמת בסיס בכל מקום שאנו פותחים בסוף, בדרך כלל מאפשר לנו להוסיף קווים חדשים ולהגביר תדירויות לקווים הקיימים. לגביי המחיר, אנחנו תמיד מחויבים לספק הזדמנויות טיסה במחירים נוחים לכל הנוסעים. אין לזה כמובן קשר לשאלה האם יש לנו בסיס באותה מדינה".
"הקמת בסיס בכל מקום שאנו פותחים בסוף, בדרך כלל מאפשר לנו להוסיף קווים חדשים ולהגביר תדירויות לקווים הקיימים. לגביי המחיר, אנחנו תמיד מחויבים לספק הזדמנויות טיסה במחירים נוחים לכל הנוסעים. אין לזה כמובן קשר לשאלה האם יש לנו בסיס באותה מדינה".
WIZZ AIR היא חברת התעופה הרביעית בכמות הטיסות מישראל מיד לאחר שלושת חברות התעופה הישראליות הגדולות אל על, ישראייר וארקיע. יש לה נתח נוסעים מאוד גבוה בארץ, גם למרות שהיא ביטלה את הגעתה בעקבות התקיפה באיראן וחזרה.
Wizz Air נחשבת לאחת מחברות הלואו-קוסט הפעילות ביותר בישראל. כיצד אתם רואים את מעמדה של ישראל באסטרטגיה הגלובלית של החברה?
"ישראל היא שוק מרכזי ברשת של Wizz Air. למעשה, אנו רואים כאן ביקוש עקבי ונאמנות לקוחות חזקה, מה שהופך את ישראל ליעד אסטרטגי חשוב לחיבור עם אירופה ומחוצה לה. היא נמצא בדו"חת במקום הרביעי. לכן, אנו מחויבים לישראל וממשיכים להציע רשת רחבה בשילוב עם תעריפים נמוכים. היא כיום חברת התעופה הבינלאומית הגדולה ביותר בישראל. אנו מציעים כמעט 2 מיליון מושבים לישראל וממנה בשנה, ומקשרים את תל אביב עם 21 קווים ל-10 מדינות".
"ישראל היא שוק מרכזי ברשת של Wizz Air. למעשה, אנו רואים כאן ביקוש עקבי ונאמנות לקוחות חזקה, מה שהופך את ישראל ליעד אסטרטגי חשוב לחיבור עם אירופה ומחוצה לה. היא נמצא בדו"חת במקום הרביעי. לכן, אנו מחויבים לישראל וממשיכים להציע רשת רחבה בשילוב עם תעריפים נמוכים. היא כיום חברת התעופה הבינלאומית הגדולה ביותר בישראל. אנו מציעים כמעט 2 מיליון מושבים לישראל וממנה בשנה, ומקשרים את תל אביב עם 21 קווים ל-10 מדינות".
האם צפויה פתיחה של קווים חדשים מישראל או הרחבת תדירויות בקווים הקיימים?
"אנו מעריכים באופן רציף הזדמנויות להתרחב בשווקים עם ביקוש חזק. אני לא יכול לפרסם קווים ספציפיים כרגע, אך אנו כן מחויבים ומנסים להגדיל את נוכחותנו בישראל. המהלכים הללו יקרו וגם נשיק שירותים חדשים או נגדיל את התדירויות הקיימות כאשר זה יהיה כדאי מסחרית".
"אנו מעריכים באופן רציף הזדמנויות להתרחב בשווקים עם ביקוש חזק. אני לא יכול לפרסם קווים ספציפיים כרגע, אך אנו כן מחויבים ומנסים להגדיל את נוכחותנו בישראל. המהלכים הללו יקרו וגם נשיק שירותים חדשים או נגדיל את התדירויות הקיימות כאשר זה יהיה כדאי מסחרית".
Wizz Air קיבלה ביקורת בעבר על שירות לקוחות לוקה. האם נעשו שינויים או שיפורים לאחרונה עבור הנוסעים מישראל?
"החברה ביצעה השקעות משמעותיות בשיפור חוויית שירות הלקוחות שזה חשוב עבורנו. בין השינויים שיפרנו כלים דיגיטליים משופרים, זמני תגובה מהירים יותר, תמיכה ייעודית בשפות מקומיות וביטול חיוג לקווי מוקדי השירות בעלות חיוב תעריף פרימיום. אנחנו מנסים ומחויבים לנסות להבטיח חוויה חלקה ושקופה יותר עבור כל הנוסעים, כולל הנוסעים מישראל".
"החברה ביצעה השקעות משמעותיות בשיפור חוויית שירות הלקוחות שזה חשוב עבורנו. בין השינויים שיפרנו כלים דיגיטליים משופרים, זמני תגובה מהירים יותר, תמיכה ייעודית בשפות מקומיות וביטול חיוג לקווי מוקדי השירות בעלות חיוב תעריף פרימיום. אנחנו מנסים ומחויבים לנסות להבטיח חוויה חלקה ושקופה יותר עבור כל הנוסעים, כולל הנוסעים מישראל".
מהי מדיניות החברה לגבי פיצוי או החזר במקרים של ביטול/איחור טיסה בקווים היוצאים מנתב"ג?
Wizz Air" פועלת לפי התקנות והחוקים האירופאיים. למעשה, אנו עובדים באופן מלא לפי תקנה 261/2004 של האיחוד האירופי, המפרטת את זכויות הנוסעים לפיצוי והחזר במקרים של ביטולים או עיכובים. נוסעים יכולים לבקש בקלות החזרים או פיצוי דרך האזור האישי באתר האינטרנט שלנו".
Wizz Air" פועלת לפי התקנות והחוקים האירופאיים. למעשה, אנו עובדים באופן מלא לפי תקנה 261/2004 של האיחוד האירופי, המפרטת את זכויות הנוסעים לפיצוי והחזר במקרים של ביטולים או עיכובים. נוסעים יכולים לבקש בקלות החזרים או פיצוי דרך האזור האישי באתר האינטרנט שלנו".
לאור עליית מחירי הטיסות בשוק, האם Wizz Air מתחייבת לשמור על רמת מחירים נמוכה לישראל גם בטווח הקרוב?
"בהחלט. המשימה שלנו היא להפוך את הטיסות לנגישות לכולם. למרות לחצי העלויות הגלובליים, אנו ממשיכים להתמקד במודל ה-ULCC שלנו, כולל יעילות תפעולית ומשמעת עלויות, מה שמאפשר לנו להמשיך להציע תעריפים תחרותיים לנוסעים ישראלים".
"בהחלט. המשימה שלנו היא להפוך את הטיסות לנגישות לכולם. למרות לחצי העלויות הגלובליים, אנו ממשיכים להתמקד במודל ה-ULCC שלנו, כולל יעילות תפעולית ומשמעת עלויות, מה שמאפשר לנו להמשיך להציע תעריפים תחרותיים לנוסעים ישראלים".
אתם מתכננים להרחיב את השירותים הנלווים בטיסות מישראל כמו בידור, שירותים בתשלום, מושבים מרווחים וכו'?
"בהחלט חושבים על זה. אנחנו בוחנים באופן רציף דרכים לשיפור חוויית הטיסה, אך עם זאת אנחנו תמיד מתמקדים בשמירה ודגש על תעריפים נמוכים. הנוסעים יכולים ליהנות ממגוון שירותים אופציונליים בתשלום, כולל בחירת מושבים, חטיפים ושדרוגים שונים. עם זאת, בידור בטיסה אינו נכלל בתוכניותינו לטווח הקצר".
"בהחלט חושבים על זה. אנחנו בוחנים באופן רציף דרכים לשיפור חוויית הטיסה, אך עם זאת אנחנו תמיד מתמקדים בשמירה ודגש על תעריפים נמוכים. הנוסעים יכולים ליהנות ממגוון שירותים אופציונליים בתשלום, כולל בחירת מושבים, חטיפים ושדרוגים שונים. עם זאת, בידור בטיסה אינו נכלל בתוכניותינו לטווח הקצר".
עוד ב-
האם המצב הביטחוני בישראל משפיע עליכם? אתם רואים את עצמכם עוזבים שוב אם תהיה הסלמה?
"בטיחות וביטחון הם בראש סדר העדיפויות שלנו, של Wizz Air. אנחנו תמיד עוקבים מקרוב אחר המצב בכל האזורים והמדינות בהם אנו פועלים ומתאמים עם רשויות מקומיות ובינלאומיות. כל ההחלטות התפעוליות מתקבלות תוך התייחסות מלאה לבטיחות הנוסעים והצוות שלנו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



