כסף וצרכנות

רמי לוי? אלו המחירים הכי מטורפים אצל המתחרים שלא הכרתם

מלחמת הסופרים הגדולה: גאודה ב-1.90 שקל, אייפונים מיובאים וטלוויזיות ענק במחירי הלם. אושר עד מובילה עם יבוא מקביל של מוצרי חשמל במאות שקלים הנחה, וקרפור מנסה לנער את שוק המזון עם הוזלה של 40% בגבינה
דסק צרכנות | 
ויקטורי, רמי לוי, יוחננוף (צילום shutterstock, באדיבות המצולם, ויקיפדיה/ניר ודל, גבע טלמור, פלאש 90/ יוסי אלוני)
ענף הקמעונאות הישראלי נכנס לסחרור של גימיקים ומבצעים משוגעים: גבינת גאודה מפולין במבצע של 1.90 שקל ל-100 גרם וסופגניות בשקל בקרפור, מסך טלוויזיה 100 אינץ' QLED JVC ב-4490 שקל בויקטורי, מסכי טלוויזיה במחירים דומים ביוחננוף, וטרפת האייפונים בייבוא מקביל באושר עד ובויקטורי אחריה.
על פי 'YNET' המאמצים המשוגעים האלה נעשים כדי לעורר את התשוקה לקניות בקרב צרכנים שהתייאשו משרשרת עליות המחירים האינסופית ומקבלים כעת ריגושים חדשים בסופר - ריגושים שמתרחקים יותר ויותר מהמכר המסורתי של מזון. אושר עד מובילה את מסע הפיתוי הזה: כל קשר למכר המסורתי של סופרמרקטים בישראל הוא מקרי לחלוטין כשהרשת מוכרת מקררים, מכונות ומייבשי כביסה של מותגי מדבקה, מזגני TCL ב-699-1,299 שקל, לצד בלנדרים, עגלות וכורסאות טלוויזיה.
העניין הוא במחירים האלה הם למלאי מוגבל: חלמת - פספסת, וכשהמלאי אוזל, הסיכוי שיחזור לרשת אינו גדול. אבל עצם המכירה הזאת גורמת ליבואנים הרשמיים להתכווץ, כי מבחינת הצרכנים. היבואנים מוכרים ביוקר, שכן המחירים האלה נמוכים לעיתים אף ממחירי אילת. קרפור, לעומת זאת, היא היחידה שמנסה לנער את השוק בתחום הבסיס שלה - מוצרי מזון. אחרי הסופגנייה בשקל באו 90 אג' לקטנה יותר היא יוצאת במחיר מבצע לגבינת גאודה שכנראה שלא היה כמותו בשוק: הוזלה של 40% מ-3.20 שקלים מחיר מפוקח ל-1.90 שקלים.
אגב, בדיקה צרכנית מקיפה שערכנו ב-ice מגלה פערים משמעותיים במחירי סל הקניות בין רשתות המזון בישראל. לצורך ההשוואה בנינו סל גדול ומגוון הכולל עשרות מוצרים חיוניים מתחומי המזון, הניקיון, הטואלטיקה והמשק הבית. מטרת הבדיקה הייתה להבין היכן בישראל ניתן למצוא את סל הקניות הזול ביותר  והיכן הצרכן משלם ביוקר על אותם מוצרים בדיוק.
מהבדיקה עולה כי רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה לעמוד בראש הרשימה מבחינת רמת המחירים הנמוכה, כאשר עלות הסל שבנינו שם הגיעה ל־3,498.25 שקל בלבד. לעומת זאת, בקצה השני נמצא כי ברשת נתב החסד מחיר אותו סל זהה טיפס ל־4,326.10 שקל  נתון שממקם אותה כרשת היקרה ביותר בבדיקה.
הפער בין שתי הרשתות אינו זניח כלל: הפער הכספי מגיע ל־827.85 שקלים עבור סל קניות אחד בלבד. כאשר מחשבים זאת באחוזים ביחס לסל הזול, מדובר בהפרש של כ־23.7% לטובת הצרכן שבוחר לבצע את הקנייה ברמי לוי. זהו פער גדול במיוחד, הממחיש עד כמה בחירת רשת הקנייה יכולה להשפיע באופן ישיר על התקציב החודשי של כל בית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה