כסף וצרכנות

הפתעה ברשת המשביר 365: הפדיון בסניפים זהים מזנק למרות כל התחזיות

המשביר 365 מציגה רבעון מפתיע עם זינוק בפדיון חנויות זהות, גידול בהכנסות ורווח נקי שהתחזק לצד מהלך בינלאומי שאמור לשנות את מאזן הכוחות של החברה כבר בשנה הקרובה
מערכת ice | 
רמי שביט מנכל קבוצת המשביר (צילום יונתן לוי, אורי חסון)
רשת הקמעונאות הוותיקה המשביר 365 מספקת תמונת מצב חיובית  לרבעון השלישי של 2025, עם שילוב של עלייה בהכנסות, שיפור ברווח הנקי ובולט במיוחד, צמיחה בפדיון בחנויות זהות, נתון שמעלה חיוך גדול בכל ענף שמושפע מצרכנות מתנדנדת.
ברבעון השלישי ההכנסות טיפסו בכ-7.7% והגיעו ל-245.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 1.9 מיליון שקל – קפיצה ביחס לרבעון המקביל, על רקע חזרה הדרגתית לשגרה צרכנית ותרומה של מותג Kenneth Cole שממשיך להפוך לאחד מנכסי הצמיחה המובילים של הרשת.
אחד הנתונים הפיקנטיים והמפתיעים בדוח הוא עלייה של כ-6.4% בפדיון חנויות זהות – נתון שמעיד על שיפור אמיתי בביצועים, לא רק על פתיחת סניפים חדשים. גם הפדיון הכולל קפץ בכ-9% והגיע ל-257.8 מיליון שקל, בין היתר הודות לפתיחת סניף מלכת שבא באילת, שכבר מוכיח את עצמו כעוגן משמעותי.
במרכז הסיפור העסקי עומד החודש שבו עדכנה החברה על חתימת זיכיון בינלאומי לעיצוב ופיתוח מוצרי Kenneth Cole. הפעילות באירופה ובבריטניה, שאמורה להיות מושקת כבר ברבעון הראשון של 2026, צפויה להפוך לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של השנים הקרובות. מבחינת המשביר זה לא עוד הרחבת פעילות – אלא כרטיס כניסה לשווקים גלובליים רחבים, עם פוטנציאל הפצה אדיר.
מנכ"ל המשביר 365, רמי שביט, מדגיש כי החברה נמצאת בשלב בשלות לאחר רה־ארגון עמוק: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות טובות הכוללות גידול בהכנסות וברווח הנקי, ומשקפות את תחילת הבשלת התהליכים המשמעותיים שביצענו... נמשיך לעשות ככל הניתן על מנת להשיא ערך לבעלי המניות שלנו".
לצד הנתונים המרשימים ברבעון, התמונה בתשעת החודשים הראשונים של השנה מורכבת יותר. ההכנסות ירדו במעט ל־684.9 מיליון שקל, בעיקר בשל השפעת מבצע "עם כלביא" על הפעילות ברבעון השני. הרווח התפעולי בתשעת החודשים ירד ל־32.3 מיליון שקל, בין היתר בעקבות הפרשה חד־פעמית של כ־12.7 מיליון שקל בגין תביעה משפטית. התוצאה: מעבר מהרוויח של 16.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה להפסד של 7.2 מיליון שקל השנה.
עם זאת, דווקא בתוך המורכבות הזו בולטת היציבות של המותגים החזקים וההשקעות בקונספטים חדשים: חנויות Stand Alone של Kenneth Cole ו-ETAM, פתיחת סניף מרשים בקניון מלכת שבא, ואתרי הסחר שמתחזקים. החברה מתכננת פתיחה של סניפים נוספים בעכו ובחוצות המפרץ כבר בתחילת 2026 – מה שמרמז על שאיפה ברורה להתרחבות למרות הרקע המאקרו־כלכלי המאתגר.
לסיכום, המשביר 365 מציגה רבעון שבו הנתונים המרכזיים חוזרים לעלות, תוך שהיא ממשיכה למתג את פעילות Kenneth Cole כמנוע צמיחה לא רק בישראל אלא ברחבי העולם. אם אכן הפעילות האירופית תמריא כבר ב־2026 – ייתכן שמדובר בנקודת מפנה משמעותית עבור החברה הוותיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה